Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ge6aaaa3 - специалист
Ей такава триколка искам да си сделам, ама още не съм намерил мотор на прилична цена, който да е поне 1,5КВт. За стартерите, ползвани като мотори, много противоречиви мнения... zach_82, ми казва от опит, че става, друг ми казва от опит, че нестава, инженерите, дето не са виждали стартер на живо, също казват че не става, клипове в тубата, колкото искаш с колелета, задвижвани от стартери... За да си направя опит, трябва да изръся поне 50лв по стругари, за да ми преправят капаците на стартера, за да мога да сложа лагери и за да се направи верижно колелце... В динамо сливен искат около 300лв/по спомен/ за такъв мотор, който е за постоянна работа.
alexast - специалист
Ето и снимката на моето превозно средство.Тук е ново.Преди да го купя
Само цвета ми е син иначе е същото
Прикачен файл:
558485994_080.jpg
558485994_080.jpg (54.29 KиБ) Видяна 2687 пъти
alexast - специалист
Продава се в два варианта
Мъжки-със седалка
Женски -само с тръба :supz: :supz: :axe:
Subsa - специалист
Не виждам защо стартер да не стане. Моя двигател е затворен полу-херметически.
Стартера е смятан за по-голям ток, реално трябва да има по-малки загуби, дори и в четките, които са 4, а не 2.
ge6aaaa3 - специалист
Subsa написа:
полу-херметически
:shock: :? Какво ще рече това? Херметически затворен значи да не може да влиза и излиза никакъв въздух. Как става номера да е полу-херметически?
Работата е там, че стартера е за кратковременен режим на работа. КПД при продължителна работа, сигурно е не повече от 60%. Аз си правя сметката 24V / 6kW стартер, да го карам на 12, за да не се тормози, но никой не е правил този номер, да ми каже резултати.
Subsa - специалист
Виж страница 67 и двете колела са с подобни двигатели.
На една от моите снимки се вижда една дупка за "дишане", но не вярвам да прекарват вътрешно охлаждане от там.
Корпуса също не ми е оребрен, не съм сигурен алуминии ли е или желязо. Прилича на някаква шитава сплав, дето ми превъртяха всичките винтове за монтажа в нея.
Действай със стартера според мен.
Може да се хванете с някой, дето му се намира свестен генератор и да свалите една товарна крива на стартера, да се види къде е удачно да го бачкате.
Нали подмагнитването му е последователно (токова намотка) и има шанс да не прави голямо КПД при малки токове, както и обратното е възможно.
В най-най-най- лошия случай, един термодатчик, който да сработва при 70C на корпуса те спасява от дефектиране.
Въпреки, че това голямо желязо едва ли ще успееш да го загрееш само с колело.
ge6aaaa3 - специалист
Твоя мотор е изчислен и навит за дълготрайна работа в съответнияя корпус. Ако един стартер 1.5kW, тежи 5кг, то мотор за постоянна работа, тежи 7 и е с по-големи габарити=>магнитната система е с по-големи габарити=>по-малко греене. В магнитната система е целия въпрос... Другото е, че твоя мотор е на 36 или 48V, ако е като на снимките. По-високо напрежение => по-малък ток => по-малко греене => по-високо КПД.И да, със серийно възбуждане е. Което, пък ме кара да си мисля, че ще е добър за задвижване, защото има мека характеристика=>има висок въртящ момент при тръгване. :?
^Горното е написано съвсем елементарно, не се заяждайте за терминологията. :-D
zach_82 - специалист
Стартера става, но за къси разстояния 5-6 км. Мощен е, може да носи 150 - 200кг общ товар по нагорнища без проблем. Най-важното обаче е - огромен акумулатор - иначе не става. Тока стига до над 150А понякога, но по равно дърпа около 30А.
Освен това грее, аз съм му сложил вентилатор откъм четките и това спасява положението.
ge6aaaa3 - специалист
Мен, 5-6км не ме оправят... По-скоро 10-15... Все пак искам да го ползвам за повече от ходене до магазина. и точно греенето ми пречи. Не толкова, че ще изгори ставтера, защото мога да го охлаждам и водно, а защото се хаби много енергия. На мен не ми трябва печка, а мотор. За това ми е интересно, дали 24 волтовия стартер, включен на 12 волта ще има по-високо КПД.
Subsa - специалист
http://www.aliexpress.com/item/1000W-48 ... 61521.html
http://www.aliexpress.com/item/60V-1800 ... 67702.html

1000W BLDC в търсачките

Китайците използват отдавна електрически превозни средства, и нещата вече са отработени там.
Но парите минават 400лв...

Относно 24V стартер на 12V, смятам, че и контролера ще ти грее, 40-70А ще ги задържа, няма да е моментно

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: