Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
shotik - майстор
пишман_майстор написа:
Привет колеги ,загледах се в триколката (велосипед) с две задни колелета и проблема беше (И все още) липсата на диференциал . Има и друго решение ,според мен де :) просто се монтират еднопосочни лагери- по-якички в колелетата (задните), хем си върви колелото по инерция без проблем , хем и при най-малкото "бутване" на педалите - "зацепват" лагерите.Има си недостатък естествено , като диференциала равен няма- изравняват се ъгловите скорости на колелетата .При моя вариант вътрешното колело в завой- то ще е "двигателното", а външното -ще "настига" другото ,но пък никога няма да има напрежение в завой и силно недозавиване ,както е при твърдо зацепен вал . Предимствата -много са : лесно за изпълнение , евтино ( спрямо варианта с диф), надеждно , и на двете колела имате предаване на върт.момент ( единствено в завой- там няма как,едното дърпа ,другото е по инерция в този момент ) Струва си да си помисли за такъв вариант :)
Вече писах защо изглежда така ,все едно е една ос,но там са две отделни ,като дясната лагерува в лявата ос.Имам триколка ,но дясната е по къса и е с два лагера ,разделечени, докато лявата е много къса и двата лагера са в едно тяло.Обикновено дясното колело е двигателно,защото по - често се завива на ляво,дори за да се отдалечиш от тротоара,както и да се прави обратен завой.В момента нямам снимки,но до края на другата седмица се надявам да направя и покажа .

Може да се сложи електромотор или мотор с вътрешно горене на предното колело ,няма нищо притеснително ,даже ще се разтовари задна част от общите тегла на возещият се и нещата около двигателите.На едно от моите колелета го правих и го има тук в темата,няма проблем с движението.ако са две отпред и едно отзад се опростява конструкцията ,но както преди години инвалидните триколки "velorex" / https://www.google.bg/search?q=velorex& ... 66&bih=599 /обръщаха от това ,че предницата олекваше ,а от зад нямаше колело ,което да стабилизира .

http://www.ezeebike.ca/products/carro-specs.html триколка с елмотор на предно колело
zmiori - специалист
Има вариянт да се сложат 2 двигателни колела от зад и без нужда от диференциал. Единствения недостатък е че ще е "малко" грозно.
Начина е следния ползват се колела от "бегач" със "свободен венец" на които се подава въртене и на двете колела. Точно свободния венец ще "изравнява" разликата във ъгловата скорост. Вътрешното колело е двигателно а външното ще догонва /точно тук заработва свободния венец/.
Проблема е че и на двете колела "венците са от дясно. Ако има начин да се обърне венеца на едното да е от ляво / и да е пак "двигателно"/ и сме ток.
Дано съм обяснил идеята си ясно.
ge6aaaa3 - специалист
Айде сега си представи как едното задно колело/върху което има доста голям товар / бута от вътрешната страна на завоя. Според теб кое ще има по-голямо сцепление задното колело, върху което седиш или предното, върху което има съвсем малко тегло? При такова изпълнение, добавянето на тегло на задната ос под формата на багажник и товар, още ще утежни ситуацията. В условия, когато имаш две завиващи колела/ATV/, може да се преживее да имаш едно завиващо колело, защото сцеплението на завиващите колела е по-голямо отколкото на задвижващото. Ако толкова много държиш на триколка тип детска количка, се насочи към някакъв вид фрикционен диференциал. То е нещо като съединител, като задвижването е приложено на един диск, а двете оси са на два диска от двете страни на задвижващия. Като регулираш притискането, на практика регулираш твърдосттта на дифа. Недостатъка е, че е сложно/но не невъзможно/ за изпълнение в домашни условия и ще имаш приплъзване при рязко тръгване.
zach_82 - специалист
Виждам вече двама колеги споменават тези еднопосочни лагери. В интернет ги видях на снимка, но не мога да си обясня защо имат шпонков канал само на вътрешния отвор, а на външната черупка нямат. При по-голямо усилие, този лагер според мен ще забуксува в леглото си и резултата е - оставаш на пътя. :?
Chakal - специалист
Голямо чесане на езици, за нещо, което няма да стане .

пп. Мисля да правя електрически автомобил, но по-хубав от Tesla. Как мислите, дали трябва да е 4х4 или само със задно става .... !?
moci111 - напреднал
здравейте момчета защо не опитате с някакво приспособление на кормилото като завиваш на ляво да се изключва едниния двигател като изправиш кормилото да работят и двата както ги е синхронизирал ludiagsm на неговото колело предния и задния :) просто е танковете така завиват :)
moci111 - напреднал
:) сащото се отнася като завиваш на дясно да изключва десния и като изправиш на право пак да работят двата :)
ge6aaaa3 - специалист
И предполагам това е по-евтино, по-ефективно и по-просто, отколкото да се сложи едно колело отзад и две отпред? Всяко усложняване на конструкцията води до увеличаване на теглото.
val4o89 - специалист
Имам един тъп въпрос, свързан с бъдещото ми преминаване от преден на заден мотор. Сега, като трябва да изкачвам стълбите на мазето, където ми е гаража за колелото, го правя чрез подаване на"газ(ток)" и велосипеда почти сам се изкачва. Как ли ще стои въпросът със "задно предаване". Става ли пак това с изкачването на стълби?
Subsa - специалист
Не, предната като опре и задната превърта при мен.
Тежестта ми е в средата на колелото.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: