Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Subsa - специалист
Аз при избора на коли на газ и метан спазвам 2 правила:
- Големи клапани на мотора, дори и малко на брой _ сега съм с 4х3, fiat bravo, понася об. газ супер.
- електронна дъгова система, доставяща яка искра, че тия горива не са като бензините

Клапаните наистина обгарят, а стопяват и леглата. Никакви коли с керамични легла и после на метан.
ge6aaaa3 - специалист
Ами, дядо ми има Opel Combo-B 1.4 и го кара на метан от 5-6 години. Никакви промени по двигателя не е правил, а количката си върви без проблеми. С 18лв, минава 150км градско...
С ел. колело излиза 14лв за 150км, поне на теория де. Това е, ако двигателя е постоянно натоварен и черпи 2кW, което надали ще стане, но пък като се сложи КПД на мотора + това на контролера + някакви светлини, ще се получи нещо такова пак. В сметката за цената, съм включил акумулаторите-тягови на Монбат 60Ah/12V, 4 броя. В сайта пише че държат 300 цикъла, но аз ги смятам 250-това е Монбат, все пак. :-D Също смятам и по 50км пробег.
ПС Казвам колело, но имам предвид някаква триколка, че баланса на две гуми с четирите акумулатора по 60Ач, ще е бая зор.
Subsa - специалист
Спри се на литиеви батерии, стартовите нямат капацитет за обема и масата, които имат. Вече и в цената не водят чак толкова...
Енергията, която се употребява за възбуждането с намотка при DC двигател достига до 1/10 от потреблението на двигателя. Това го помня като проучвах двигатели, за един електромобил.
Моя с неодимките не знам, никога не ми е стоплял повече от 45-50C и не знам кое грее, но без контролера на 2,5V от захранване което позволява до 25А не мога да го спра. Трябва да ти го изрекламирам на живо.
В четките не се губи чак толкова много. Учеха ни за сметките да взимаме 2V загуби помня (на въпроса ми тогава, ама това на четка ли е или за 2бр, отговора беше, че така се взимало - това в технически София). И като го умножиш по 600А за някое чудовише и оправдаваш лошото КПД. А в подмагнитването (с намотка) се смяташе, че не се губи енергия и май не го взимахме в предвид (по спомени).
ge6aaaa3 - специалист
^Казах тягови, не стартови. Тяговите държат на дълбок разряд, но да, пак си остават оловни тежести... С литиеви, не ми се занимава. Много са капризни и, ако не им угодиш си го връщат с пожар. Оловото, от друга страна, е добре развита технология и въпреки ограниченията си, носи на по-як тормоз. На оловен тягов акумулатор, можеш да му изцедиш и 100% от капацитета еднократно, без сериозни повреди, докато полимерките се надуват и увреждат безвъзвратно.По-напред във времето технологията ще се развие и можеби, ще стане по-изгодно.
Като казвам полимерки визирам LI-PO, с други съм нямал досег до сега.
Дори тези 45-50 градуса, в дългосрочен план, оказват влияние на магнитните свойства на магнитите. Освен това, тези 45-50 градуса, са на корпуса, а вътре в самия магнит, са повече. А тази 1/10, мога да я прежаля, при условие, че получавам по-дълъг живот на мотора и по-мека характеристика.
val4o89 - специалист
ge6aaaa3 написа:
С ел. колело излиза 14лв за 150км, поне на теория де.
Как така 14лв на 150км :? 14лв са близо 70КВ/ч на дневна тарифа. Та ел. мобилите харчат около 200В/ч на километър средно. Каквито и загуби да смяташ в зарядни и мотори, пак нещо не се получава. Не разбирам защо ще правиш всичките тия глупости с 50 кила акумулатори и мотор за шмиргел. До колкото разбирам колелото ти е само за придвижване, пък искаш и да ти е евтино. За парите на тия монбати можеш да вземеш литий-йон и да караш мноого повече от колкото с 50 килограма монбат и с опасност за живота.
ge6aaaa3 - специалист
Не се заяждам, ама прочете ли всичко, написано от мен до тук? 14лв е като сложа и цената на акумулатора, защото има определен живот. С едни акумулатори от тези, дето съм си харесал, се минават грубо 13хил. км. Ще правя триколка на ток, такаче вероятността да се пребия от тежестта, отпада-акумулаторите ще са на ниско. А за каква безопастност говорим при литиевите батерии, след като дори само от неправилна експлоатация, се палят и отделят токсичен дим? С оловните, най много да се залея с киселина. Ако не ме опръска по лицето, няма опастност-заливал съм си ръцете и няма филми с окапали меса. Не отричам предимствата на литиевите акумулатори, но за мен не са изгодни. На всичко отгоре, оловните акумулатори отдават моментно 300А без да се замислят или увреждат, докато литиевите, се надуват и палят.
Намери ми за 500лв 2.4kWh литиеви акумулатори и признавам, че са по-изгодни! [-o<
Subsa - специалист
http://www.aliexpress.com/item/Promotio ... 25503.html
имам 50 като тези за 600лв, което е 3200вч
пиков разряд им дават 70C номинален 30C, но моите не са точно тези.
20С номинален и 40С пиков съм аз и друга марка. Това лято ще разбера какво съм си купил точно. Взети са от фабрика.

Защо като смятат електромобил всички хора взимат в предвид батериите или цената на преработката/изработката.
Като смятат за обикновените горива тези неща не ги взимат предвид.

Ако покрай литиевите си сложиш правилната електроника и не ги зареждаш като оловни, а по-скоро като кондензатори, няма да имаш ядове. Примерно не трябва да се зареждат над 3,65V за моите клетки или да се разреждат под 2,9V. Няма как да им нахакаш 100% или 120%, защото като стигнат 3,65V и баласта или зарядното ограничи, те намалят много заряда и в един момент спират.
На оловката може да и вкараш и 300%, няма да дефектира, но няма да изкара после и 100%
val4o89 - специалист
ge6aaaa3 написа:
Намери ми за 500лв 2.4kWh литиеви акумулатори и признавам, че са по-изгодни! [-o<
Няма да са 2,4КВч, но ще са 3-4 пъти по леки, че и повече. С 500 левови литиеви батерии като удариш чертата ще минеш мнооооого повече километри от оловни за същите пари. За пример ще ти дам моите лифепо4. Дават им от 3000 до 5000 цикъла. Нека изкарат 2000 цикъла по 50км (минимум) =100 000км! Това е минимума. А колко чифта олово ще ми трябва за 100 000км...и колко пари за него.... Не те убеждавам в нищо, все пак ти вадиш парите :) просто изразявам мнение (макар и по-настоятелно).
Извън темата за батериите - триколката не е ли неподходяща в града? Доста трудно можеш да се впишеш в трафика без инциденти. Къде ще я караш?
ge6aaaa3 - специалист
val4o89 написа:
ge6aaaa3 написа:
Намери ми за 500лв 2.4kWh литиеви акумулатори и признавам, че са по-изгодни! [-o<
Няма да са 2,4КВч, но ще са 3-4 пъти по леки, че и повече. С 500 левови литиеви батерии като удариш чертата ще минеш мнооооого повече километри от оловни за същите пари. За пример ще ти дам моите лифепо4. Дават им от 3000 до 5000 цикъла. Нека изкарат 2000 цикъла по 50км (минимум) =100 000км! Това е минимума. А колко чифта олово ще ми трябва за 100 000км...и колко пари за него.... Не те убеждавам в нищо, все пак ти вадиш парите :) просто изразявам мнение (макар и по-настоятелно).
Извън темата за батериите - триколката не е ли неподходяща в града? Доста трудно можеш да се впишеш в трафика без инциденти. Къде ще я караш?
Ако наистина изкарват 2000 цикъла, може да взема. Триколката ми се струва по-безопасна, защото е по-обемиста и с подходящи светлини, се вижда. Не е като колелото, никой да не се съобразява с теб, защото те вижда в последния момент. Пак ще правя още сметки. Искам да докарам оптимално отношение тегло/мощност, за да има пробег, но и да е динамично. Мерси за съветите. :)
zach_82 - специалист
Направих една сметчица за разходите с оловни акумулатори.
Горе долу така изглежда в сравнение с карането на автомобил проверено лично от мен:
Изображение

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: