Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
Това е линк към само един от продуктите:
http://www.ebay.com/itm/181192714513?ss ... 1562.l2649
Тук в таблицата са конкретните стойности на параметрите специфични за Li-ion /48V, но има продукти и за LiFePO4, например този:
http://www.ebay.com/itm/181192670802?ss ... 1561.l2649
също и за различни напрежения (24/36/48). Ще се предлага и вариант Custom, на малко по-висока цена разбира се. Специфичното за разработеният и произвеждан от Zecotec BMS ZB1-16S е, че има изключително малка собствена консумация – 0,03mA до 0,06mA (30 – 60микроA) благодарение на специалният чип който ползвам, програмируем е и става за всякакъв вид химия на клетките, работи с батерии до 70V и до 16 клетки св. последователно. Има независимо работеща схема за защита от късо в изхода. Отделна настройваема защита от токово претоварване. Нискоомен токов резистор – 0,002 ома, три фета в изхода по 80А всеки (310A puls) или общо 240А (930A puls) това естествено е по datasheet, на практика просто монтирани на платката ги товаря до 30-40A и няма проблем, без охлаждане и напълно затворени в кутията. Изполваните фетове са оригинални закупени директно от IRF на партида от 1000бр.
С този BMS са произведени и са в експлоатация в БГ от м. март вече няколко десетки батерии. Продадох и неголямо количество (засега) в различни държави вкл. в USA.
Ами след като видях какво слагат китайците в стандартно произвежданите от тях батерии, просто нямаше начин….. :axe:
Ради Тодоров - специалист
По горе споменатият BMS се държи добре при всички режими но има нещо което лично на мен не ми харесва това е по ранното изключване на батерията при минимално разрешения волтаж.Колега с китайски такъв кара до последно на критичен волтаж но казват всяко зло за добро неговата батерия едва ли ще надживее моята.
zec ingenering - специалист
Правилно си забелязал Ради , така е. Имай предвид, че дълголетието на батериите зависи до голяма степен и от начина на каране, а доколкото знам, ти въобще не си от тия дето обичат да се потят над педалите :-D
В твоя случай клетките са различни, експлоатираната 1 год. бат. на 36в с куция конрадски мотор дето върви само на мах и впоследствие добавени нови клетки за 48в. Нормално е като цяло батерията да изключва малко по-рано, значи БМС-а наистина пази клетките. Балансиращата система просто поддържа нещата да работят, но не може да направи старите кл. нови. Ако липсваше тази система (както е при масовите китайски бат.), щеше да изкарваш още по-малко. :)
Борето - помощник
Ъпгрейднах си велосипеда до хибриден, демек с. електрическо и биологическо задвижване.

Изображение

Сложих най-маломощното моторче - 250W и му спретнах литиево-ферофосфатно акумулаторно блокче 32V/6Ah.

Моторчето е 250 W при 36V, та при мен е около 190W. Идеята ми е да си го карам колелото класически, а с електриката само да си подпомагам нанагорнищата, че коленете ми нещо взеха да се обаждат...
Ради Тодоров - специалист
Поздравления за естетическото изпълнение красива изработка!!!!
Chakal - специалист
Една дума - КРАСАВЕЦ !
Борето - помощник
Задното (стоп) фарче е доста ярко, Светодиодите са 5 и са разположени ветрилообразно. Сложих му контролерче и магнитен датчик на спиците. Сега мига всяка секунда по 0,2 сек, включва се само при движение и се изключва 15 сек. след спиране.
За отпред си подготвям фарче с реални около 1100Lm, с 4 броя XPG2 R4 на 1А и елиптични лещи 33/18 градуса (за по-добро използване на светлината) като широкият диаметър е по хоризонтала, разбира се. Ще имам 3 режима: силно 1100Lm, слабо 275Lm и мигащо 0,2/1 сек.
ludiagsm - специалист
Евала Боре ти ще имаш повече енергия за светлините отколкото за мотора :roll:

Много ми харесва колко е прибрано всичко евала ;)
Борето - помощник
Е, този ампер на фарчето е след LED драйвера. От акумулатора ще дърпа около 0,39А при силно светене. Не е страшно. И без това една моя обиколчица 15-20км източва около 1/3 от капацитета на акумулатора. Има достатъчно резерв. А пък през деня май ще го ползвам в мигащ режим, което е средно около 80mA.
Борето - помощник
Монтирането на педелека (дано не бъркам името) ми се струва голяма глупост, поне при мен. Понеже си карам колелото с педали и искам да си помагам с моторчето при нужда по моя преценка, а не по преценка на контролера. Така че въобще не съм го монтирал и нямам намерение.

Също ми се струва, че датчиците на спирачките са леко излишни, защото господ е разрешил само на колежките шофьорки да натискат едновременно газта и спирачката... Разбира се, ако се ползва нещо като круиз контрол, тази блокировка е необходима. Аз не съм ги свързал и нямам намерение. Но единият вход за спирачния сензор го ползвам за да спра захранването на двигателя откъм BMS-а при разредена батерия. По този начин си спестих мощния ключ в BMS-а на връзката от акумулатора към контролера на електромотора и сложих само едно бушонче, че изход на акумулатор без бушонче е предизвикателство към законите на Мърфи...

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: