Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Subsa - специалист
казвам, че не ни трябва целия код
китаеца може да подхвърли малка програма с която да правим застройката на бозата :)
mania - напреднал
Относно впечатления за ел.моторите с редуктор.

И аз съм с такъв. Bafang BPM36V500W, монтиран на капла 28'', с контролер 48V 25A, и акумулатор Lifepo4 48V 10Ah. Бих казал, че се движи задоволително, т.е. доволен съм. Максималната скорост, която може да развие е 42 км/ч, но това при лек наклон или на равното трябва да му помагам. Всъщност скоростта зависи от това колко му се помага, така че един баир може и с 40 км/ч да се мине, но трябва усилена помощ (пак според наклона). Бих казал, че 30-35 км/ч е една добра скорост, която може да поддържа мотора включелно и в нагорнища, ако му се помага. При тази скорост тока е около 8-12A, в зависимост от условията. Иначе пробега с едно зареждане е около 40-50 км като му помагам в нагорнищата и не го тормозя. Електровелосипеда го ползвам само да ходя на работа, която е на 10 км от вкъщи.
zec ingenering - специалист
Моят мотор не е Бафанг, а Американската разработка на BMC (отпреди 4-5год). От 2012-та Бафанг го изкопираха 1 към 1 (почти) и пуснаха версията BPM2 с която караш ти. Показах моите мотори на Велизар (електровелосипеди.цом) преди две години (2011-та) като се видяхме с него веднъж и разговаряхме надълго и нашироко по темата.
А иначе аз карам с този мотор ВМС, моят си програмируем контролер и ли-по бат. вече 3год. и за момента нямам забележки. В повечето случай карането ми е на мах, екстремно а понякога и леко опасно, но това е друга тема. По отношение на преките сравнения е задължително да се цитират резултати без ползване на педали, иначе всичко става много относително. При реално каране разбира се че е нормално да се помага понякога (нали за това е колело все пак) пък и за раздвижване е добре и е по-удобно. Практически автомобила го ползвам само със семейството си или за превоз на багаж. Вчера например от х-л Плиска до Горнобански Път - 30мин, с кола задължително е повече. В раницата няколко кила метални платки от платкаджийницата МИКРОН-20 с която работя от години. В София когато е читаво времето и ситуацията позволява е винаги по-удобно и бързо придвижването с колело, но ако са 30км и не искаш да се потиш, пък и ако ЕГН-то ти започва с 64 (догодина правя 50), то тогава колелото трябва да е ел. и по възможноск да не е педелег!
Приятно и безаварийно каране на всички! :) :) :)
http://www.youtube.com/watch?v=_XyPQI2w ... e=youtu.be
vaseff - напреднал
Намерих си части за слабички електрически скутерчета: едното е 250вата и другото 350вата като и двете са на 24 волта. Серията MY1016. Свързах набързо по-слабия дето е на 250вата и работи само че мен едвам ме помръдва. Постегнах я малко веригата, че беше хлабава и смазах. Резултатът е почти същия. Имам чувството, че предавателното число е много голямо. Иначе на второто скутерче там нещата са много зле технически и ще се занимавам събота и неделя да ги свързвам и да видя дали работят. Пробвах единствено моторчето директно на ток от батериите и си работи. Батериите са 2 броя на 12 волта и на 7.2Ah свалени от нови UPS-и само за проба.
Chakal - специалист
Ще се самоцитирам - Мотора е 8FUN 500w , контролера 1000w, батериите са LiPo 12 клетки (4.2v)
Chakal написа:
изминати 8км
максимална скорост 42км
употребени 2.91А
пиково 30А
ватовете са 1382w

Това мисля е достатъчно да си направите изводи. Като гледам, никой до сега не си е споделял инфото от ватмера, а съм убеден, че доста хора го имат по велосипедите си.

По груби сметки, с моите 120кг за 30км пробег с всичката газ ще са ми необходими към 10.8А - което ме устройва напълно :-D
mania - напреднал
vaseff, ако предавателното ти отношение е голямо, то тогава оборотите намаляват за сметка на въртящия момент, ако ме разбираш. Например, мотор с редуктор 8fun, предавателното отношение е 5, при което мотора се върти с високи обороти, а на изхода, т.е. гумата, получаваме ниски с добър въртящ момент, което позволява на мотора да бъде с по-малки габарити при зададената мощност. Само да не объркаш понятията и да си мислиш, че като сменяш предавателните отношение ще покачиш мощността.
ge6aaaa3 - специалист
mania написа:
vaseff, ако предавателното ти отношение е голямо, то тогава оборотите намаляват за сметка на въртящия момент, ако ме разбираш. Например, мотор с редуктор 8fun, предавателното отношение е 5, при което мотора се върти с високи обороти, а на изхода, т.е. гумата, получаваме ниски с добър въртящ момент, което позволява на мотора да бъде с по-малки габарити при зададената мощност. Само да не объркаш понятията и да си мислиш, че като сменяш предавателните отношение ще покачиш мощността.
Така е, обаче ако се направи със скорости, ще се подобри положението. ;)
Chakal - специалист
Новия ми красавец, с всеки следващ велоспед, все по-малко им личи, че са електрички.
Мотор - 8FUN 500w, LiPo 5A - 48v , ESC - 1000w.

Без светкавица не се вижда нищо, с нея - само отразителнирте кантове на гумите се виждат - утре една снимка на светло, че сега е в полузавършен вид.

Изображение

Изображение
freewheel - напреднал
Ето данните от моите тестове за "8FUN BPM", Надявам се да ви ориентирам добре, поне хората от София.
Тест направен миналото лято с батерия 51V 15AH LiFePO4 контролер настроен на 30А, въпреки, че средната ми консумация беше 14-15А през целия път нагоре, естествено без въртене на педали.
Маршрут от София Лозенец - Американско посолство (надмоска височина 630 метра), финал хижа Кумата Витоша (надморска височина 1750 метра), дистанция 52 км. общо или казано по друг начин 26 км. в посока нагоре, а навръщане единствено инерция.
Имайте предвид, че същинското изкачване започва от бул. България с Тодор Каблешков, от там догоре са 23 км, за които имаме изкачване 1100 м ( средно ниво на наклон приблизително 5% )
Карайки нагоре с настройка на скорост 25 км/ч., консумацията ми беше между 650 и 750W.
До хижата изхабих 14,5Ah от батерията ( не помня ватчасовете точно колко бяха, защото мина време, но да кажем, че са били около 700 )
Надолу беше единствено инерция почти до Южния парк, там си помогнах с остатъка от 0,5AH до изходната точка.
Температурата на въздуха долу при старта беше около 30 градуса, горе беше по-хладно, може би 20-тина градуса. Температурата на двигателя горе, където свърши изкачването беше 58 градуса ( измерено с инфраред термометър )
Теглото ми заедно с велосипеда е 110 кг. Батерията е сравнително тежка, защото е LiFePO4, тя тежи 8,5 кг., заедно с кутията, но е включена в общото тегло. Имам предвид, че ако се използва Li-ion батерия, теглото ще спадне с 4 кг.
Надявам се да съм бил обективен и разбира се ако някой желае мога да повторя теста, като се постопли времето, всъщност можем да си направим тест драйв по това трасе, вижда ми се добро за експерименти.
Subsa - специалист
Благодаря за информацията, беше полезен!!

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: