Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ge6aaaa3 - специалист
Мерси за инфото. Днес сглобих моето колело, задвижвано от динамо от ГАЗ 21. Теста беше на 12 волта, но колелото не мръдна с предавателно число 5.25 и гуми 16 цола... Изглежда не е вярно, че мощността в генераторен режим съвпада с тази в режим на мотор. По книга динамото е 12v/28A, което при 12 волта си е 336 вата... Свързал съм статорната намотка успоредно на ротора. Някакви идеи от какво се получава така? :?
zach_82 - специалист
Ами не знам на тези динама какъв им е номера- защото много хора ги споменават, а лично не съм видял някой да кара с такова. Очаквах че ти ще го направиш и ще дадеш някакви резултати, но явно и при теб се получават проблеми.
Обещали са ми едно динамо и на мен, за да го изпробвам но още чакам...[-o<
gotiniq7 - специалист
ge6aaaa3 написа:
Някакви идеи от какво се получава така? :?
Пусни го на 24 или 36 волта, тогава пак ще говорим :)
ge6aaaa3 - специалист
Като намеря акумулатори, ще пробвам, ама като съдя по представянето му на 12 волта, не вярвам, че ще изкара повече от 500 вата на 36 волта... :cry:
zach_82 - специалист
500 вата ако изкара е достатъчно, иначе ще ти изсмуква акумулаторите за нула време.
Аз с 500 вата не се давам на малки мотопеди от старите модели, а ако помогна с педалите ги задминавам :supz:
ge6aaaa3 - специалист
Динамото тежи около 15кг. Не си заслужава теглото, ако е 500 вата... Иначе аз се ориентирам към сериозните акумулатори- 40-50Ах. Иска ми се към 1,5 киловата...
zach_82 - специалист
Аз преди бях с 3 тежки акумулатора (55 Аh). По нагорнища мотора дърпаше 40А - точно 1.5кW на 36 волта.
Ако са нови, ще издържат, а моите бяха използвани но добре работещи и пак се скапаха след 3 месеца .
Теглото е много важно. При 45 кг акумулатори много трудно се кара с педали само. Сега когато колелото ми е леко със само 10кг акумулатори съм много по- доволен.
ge6aaaa3 - специалист
Сега взех да се чудя, дали може да се пренавие стартер, така, че да стане 1,5 киловата номинална мощност, при 36 волта и втулките да се заменят с лагери. Има доста предимства пред динамото-два пъти по-лек е и е с 4 четки. Само незнам дали ще се съберат намотките за 36 волта... :? Има ли някой, който е правил подобна операция?
zach_82 - специалист
Пак аз ще ти отговоря, понеже съм го правил. Не съм го пренавивал стартера, но му сложих хубави съчмени лагери.
На задният карай до четките сложих вентилатор да го обдухва, а самия корпус пробих с 6 дупки 8мм.
Поставих стартера на саморъчно направен скутер с акумулатор 12волта 225Аh от камион.
Пробвах го и на 24 волта - върви но загрява по-бързо.
Това чудо го ползвам за градско само и си превозвам товари с него. Не върви бързо (20 км/ч) но върши добра работа и не му пука от нагорнища- стартера е як.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=haJiJjDBIL8[/youtube]
ge6aaaa3 - специалист
Защо си му сложил толкова лека предавка? 2 киловата би-трябвало да те теглят и с предавателно число 2. Иначе много готино се е получило скутерчето. Май и аз ще се насоча към стартер... :?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: