Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
shotik - майстор
В основата на ръчката има някакъв полупроводников елемент,някой казват ,че е полеви транзистор,има три проводника към него,а покрай него в ръчката за "газ" има магнит и той управлява контролера.

Друга причина да не работи контролера е един бутон на ръчката за спирачката,когато се стисне тази ръчка ,бутона задейства защита и контролера блокира и не може да подава напрежение към електромотора.
На някоя от страниците е писано,на коя и аз не се сещам,да се надявам ,че ще го поправите.
stanetzz - специалист
Колеги, как е решено ограничаването на максималната скорост при безчетковите хъбови мотори? Подсилих леко шунтовете на моя контролер, при което максималният ток от 18-20А се увеличи на 25-26 А, а пиковият- около 30А (само при рязко потегляне). Това, без да се повишава осезаемо нагряването на контролера или мотора.
Обаче максималната скорост си остава непроменена- около 38 км/ч по равно. Има ли начин и нея леко да я повиша?
MMIel - специалист
Ще летиш ли!? Все пак си на колело и 38км/ч си една много добра скорост. Ако искаш по-висока скорост вдигаш напрежението. Ама при по-висока скорост се губи удоволствието от карането на колело и се вдига адреналина, което за някои също си е удоволствие. Но за мен, ако ми е необходима по-висока скорост се качвам на колата. Да заложим на сигурността. Всички знаем, че колелото в повечето случай го купуваме готов продукт, който е направен да издържи на натоварването, което се получава докато въртим педалите. Всичко останало си е риск за собствена сметка, която може да изглежда много крива и недай си боже с летален край.
stanetzz - специалист
Не, не мисля да летя. :lol:
Колелото ми е такова, че не бих си позволил да го карам с висока скорост. Отвреме-навреме се спускам по надолнища с 45-50 км/ч - усещането ми е като за 150км/ч с колата.
Просто в някои ситуации имам нужда от още малко по-висока скорост, в смисъл 45 км/ч примерно.
Напрежението (май) няма как да вдигна, защото съм с ЛиФЕПО4 батерия, която е 51-52V.
Subsa - специалист
честотата от контролера
zach_82 - специалист
Subsa написа:
честотата от контролера
Така ли? И как се отразява на скороста - по-висока честота по висока скорост или обратно пропорционално?
На моя контролер мога да му сменям честотата на 900Hz, 3000Hz или 15000Hz.
Subsa - специалист
честотата на въртене на магнитното поле, не на pwm-a
зависимостта е правопропорционална, някъде назад в темите съм го обяснявал. но може ли човек да намери нещо :)
Трябва да се систематизират в първия пост нещата.
формулата е n=60*f/p
n - обороти
f - честота
p - чифтове полюси(един чифт са 2 полюса)

Понеже тия двигатели са с много чифтове полюси, съответно са ниско-оборотни, но от там с голям момент.
Момента пък зависи обратно-пропорционално от оборотите и правоп. от мощността, така че го имайте предвид.
alien - специалист
това не е асинхронен двигател.... по скоро синхронен, и честотата се определя от датчиците на хол, не от регулатора
но и за двата вида проблема е един и същ.... когато става въпрос за намаляне на оборотите, да - честотата, но за увеличаване не става, при по-високата честота тока нараства бавно, т.е. времето на работа на една намотка не е достатъчно за да протече нужния ток, ограничава се от индуктивността на намотките, за да се увеличи нарастването на тока трябва по високо напрежение, козата си сака пръч....
Subsa - специалист
Честотата не е чак толкова висока, нито индуктивността е толкова голяма, че да става този проблем. - Предположение
формулата е същата, в статора(ротора) имаме магнити
Датчиците на хол според мен се използват единствено при претоварване, контролера да не рестартира и да сработва токовото ограничение.
С откачени датчици, трябва пак да работи, но ще прави проблеми с рязко подаване на ток(газ), предполагам.
Мисля, че контролера си подава по негов си закон честота във функция от датчика в дръжката за газта и се съобразява с датчиците, само когато претовари. Да разчита постоянно на датчиците ми звучи нестабилно и нерентабилно.

Все пак контролерите синус ли подават (тоест високочестотен PWM сигнал) или работят на ниска честота и управляват с правоъгълниците директно?
evparts.alle - специалист
Правоъгълници.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: