Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Говорим си наизуст докато не се видят клетките колко са, и от какъв тип са.. Аз съм 100% за това че не са ЛИ-ПО (никой няма да сложи самозапалващи се клетки на велосипед ).
Както и да е максимума на тези клетки е преко сили 800 цикъла иначе 5-600.
Ако са стояли над 3 месеца неизползвани и не са зареждани може и много по-рано да "очакваш включване".
Отваряй ги, мери ги, прави им диагностика - само гледай да не "по*каш работата" с някое късо или да не прекъснеш някое кабеленце.

Това е положението с тоя вид батерии.
:)
sasko12345 - специалист
Да стояли са 1 година неползвани. ЕМи ще видиме за сега карат кам 35 км на ден.
Chakal - специалист
Явно си с 13 клетки, cut off-a на контролера ти излкючва малко късно. Предполагам, че съм един от малкото в този форум, добре запознати с LiPo батериите, затова ще ти дам съвет. По принцип им дават, че няма проблем да се разреждат до 3,0v на клетка, но не е точно така. Дължината на живота на ЛиПото зависи в голяма степен от това до колко волта го разреждаш. Ако зареждаш всеки ден от 3.2 до 4.2v - ще ги подуеш за 50 цикъла. Разреждай ги до около 3.6v на клетка за ги ползваш дълго. И без друго волт-амперната им крива рязко се срутва когато волтажа им падне до към 3.5v на клетка. Ще се опитам да се изразя образно - ако от 3.8 до 3.6v изкараш 5км, то от 3.6 до 3.4v ще изкараш 2км, и съответно от 3.4 до 3.2v ще изкараш още 1км. Не си струва заради последните 3-4км да си прецакаш батериите. Още нещо, не ги зареждай веднага след като си ги тормозил, най-добре е да им дадеш поне 6-8 часа преди заряд, но сигурно нямаш няколко зарядни, за да си позволиш да ги заредиш малко преди да излезеш. Сигурно си прочел, че може спокойно да ги зареждаш с 5C - не ги презорвай, ако си с 5А батерии ги карай с 2.5А на заряд. Всичко написано е на база личен опит и дискусии с производител на LiPo батерии, който за мой късмет ми е и приятел. Предполагам това отговаря на някои от въпросите, които си задаваш. Умишлено не ти го пиша на лично, тъй като това е полезно инфо, което може да помогне и на други във форума.

пп. Всичко написано важи за батериите, които са евтина китайска конфекция - Turnigy, Zippi, Rhino и други световно неизвестни марки.

ппп. Не всичко написано важи за по-марковите батерии - МаxAmp, Orion, LRP, и други реномирани марки.

Поздрави.
ludiagsm - специалист
Chakal написа:
Явно си с 13 клетки, cut off-a на контролера ти излкючва малко късно. Предполагам, че съм един от малкото в този форум, добре запознати с LiPo батериите, затова ще ти дам съвет. По принцип им дават, че няма проблем да се разреждат до 3,0v на клетка, но не е точно така. Дължината на живота на ЛиПото зависи в голяма степен от това до колко волта го разреждаш. Ако зареждаш всеки ден от 3.2 до 4.2v - ще ги подуеш за 50 цикъла. Разреждай ги до около 3.6v на клетка за ги ползваш дълго. И без друго волт-амперната им крива рязко се срутва когато волтажа им падне до към 3.5v на клетка. Ще се опитам да се изразя образно - ако от 3.8 до 3.6v изкараш 5км, то от 3.6 до 3.4v ще изкараш 2км, и съответно от 3.4 до 3.2v ще изкараш още 1км. Не си струва заради последните 3-4км да си прецакаш батериите. Още нещо, не ги зареждай веднага след като си ги тормозил, най-добре е да им дадеш поне 6-8 часа преди заряд, но сигурно нямаш няколко зарядни, за да си позволиш да ги заредиш малко преди да излезеш. Сигурно си прочел, че може спокойно да ги зареждаш с 5C - не ги презорвай, ако си с 5А батерии ги карай с 2.5А на заряд. Всичко написано е на база личен опит и дискусии с производител на LiPo батерии, който за мой късмет ми е и приятел. Предполагам това отговаря на някои от въпросите, които си задаваш. Умишлено не ти го пиша на лично, тъй като това е полезно инфо, което може да помогне и на други във форума.

пп. Всичко написано важи за батериите, които са евтина китайска конфекция - Turnigy, Zippi, Rhino и други световно неизвестни марки.

ппп. Не всичко написано важи за по-марковите батерии - МаxAmp, Orion, LRP, и други реномирани марки.

Поздрави.
Благодаря за инфото колега :)
evparts.alle - специалист
@Chakal аз мисля, че това не са ЛИ-ПО.
По-скоро са LiNiCoMn.
Не вярвам някой да посмее да сложи фърчопланските батери на колело.
Там нали китайските власти ше го привикат веднага..
Хахах, колко такива фърчоплански съм думнал и палил.. Това в колелото си бих го карал,... само ако ми даде някой 10000 лева за риска бих се "жертвал"..

На Сашко зарядното мисля си му е тип "лаптопско" и не му дават като при нашите зареждачки да си избира волтажи и амперажи.. "Заводска работа".. :mrgreen:
Сега яко съм се запалил на куадракоптери.. при тях поне не чупим батериите като при хеликоптерите.. :lol: По-стабилни са уж. Има тръпка, дори и някаква смешна акробатика..
:partyman:
Chakal - специалист
evparts.alle написа:
@Chakal
... Хахах, колко такива фърчоплански съм думнал и палил.. Това в колелото си бих го карал,... само ако ми даде някой 10000 лева за риска бих се "жертвал"..
Освен да ти съчувствам, не виждам какво друго може да се направи. За 4 години през мен са минали стотици ЛиПота, имам само една подута батерия, за която аз съм си виновен - бях я забравил заредена повече от 6 месеца.

За теб е риск да караш с ЛиПо, за мен е риск да карам колело по улиците - всеки сам си преценя рисковете и жертвите, които е готов да направи.
evparts.alle написа:
Сега яко съм се запалил на куадракоптери.. при тях поне не чупим батериите като при хеликоптерите.. :lol: По-стабилни са уж. Има тръпка, дори и някаква смешна акробатика..:partyman:
Във форума "моделистика" съм стара пушка, подвизавам със същия ник като тук, минал съм от хидро, през авио до авто - в гаража ми няма малки играчки. Почти съм излекуван от RC болестта, от месеци не съм си поглеждал моделите, а те не са малко. И след като си имам нова болест - пушки, ми остава да си карам ЛиПо-тата на колелото. Не си струва да ги продавам, много пари съм потрошил по тях и за зареждачки. Карам с 5А на 12 клетки, стигат ми за 2-3 дена, работата ми е близо.
evparts.alle - специалист
Еми в твоя случай трябва да се оползотворят... :-D
zec ingenering - специалист
evparts.alle написа:
@Chakal аз мисля, че това не са ЛИ-ПО.
По-скоро са LiNiCoMn.
Не вярвам някой да посмее да сложи фърчопланските батери на колело.
Там нали китайските власти ше го привикат веднага..
Хахах, колко такива фърчоплански съм думнал и палил.. Това в колелото си бих го карал,... само ако ми даде някой 10000 лева за риска бих се "жертвал"..

На Сашко зарядното мисля си му е тип "лаптопско" и не му дават като при нашите зареждачки да си избира волтажи и амперажи.. "Заводска работа".. :mrgreen:
Сега яко съм се запалил на куадракоптери.. при тях поне не чупим батериите като при хеликоптерите.. :lol: По-стабилни са уж. Има тръпка, дори и някаква смешна акробатика..
:partyman:
Абе момчета, много приказки издумахте а аз пак не разбрах (evparts.alle) – що е то Li-Po батерия и какво я отличава от другите Li battt? :?
evparts.alle - специалист
Батерия с много голям разряден ток!
40-50 дори до 90 Це стигат(постоянен ток!!!).Нано технологии, нано канали и т.н.т.
(22волта/4Ач по 90ЦЕ=360А около 7 киловата от една батерия "въшка" ).Отдава го за малко, вярно е, но пък коя друга батерия го може?
Колата ми дърпа 60А на 36 волта(това само за инфо и сревнвние).. :?
Много опасни батерии. Съхраняват се в огнеупорни торби по правило(не че някой го прави).
Виждал съм хеликоптер да прави "невъзможни" неща с такава батерия. Ползват се за хоби играчки(но не са играчки играчките).
Кратък живот.(По системата бързо се пали - бързо гасне! Преко сили 100 цикъла, ако не се размаже заедно с хеликоптера батерията на 3-тия полет..) Хахаха.. :lol:
Chakal - специалист
evparts.alle написа:
Много опасни батерии. Съхраняват се в огнеупорни торби по правило(не че някой го прави)..... Преко сили 100 цикъла...
Опасни са само, ако ги пробиеш докато са заредени, ако са на storage режим - 3.8v или по-малко - не се пали и не прави нищо нередно при разкъсване на батерията. При окъсяване на силовите кабели, се разтапя калаена пътечка на платката в самата батерия и пак нищо не се случва, освен първоначалната искра.

Относно циклите, ако се спазват "заводските" предписания на марковите батерии - ще ти изкарат над 300 цикъла. Но тук масово се кара с най-еФтините китайски батерии, на които не им отговарят Це-тата, и разбира се ги подувате за 20 цикъла. Неможе на китайска батерия 6 клетки по 3А да и сложиш 2kw mотор и да очакваш златен пръстен - това презорване е основно при хеликоптерджиите, един TREX 600 прави чудеса с такава батерия, но за 3-4 мунити, после батерията е подута и гореща - успех им желая.

При велосипедите е друга бира, там мотора дърпа някакви 20-30А, които дори и за китайска 5А батерия са смешни, при положение, че реално отдава 100А без зор.

Един от авто моделите ми е с MMM комбо на Castle, за незапознатите - дърпа над 200А на 4 клетки от 1/2 килограмова 5А батерия, която пак не се подува, поради простата причина, че се съобразявам с това и рядко му раздавам всичката газ за повече от 5 секунди. На малко хора си позволявам да поясня, че при заредени батерии, това са над 3.3kw или 4.5 коня в 6 килограмова играчка, която струва колкото личния им автомобил.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: