Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
batkotony - специалист
пишман_майстор написа:
Колега...ти сериозно ли го мислиш това "от винтоверт" :shock: ?! Знам само,че и надолу няма да върви, това колело с мАторче тамагочи :-D
Ама май предъвкваме едни и същи неща тука...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gC3rB9f7DaU[/youtube]
Chakal - специалист
MMIel написа:
Ако тези неща, които си изброил, човека ги има нормално е да си мисли как да ги използва. Тук нещата опират просто до момента да се купят батериите и да се пробва. Като не стане, батериите вече ги има остава само да се вложат пари в нещо по- надеждно.
Не подценявайте труда и ентусиазма на хората. Всички казват, че топлата вода е вече открита, но при положение че има толкова много варианти за затоплянето й не се знае кой е на прав път и кой начин на затопляне му е най-евтин. :)
Иначе, както повечето знаете аз ползвам топлата вода от конрад, защото нямам ресурса да я преоткрия :-D
Не искам да чупя хатъра на никой, напротив - прогреса трябва да се стимулира, но хайде да бъдем малко по-реалисти. Знам от къде до къде пътуваш с велосипеда, бяхме го коментирали с теб. Смяташ ли, че има шанс да го ползваш с винтоверт или стартер ? За първото ще ти трябват по един винтоверт на ден, а за второто 3 акумулатора от камион за прехода ти.

Това, да се заиграеш и да сглобиш някакво движещо се средство е чудесно хоби, но ако ще го ползваш ежедневно ... как да ти кажа, явно 95% сме балами, че си купуваме готова топла вода. А колко по-топла, излишно е да си мерим температурите, това зависи от дълбочината на джоба.

Не ангажирам никой с мнението си, имам някакво и го изказвам, всеки има пълното право да ме критикува, но с това няма да си стопли водата. А аз, ще си извадя зарядното от контакта и ще се кача на горещата си вода без цел и посока, за да се отърся от негативизма, който ще бъде излят върху мен.

Без лоши чувства, преди години като чуех "не съм толкова богат, за да си купувам еФтини работи" винаги се усмихвах с умиление, че хората на гол корем слагат пищови. С времето мирогледа ми се промени и вече "давам едното кило брашно на майстора да ми омеси хляб".

Знам, че форума е "направи си сам", но не е редно да се превръща в "изхарчи едни грешни пари за обречени проби", и накрая пак си купи нещо готово, което да ти вози ГЗ поне по 20км с едно зареждане и да не е Франкенщайн.
пишман_майстор - майстор
batkotony написа:
пишман_майстор написа:
Колега...ти сериозно ли го мислиш това "от винтоверт" :shock: ?! Знам само,че и надолу няма да върви, това колело с мАторче тамагочи :-D
Ама май предъвкваме едни и същи неща тука...
Добре де...не съм смятал пък ,че някой ще си сложи хай-тек винтоверт от най-яките класове и с него ще "пързаля" колелото си :-D ,че тя само едната му батерия е два пъти по-скъпа от колелото ,а сега си представи ,че за момент си го оставил на една ръка разстояние от теб и докат' се обърнеш...го няма :shock:
Такива фантасмагории - само по кината :wink: в реалния живот - никой няма го направи :wink:
При мен ползването на ел.велосипед е малко кауза пердута...извън града живея и до мен е само баири .Затова и не си правя илюзии в тази насока ...
vaseff - напреднал
shotik написа:
От този въпрос се вижда ,че нямаш понятия с тока и консуматорите -електромотори,ключове и др.
Да, точно така е и не се срамувам да си го призная. Нямам техническо образование и затова се допитвам до този форум.

Както знаете парите са кът почти на всеки. Един кит е 300лв без акумулаторите. За да го захраня ще ми трябват поне 3 акумулатора от UPS, което като го добавя става още 100 = общо 400лв.

Имам здрав акумулатор от кола, която я хвърлихме на вторични суровини и от нея остана... акумулатора, тапицерията на седалките и... крика! (който ще го ползвам за преса)

Батерията ми е най-малкия проблем в моя случай. Единствено е проблем моторчето, което мога да го взема от вторични суровини. Възможно най-евтиния вариант е да се вземе от там. На цената на изкупната цена умножена по три, тоест мотора да от порядъка 10лв. Ключетата ако не може да се ползват от осветление ще се купят от магазините за жълти стотинки. Кабели от изхвърлени кабели (коаксиален за по-дебел и от LAN/FTP за по-тънък).

Велосипедът ще си го въртя докато моторчето ще ми помага за върлото. Отзад ще му направя ремарке, където да сложа тежката батерия и багажа. Ходенето ми до село е на "празно" и ми е върло, а връщането ще е "пълно" и надолно, тоест по инерция. Такъв ми е терена и затова искам така да го приспособя колелото.

Всичко е въпрос на знания, които аз не ги притежавам. Останалото е ентусиазмът от моя страна и помощта от ваша.
ge6aaaa3 - специалист
Акумулатора ти в най-големия проблем. От един 60Ах акумулатор, можеш да истискаш около 350Wh без да го повредиш. А това с коаксиалния кабел, сериозно ли?!?
vaseff - напреднал
Имам такива малки парчета кабели, които са прещипани и са от сорта 1-2метра дълги. По LAN кабелите вътре има общо 8 медни проводника, които 4 се ползват (2 за предаване и 2 за приемане на сигнал), а останалите 4 ги ползвам за пренос на електричество 12 волта (2 за плюс и 2 за минус от адаптерчето /може да се пусне и 60 волта/), за да захраня рутера на разстояние 100м, тоест да си го изведа горе на покрива и съм си направил антена за WIFI от консервна кутия, която доста добре се справя.

Та, кабели имам доста такива отпадни и си ги пазя за нещо като ми потрябват вместо да ги купувам за луди пари. :)
ge6aaaa3 - специалист
Аз 30А през коаксиален кабел, не мога да си го представя, а пиковете ще са 70-80А...
пишман_майстор - майстор
Малей...ще се подпалите бе хора :butthead: Аз по професия съм електричар , ясни са ми доста неща , но относно ел.задвижване на колело имам си съмненията ,че ми е зор и откровено не ми е силата там . Ако се захвана ,ще проуча и ще направя и то кадърно колелото, имам вече някоя и др.идея - въпроса е ,че на мен надали ще ми върши работа- живея извън града и край мен само баир :? . Но като чета коментарите тука ...някои са направо ...със смели идеи и очаквания :shock:
Към колегата vaseff -вариант да си го направиш с готов кит ДВГ от тях има с 50,60 и 80 к.см,ценово са от 220-ина лв до към 260-ина лв и доволно ще ти дърпат колелото по баира нагоре
vaseff - напреднал
Имам резачка за дърва и мога да я монтирам на колелото, но пък разправията с КАТ е на лице. Тука спират за такива колела и ги прибират въпреки че в закона пише друго. Представям си какъв шум ще се вдига като минавам с "колелото резак" ... "в центъра на София ЖЕГА-А-А, ЖЕГА!!!" . :-D

(2) Не подлежат на регистрация по реда на тази наредба:
1. тролейбусите;
2. верижните, строителните, селскостопанските и другите самоходни машини;
3. моторните превозни средства, предназначени за състезания по затворен маршрут;
4. велосипедите с допълнително монтиран двигател;
5. инвалидните колички с двигател.
Илчо Илиев - майстор
http://remarketa.bg/wp-content/uploads/ ... ii-MPS.pdf

В закона пише ДО 50 кубика и макар някои да си карат мотопеди без регистрация и всичко останало, не е законно
Преди време рових из нета и попаднах на случай във Варна, където шофьор обжалва акт,че са го глобили ,че кара ел. мотопед без нужните документи-рег. , застраховка и т.н.....

Това е официалното обяснение, колкото и да звучи тъпо....



Електрическият скутер е превозно средство снабдено с електрически двигател и конструктивна максимална скорост - 45 км./ч, а в случаите на по-мощен електродвигател може да развива и по-високи скорости. Той притежава безспорно всички характеристики на мотопед, включително и посочената в ЗДвП максимална скорост до 50 км./ч. Като пътно превозно средство, участващо в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, той подлежи на задължителна регистрация:

Чл.140, ал.1 от ЗДвП : По пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат само моторни превозни средства и ремаркета, които са регистрирани.

В ЗДвП не е налице легална дефиниция на понятието „превозно средство, снабдено с електродвигател”, поради което е необходимо тълкуване на закона с цел преценка необходимостта от регистрация на електрическия скутер.

Съгласно параграф 6, т.11 и т.14 от ЗДвП : "Моторно превозно средство" е пътно превозно средство, снабдено с двигател за придвижване, с изключение на релсовите превозни средства, а "Мотопед" е дву- или триколесно пътно превозно средство, което има двигател с работен обем до 50 куб. см и чиято максимална конструктивна скорост не надвишава 50 км/ч.

От изложеното може да се направи извод, че електрическият скутер е моторно превозно средство и като такова подлежи на регистрация. За нуждите на типовото одобряване пътните превозни средства се делят на различни категории:

Чл.149, ал.1 т.1 от ЗДвП : категория „L1” - моторните превозни средства с две колела, двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см - в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч независимо от вида на задвижването;

…..категория „L1е” - мотопеди - моторните превозни средства с две колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 куб. см или с 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;

От последната дефиниция следва, че електрическият скутер попада в категория „L1e”, ако конструктивната му максимална скорост по спецификации не надвишава 45км./ч. и мощността му не е по-голяма от 4kW. Ако скутерът развива по-висока скорост от допустимата за категорията следва да бъде считан за мотоциклет.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: