Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
Subsa написа:
То е софтуер за програмиране на основни променливи, другия вариант е целия код.
Би ли ни обяснил приятелю, що е то "софтуер за програмиране на основни променливи", с който ще можеш да променяш настройките на непознат софтуер в заключен за програмиране процесор. Или просто си приказваме да мине време...? :? :axe: :lol: :проба: :toimonster:
Успех в настройките! :thumbs:
Subsa - специалист
казвам, че не ни трябва целия код
китаеца може да подхвърли малка програма с която да правим застройката на бозата :)
mania - напреднал
Относно впечатления за ел.моторите с редуктор.

И аз съм с такъв. Bafang BPM36V500W, монтиран на капла 28'', с контролер 48V 25A, и акумулатор Lifepo4 48V 10Ah. Бих казал, че се движи задоволително, т.е. доволен съм. Максималната скорост, която може да развие е 42 км/ч, но това при лек наклон или на равното трябва да му помагам. Всъщност скоростта зависи от това колко му се помага, така че един баир може и с 40 км/ч да се мине, но трябва усилена помощ (пак според наклона). Бих казал, че 30-35 км/ч е една добра скорост, която може да поддържа мотора включелно и в нагорнища, ако му се помага. При тази скорост тока е около 8-12A, в зависимост от условията. Иначе пробега с едно зареждане е около 40-50 км като му помагам в нагорнищата и не го тормозя. Електровелосипеда го ползвам само да ходя на работа, която е на 10 км от вкъщи.
zec ingenering - специалист
Моят мотор не е Бафанг, а Американската разработка на BMC (отпреди 4-5год). От 2012-та Бафанг го изкопираха 1 към 1 (почти) и пуснаха версията BPM2 с която караш ти. Показах моите мотори на Велизар (електровелосипеди.цом) преди две години (2011-та) като се видяхме с него веднъж и разговаряхме надълго и нашироко по темата.
А иначе аз карам с този мотор ВМС, моят си програмируем контролер и ли-по бат. вече 3год. и за момента нямам забележки. В повечето случай карането ми е на мах, екстремно а понякога и леко опасно, но това е друга тема. По отношение на преките сравнения е задължително да се цитират резултати без ползване на педали, иначе всичко става много относително. При реално каране разбира се че е нормално да се помага понякога (нали за това е колело все пак) пък и за раздвижване е добре и е по-удобно. Практически автомобила го ползвам само със семейството си или за превоз на багаж. Вчера например от х-л Плиска до Горнобански Път - 30мин, с кола задължително е повече. В раницата няколко кила метални платки от платкаджийницата МИКРОН-20 с която работя от години. В София когато е читаво времето и ситуацията позволява е винаги по-удобно и бързо придвижването с колело, но ако са 30км и не искаш да се потиш, пък и ако ЕГН-то ти започва с 64 (догодина правя 50), то тогава колелото трябва да е ел. и по възможноск да не е педелег!
Приятно и безаварийно каране на всички! :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=_XyPQI2w ... e=youtu.be
vaseff - напреднал
Намерих си части за слабички електрически скутерчета: едното е 250вата и другото 350вата като и двете са на 24 волта. Серията MY1016. Свързах набързо по-слабия дето е на 250вата и работи само че мен едвам ме помръдва. Постегнах я малко веригата, че беше хлабава и смазах. Резултатът е почти същия. Имам чувството, че предавателното число е много голямо. Иначе на второто скутерче там нещата са много зле технически и ще се занимавам събота и неделя да ги свързвам и да видя дали работят. Пробвах единствено моторчето директно на ток от батериите и си работи. Батериите са 2 броя на 12 волта и на 7.2Ah свалени от нови UPS-и само за проба.
Chakal - специалист
Ще се самоцитирам - Мотора е 8FUN 500w , контролера 1000w, батериите са LiPo 12 клетки (4.2v)
Chakal написа:
изминати 8км
максимална скорост 42км
употребени 2.91А
пиково 30А
ватовете са 1382w

Това мисля е достатъчно да си направите изводи. Като гледам, никой до сега не си е споделял инфото от ватмера, а съм убеден, че доста хора го имат по велосипедите си.

По груби сметки, с моите 120кг за 30км пробег с всичката газ ще са ми необходими към 10.8А - което ме устройва напълно :-D
mania - напреднал
vaseff, ако предавателното ти отношение е голямо, то тогава оборотите намаляват за сметка на въртящия момент, ако ме разбираш. Например, мотор с редуктор 8fun, предавателното отношение е 5, при което мотора се върти с високи обороти, а на изхода, т.е. гумата, получаваме ниски с добър въртящ момент, което позволява на мотора да бъде с по-малки габарити при зададената мощност. Само да не объркаш понятията и да си мислиш, че като сменяш предавателните отношение ще покачиш мощността.
ge6aaaa3 - специалист
mania написа:
vaseff, ако предавателното ти отношение е голямо, то тогава оборотите намаляват за сметка на въртящия момент, ако ме разбираш. Например, мотор с редуктор 8fun, предавателното отношение е 5, при което мотора се върти с високи обороти, а на изхода, т.е. гумата, получаваме ниски с добър въртящ момент, което позволява на мотора да бъде с по-малки габарити при зададената мощност. Само да не объркаш понятията и да си мислиш, че като сменяш предавателните отношение ще покачиш мощността.
Така е, обаче ако се направи със скорости, ще се подобри положението. ;)
Chakal - специалист
Новия ми красавец, с всеки следващ велоспед, все по-малко им личи, че са електрички.
Мотор - 8FUN 500w, LiPo 5A - 48v , ESC - 1000w.

Без светкавица не се вижда нищо, с нея - само отразителнирте кантове на гумите се виждат - утре една снимка на светло, че сега е в полузавършен вид.

Изображение

Изображение
freewheel - напреднал
Ето данните от моите тестове за "8FUN BPM", Надявам се да ви ориентирам добре, поне хората от София.
Тест направен миналото лято с батерия 51V 15AH LiFePO4 контролер настроен на 30А, въпреки, че средната ми консумация беше 14-15А през целия път нагоре, естествено без въртене на педали.
Маршрут от София Лозенец - Американско посолство (надмоска височина 630 метра), финал хижа Кумата Витоша (надморска височина 1750 метра), дистанция 52 км. общо или казано по друг начин 26 км. в посока нагоре, а навръщане единствено инерция.
Имайте предвид, че същинското изкачване започва от бул. България с Тодор Каблешков, от там догоре са 23 км, за които имаме изкачване 1100 м ( средно ниво на наклон приблизително 5% )
Карайки нагоре с настройка на скорост 25 км/ч., консумацията ми беше между 650 и 750W.
До хижата изхабих 14,5Ah от батерията ( не помня ватчасовете точно колко бяха, защото мина време, но да кажем, че са били около 700 )
Надолу беше единствено инерция почти до Южния парк, там си помогнах с остатъка от 0,5AH до изходната точка.
Температурата на въздуха долу при старта беше около 30 градуса, горе беше по-хладно, може би 20-тина градуса. Температурата на двигателя горе, където свърши изкачването беше 58 градуса ( измерено с инфраред термометър )
Теглото ми заедно с велосипеда е 110 кг. Батерията е сравнително тежка, защото е LiFePO4, тя тежи 8,5 кг., заедно с кутията, но е включена в общото тегло. Имам предвид, че ако се използва Li-ion батерия, теглото ще спадне с 4 кг.
Надявам се да съм бил обективен и разбира се ако някой желае мога да повторя теста, като се постопли времето, всъщност можем да си направим тест драйв по това трасе, вижда ми се добро за експерименти.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: