Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
Борето - помощник
Монтирането на педелека (дано не бъркам името) ми се струва голяма глупост, поне при мен. Понеже си карам колелото с педали и искам да си помагам с моторчето при нужда по моя преценка, а не по преценка на контролера. Така че въобще не съм го монтирал и нямам намерение.

Също ми се струва, че датчиците на спирачките са леко излишни, защото господ е разрешил само на колежките шофьорки да натискат едновременно газта и спирачката... Разбира се, ако се ползва нещо като круиз контрол, тази блокировка е необходима. Аз не съм ги свързал и нямам намерение. Но единият вход за спирачния сензор го ползвам за да спра захранването на двигателя откъм BMS-а при разредена батерия. По този начин си спестих мощния ключ в BMS-а на връзката от акумулатора към контролера на електромотора и сложих само едно бушонче, че изход на акумулатор без бушонче е предизвикателство към законите на Мърфи...
ludiagsm - специалист
Колеги да попитам случайно някои от вас имал ли е проблеми с полицаите да искат да ви спират с електровелосипеда ,че за една седмица два пъти им бягам ;D ,чудя се какво искат данеби да има няква наредба нова да ни тормозят :?
Тани - модератор
Или пък искат да те спрат от любопитство :wink: Нима не са те спирали и други хора да те поразпитат това-онова?
stanetzz - специалист
Да, от чисто любопитство е. Веднъж са ме спирали - моето колело и на вид е доста далеч от понятието за велосипед. Няма как да не им стане интересно при вида на нещо, което се движи безшумно със скоростта и ускорението на 50-кубиков скутер, а фарът му- 12w свтодиод, свети по-ярко от повечето 15-20 годишни коли. :D.
До колкото знам, все още няма ограничителни наредби, като в някои по-"демократични" страни.
ludiagsm - специалист
Незнам дано е така ,аз си бързах за работа и последното нещо ми беше да се занимавамс полицаи :axe:
evparts.alle - специалист
Сега ще ти кажа какъв е проблема. :-D

Понеже велосипедът ти изглежда ето така:
Изображение

Заради това те спират. Просто в далечината им мязаш на моторетка.

Хахаха.

Мен дори с мотори ме гониха веднъж и като ме видяха, че си е просто едно бързичко колелце (обикновено на външен вид, обаче) и се разсмяха и си заминаха. А ако завивам и лягам в завоя яко, с коляното напред направо ще се сцепят от смях, че даже се смеят с глас и викат и свиркат.
Ако съм с каска още по-голям смях пада. Колело и каска за мотор!!! :mrgreen: За да не му е студено на главата, човек кви ли не глупости прави.. :lol:
Борето - помощник
Да не е нещо таквоз:

Изображение
geordgeo - специалист
Колеги, искам да попитам какво е положението с батерията (Li-polymer) през студения сезон, щото колелото ще си стои на терасата, а тя е открита и си е студено? Ще има ли проблеми да си стои отвън (може и да се ползва от време на време) или трябва да я прибирам на по-умерени температури?

Мисля, че не би трябвало да има проблеми, но понеже ще ми е първа зима с електровелосипеда, все пак да попитам по-знаещите и по-препатилите... :?
zec ingenering - специалист
Да, ще имаш! И то не точно заради батерията, а защото електровелосипеда не е електромобил и престоя цяла зима на открит балкон няма да е приятен за никоя негова електроника, куплунзи, платки - повишена влажност, големи температурни разлики, конденз и т.н. Преди години ми се наложи да държа велосипеда си (не електро) на балкона една зима и на пролетта направо ми дожаля като го видях как изглежда. Вземи един обикновен машинен лагер и го остави навън през зимата и ще видиш!
А иначе повечето съвременни литиеви батерии могат да дават ток до -20 гр. дори , аз обаче на тия температури предпочитам да не карам велосипед. … :cold: :shock: :cool:
Разреждането не е проблем, по-важно за литиевите батерии е да се зареждат на плюсови градуси. В това отношение LiFePO4 са малко по-добре, но трябва да е ясно, че по принцип всички видове акумулатори намаляват капацитета си на студено, най-вече оловните!
По отношение на “storage mode” съхранението при ниски температури дори е препоръчително, тъй като забавя естественият процес на стареене на Литиевата клетка.
Като говорим за температури, най-важното е батерията да не се “пържи” лятото пряко напечена от слънцето заредена на 100%, и да не я зареждаш зимата при -20, когато кабелите й са се “вдървили” от студ.
Задължително шапка и ръкавици, оттам нататък карай смело и не му мисли! :santagrin:
Ама чакай малко, още е рано за такива чак студове…. :drinkers: :sun:
relaxxx - специалист
Здравейте фенове, на Е-байковете. Аз съм решил да направя един такъв е-велосипед, най-вече за удоволствие и бих желал да се посъветвам с вас как да стане това. Поизчетох темата, но не на 100% и все още имам въпроси, на които не мога да си отговоря. Надявам се вие да помогнете. Мта, най-разумно ми се вижда за моите цели 8FUN двигателчето, с един контролер 48V/25Ah от електро велосипеди. А те са да може да ме разнася по пресечения софийски терен с прилична скорост и среден обсег. Въпроси по изработката нямам, ще се справя. Единствено ме притеснява въпроса с батерията, познатията ми по електротехника и електроника са много повърхностни и по скоро се базират на практически опит. Ще ми се да е по мощна но не ми се дава купчина пари за нещо което може и да не ползвам често. Ще ми се да почна с по евтина такава, ако е възможно.

Коя батерия според вас е най-подходяща? Мислех да сглобя една от такив батерийки... Изображение, обаче не знам какъв ще е ефекта и май пак отиваме на 500$...

В момента който си изясня батерията, започвам да го правя, за това, моля за малко помощ.

=D>

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: