пишман_майстор написа:Привет колеги ,загледах се в триколката (велосипед) с две задни колелета и проблема беше (И все още) липсата на диференциал . Има и друго решение ,според мен деВече писах защо изглежда така ,все едно е една ос,но там са две отделни ,като дясната лагерува в лявата ос.Имам триколка ,но дясната е по къса и е с два лагера ,разделечени, докато лявата е много къса и двата лагера са в едно тяло.Обикновено дясното колело е двигателно,защото по - често се завива на ляво,дори за да се отдалечиш от тротоара,както и да се прави обратен завой.В момента нямам снимки,но до края на другата седмица се надявам да направя и покажа .просто се монтират еднопосочни лагери- по-якички в колелетата (задните), хем си върви колелото по инерция без проблем , хем и при най-малкото "бутване" на педалите - "зацепват" лагерите.Има си недостатък естествено , като диференциала равен няма- изравняват се ъгловите скорости на колелетата .При моя вариант вътрешното колело в завой- то ще е "двигателното", а външното -ще "настига" другото ,но пък никога няма да има напрежение в завой и силно недозавиване ,както е при твърдо зацепен вал . Предимствата -много са : лесно за изпълнение , евтино ( спрямо варианта с диф), надеждно , и на двете колела имате предаване на върт.момент ( единствено в завой- там няма как,едното дърпа ,другото е по инерция в този момент ) Струва си да си помисли за такъв вариант
Може да се сложи електромотор или мотор с вътрешно горене на предното колело ,няма нищо притеснително ,даже ще се разтовари задна част от общите тегла на возещият се и нещата около двигателите.На едно от моите колелета го правих и го има тук в темата,няма проблем с движението.ако са две отпред и едно отзад се опростява конструкцията ,но както преди години инвалидните триколки "velorex" / https://www.google.bg/search?q=velorex& ... 66&bih=599 /обръщаха от това ,че предницата олекваше ,а от зад нямаше колело ,което да стабилизира .
http://www.ezeebike.ca/products/carro-specs.html триколка с елмотор на предно колело

