Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
shosho1 - помощник
Голям спор заформихме :-D
Обаче пак не съм съгласен ти говориш за шунта предполагам в контролера
Той ти ограничава само тока и това ограничение не зависи от оборотите а зависи от натоварването на мотора.
значи едно е да се движиш с 20км/ч на равно а друго е по наклон . И в двата случая оборотите са едни но токовете са различни . И ако в втория случай тока достигне лимита на контролера той го ограничава. Въобще не говоря за контролери с ограничители на максимална скорост. Има които бузят от 36 до 72 и повече и естествено получаваш по голяма скорост.
Естествено вече при големи скорости да трябват и големи токове там вече вятъра се намесва.
Subsa - специалист
Когато въртенето на полето се изравни със скоростта на ротора, тока намалява и не е максималния.
Когато искаш да увеличиш скоростта, нещо трябва да ограничи консумацията и това е токовия резистор-токов шунт и др.
За да не ти "прихълцва" при рязко подаване на газ, се включват и датчиците на хол.
Вероятно ефекта с "прихълцването" го има при опит за тръгване с много газ от масура и изключени датчици.
Мале какъв контролер може да се спретне на тия двигатели, ама много софтуер. Ще трябва да се добави и нещо да измерва въртящия момент, за това което си мисля.
shosho1 - помощник
Опитай да видим да катериш наклон над 10% да видим дали няма да е максимален тока.Полето винаги е синхронно с ротора .Машината е синхронна това не ти е асинхронен двигател.

Вземи един осцилоскоп и мери между фазите и се увери сам.Наблюдавай как се върти колелото и как се изменя честота на сигнала сихронно с въртенето.
freewheel - напреднал
Здравейте,
Нов съм в този форум, но ми харесва практичността на идеята за такъв тип персонално превозно средство.
Тук има доста полезна информация: http://www.ebikes.ca/simulator/.
Може да се сравняват различни мотори, батерии и контролери при еднакви други условия и да се отсеят техните свойства.
Ради Тодоров - специалист
Никога не ми е било ясно ако на една литиева батерия и дават примерно 700 цикъла заряд-разряд живот при разряд на 50% и след това заряд на 100% дали 700 цикъла ще станат повече?
evparts.alle - специалист
^^ Като гледам си чел разни търговски материали, Ради..

Батерията ако е 700 цикъла, обикновено няма да ги докара(ти самия ще я разредиш много пъти над 80% дори).
Сега понеже всеки гледа евтинийката и ние се принудихме да докараме 10 модела нови батерии ЛИКОМН химия (800 цикъла). Тях не е по-евтино да ги караш от Хедуей или от, която и да е литиево-железна (1200 та до 5000 цикъла има модели).
Примерно 500-600 лева- 600 цикъла.
И 860 лева - 2000 и нагоре цикъла!
Как и да смяташ все ще видиш кое е по-изгодно за период от 10 години примерно.
Другия момент е, че РЕАЛНИТЕ цикли и РЕАЛНИЯ капацитет винаги си
вървят със съответната ЦЕНА.
Дълго време се чудех как разни хора продават "Хедуей" по-евтино от нас - а ние купуваме от фабриката със супер отстъпка, плащаме мито, ДДС и шипинг(без да лъжем, без инвалиди без никакви "магарии" ).
Пратих официално запитване до фабриката, и се оказва, че има клетки 10Ач(и всякакви други Ач), "Б" качество. Вместо 10Ач е измерена от 9,2Ач до 9,9Ач и се води "Б".
По този начин на вас някой ви продава 9Ач клетки за 10Ач (той самия дори може да не знае че го прави- такива батерии са закупени обикновено от едър прекупвач, а не от фабриката), но вие купувате и се радвате, че сте "на далавера".Същевременно нямате дори гаранция за покупката си и ако стане нещо... - лошо! И после олеле майко!

Така при нас се появиха много нови модели Хедуей вместо стандарните 8-10-12-15 и 20Ач(две десeтки в паралел и после 16 в серия) и т.н.т :
Поне хората ще знаят как стоят нещата всъщност.
"Б" качество не са "лоши" - само не си отговарят на амперчасовете и са драстично по-евтини!
Смятам, че тези мистерии трябва да се знаят - поради тази причина ги споделям, и ето ви примери:

10AH 36V - 5kg. 9/16/26 cm.
15AH 36V -


10(9)AH 48V - 6,5 kg. 9/16/36 cm. (new)

10AH 48V - 6,5 kg. 9/16/36 cm.


12(11)AH 48V - 7,5 kg. 9/18/36 cm. (new)

12AH 48V - 7,5 kg. 9/18/36 cm.


15(14)AH 48V - 9 kg. 9/ 9/38 cm. (new)

15AH 48V - 9 kg. 9/ 9/38 cm.


20AH 48V - 13 kg. 17/9/36 cm.
sasko12345 - специалист
Какъв трябва да бъде мин и макс волтаж на липо клетка. бмс на една батерия ме съмнява дали работи коректно и мисля да и сложа бъзер за волтаж
evparts.alle - специалист
Ако не бъркаш химията е 3,7 волта номинал. 3 до 4,2 волта. Но силно ме съмняваш да си с ЛИ-ПО... :?
sasko12345 - специалист
Изкл на 42,5в и макс е 54,6в.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: