Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
alsted - майстор
В този клип опростено, на стенд е показано действието на диференциала. Виж след 6-тата минута.
Виж и това
Изобщо напиши в гугъл "диференциал за велосипед"
ge6aaaa3 - специалист
Проблема с това предното да дърпа, а задните две да завиват е в това, че ще завива като електрокар. Крайно неудобно за по-висока скорост. Аз още не разбирам защо не се сложи едно колело отзад и две отпред?
alsted - майстор
Колко рязко ще завива зависи как е направено предаването - с редукция (лостова система) би могло да се постигне желаната плавност :?
ge6aaaa3 - специалист
Добре де, защо си усложнявате живота? Вече е приложено на практика в много моторни или електрически триколки и е доказано, че работи. На всичко отгоре е и по-просто/евтино/. Аз до сега не съм видял фабрична ел.кола/на 3 колела/, чиито задни колелета да завиват...
Subsa - специалист
и аз съм за 2 отпред и едно отзад, но тежестта трябва да е изнесена отпред, за да няма обръщане пак.
alsted - майстор
Искаш да кажеш, че това е добро :wink:
Прикачен файл:
DSC02370.JPG

Прикачен файл

DSC02369.JPG
ge6aaaa3 - специалист
Ами, по-добро от две колела отзад и едно отпред. Така много се опростява конструкцията, а и от естетическа гледна точка е по-добро. :)
alsted - майстор
ge6aaaa3 написа:
Така много се опростява конструкцията, а и от естетическа гледна точка е по-добро. :)
Колко да се опростява конструкцията ... само трябва да се сложи кормилото от другата страна. Центъра на тежестта ще трябва се пренесе повече към едното колело против буксуване. А относно естетиката ... допускам, че асоциацията с детските триколки ти въздейства :-D
Нямам против да изтъкнете по-конкретни доводи "против". Сигурно има такива, след като не е правено.
пишман_майстор - майстор
Привет колеги ,загледах се в триколката (велосипед) с две задни колелета и проблема беше (И все още) липсата на диференциал . Има и друго решение ,според мен де :) просто се монтират еднопосочни лагери- по-якички в колелетата (задните), хем си върви колелото по инерция без проблем , хем и при най-малкото "бутване" на педалите - "зацепват" лагерите.Има си недостатък естествено , като диференциала равен няма- изравняват се ъгловите скорости на колелетата .При моя вариант вътрешното колело в завой- то ще е "двигателното", а външното -ще "настига" другото ,но пък няма да има напрежение-поне не и толкова голямо в завой и силно недозавиване ,както е при твърдо зацепен вал . Предимствата -много са : лесно за изпълнение , евтино ( спрямо варианта с диф), надеждно , и на двете колела имате предаване на върт.момент ( единствено в завой- там няма как,едното дърпа ,другото е по инерция в този момент ) Струва си да си помисли за такъв вариант :)
shotik - майстор
пишман_майстор написа:
Привет колеги ,загледах се в триколката (велосипед) с две задни колелета и проблема беше (И все още) липсата на диференциал . Има и друго решение ,според мен де :) просто се монтират еднопосочни лагери- по-якички в колелетата (задните), хем си върви колелото по инерция без проблем , хем и при най-малкото "бутване" на педалите - "зацепват" лагерите.Има си недостатък естествено , като диференциала равен няма- изравняват се ъгловите скорости на колелетата .При моя вариант вътрешното колело в завой- то ще е "двигателното", а външното -ще "настига" другото ,но пък никога няма да има напрежение в завой и силно недозавиване ,както е при твърдо зацепен вал . Предимствата -много са : лесно за изпълнение , евтино ( спрямо варианта с диф), надеждно , и на двете колела имате предаване на върт.момент ( единствено в завой- там няма как,едното дърпа ,другото е по инерция в този момент ) Струва си да си помисли за такъв вариант :)
Вече писах защо изглежда така ,все едно е една ос,но там са две отделни ,като дясната лагерува в лявата ос.Имам триколка ,но дясната е по къса и е с два лагера ,разделечени, докато лявата е много къса и двата лагера са в едно тяло.Обикновено дясното колело е двигателно,защото по - често се завива на ляво,дори за да се отдалечиш от тротоара,както и да се прави обратен завой.В момента нямам снимки,но до края на другата седмица се надявам да направя и покажа .

Може да се сложи електромотор или мотор с вътрешно горене на предното колело ,няма нищо притеснително ,даже ще се разтовари задна част от общите тегла на возещият се и нещата около двигателите.На едно от моите колелета го правих и го има тук в темата,няма проблем с движението.ако са две отпред и едно отзад се опростява конструкцията ,но както преди години инвалидните триколки "velorex" / https://www.google.bg/search?q=velorex& ... 66&bih=599 /обръщаха от това ,че предницата олекваше ,а от зад нямаше колело ,което да стабилизира .

http://www.ezeebike.ca/products/carro-specs.html триколка с елмотор на предно колело

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: