Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
stanetzz - специалист
За равно каране може и да става с олово, но не и за продължителни изкачвания. Моите ги издържах 2 месеца- първия, колкото да се убедя, че електрическото колело е супер удобен начин за придвижване, но оловните батерии не стават, а втория- докато ми пристигне LiFePO4- ката от Китай. Само, дето останах с едни 160-ина лева назад .
Subsa - специалист
Моите оловни също дадоха фира 1 по 1, като цяло им се увеличи саморазряда до толкова, че не мога да ги заредя с 1А зарядно.
Имам 40 останали клетки 3,2в 20ач и са за продаване, защото ще напускам страната и няма да правя колелото тук.
otico - напреднал
Здравейте,
Купих от е-bay един контролер за малко детско скутерче. Конекторите обаче са различни. Някой може ли да помогне да го свържа без да го прецакам. Интересува ме най вече къде точно се връзва управлението (0-5 V). На контролера има три кабелчета (син, червен и черен) на кой се подават въпросните 0-5 V. С другите неща мисля ще се оправя.

Благодаря предварително. Пускам и няколко снимки на нещата.

Прикачен файл

Set0.jpg

Прикачен файл

Kontroler izvodi.jpg
Kontroler izvodi.jpg (80.68 KиБ) Видяна 3959 пъти
Последна промяна от otico на съб юли 20, 2013 1:42 pm, променено общо 1 път.
Subsa - специалист
щом са различни, може да не са съвместими, да знаеш.
Vokil - помощник
По мое мнение проблема с оловните акумулатори е в калпавите зарядни и процеса сулфатация произлизащ от некачествените зарядни. Като чета за пробезите ви все повече се убеждавам че моето колело с алтернатор за двигател е с добро КПД :)
otico - напреднал
Ок, оправих се.

Ако на някого му е нужна информацията да не рови в нета като мен, ще споделя как стоят нещата в конкретният случай.
Контролера е китайски с осем конектора, за чвтков мотор, от компания YIYUN TECH, model LB27 - (24V, 250W brushed motor controller).


Снимка на изводите е показана на в предният ми пост.

Описание на издоите:
1- e газта. Черният кабел е масата (-), на синият се подава управляващият сигнал (+). При напрежение под 1V мотора не се върти, но електрониката работи и контролера е на спирачка. От ~1 до~ 4 V оборотите се регулират плавно като над 4 вече работи на пълна мощност.

2 - на този извод излиза директно напрежението на акумулатора. В моя случай то се подава на една проста схемичка. Когато напрежението падне под 22 V светва диод който идикира че е време за зареждане на акумулатора.

3 – изход за зареждане на акумулатора.

4 – контакта трябва да е затворен (даден на късо) за да разреши работата на електрониката.

5 - прекъсва работата на контролера когато контактът е затворен. При мен е свързан към лоста на спирачката. Когато се натисне спирачката, контактът се затваря и контролера изключва.

6 – при затваряне на контакт 5 (натискане на спирачката) на този извод излиза напрежението на акумулатора. При мен е закачен за задният стоп който светва при натискане на спирачката.

7 – свързва се мотора

8 – свързва се акумулатора

Успех на всички в начинанията и дано горната информация е полезна на някого.
Bojidar_Donev - специалист
Колеги вижте на каква добра идея се натъкнах http://www.youtube.com/watch?v=lziPHrg5Rpw
hi4kok - напреднал
Вижте подобна машинка, но по грамотно направена и много симпатична.
http://vimeo.com/68219134
geordgeo - специалист
Mного е яко задвижването от клипчето на Тани, само не разбрах каква ще му е цената и от къде може да се купи?!

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: