Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Ами просто не заблуждавай хората, че е евтино с киселинни.
:)
Ето сметка :
800 лева /6 години =133 лева на година.(И още не е свършила, а пробега е с 5 км. по малко от нова. ) Ами ако изкара 10 години?
Преход към 40 км. срещу 15 МАКСИМУМ на киселинните.(Говорим за едно и също зареждане).
И какво излиза? Три пъти повече пробег без да презареждаме.
Киселинните при тези товари капацитета им се изпарява - буквално !Ами за 6 години колко комплекта? Ами на 6-тия месец пробега още ли е 15 км. едва ли? А на -20 градуса има ли някой?

Зарядните горят защото хем искат хората евтино, хем и хубаво - ами няма такива.
Моето зарядно защо не гори?

Излагам факти не ми се занимава да "отварям очите" на някой или да "спорим за спорта".

Но когато нещо не е така - не е така! (Това не е нещо ново - просто факти от опит).

:)

С уважение!
Последна промяна от evparts.alle на пет сеп 27, 2013 9:18 pm, променено общо 2 пъти.
relaxxx - специалист
Румен прав си ама и твойто изказване е малко крайно. Всеки се простира според възможностите си. За теб може 2000 да е много за колело, за друг да е евтино, и всичики пишем във форума, така че трябва да сме по толеранти. Не можем да поправим всички несправедливости по света, тъй че е по-добре да се ограничим с тези в непосредствена близост до нас които са. Оловото явно върши работа, но си е мизерийка като цяло.. Лития по добро, но повечко пари, които може да дадем за почивка примерно или кой каквото иска. Та за мен става ясно че всеки може да реши сам какво иска. Аз например мисля да пробвам с олово, после ще си купя литий. Не бързам с лития, щото е цифра която не ми се ще да замразя в нещо което може да не ползвам. Оловото ще ми даде възможност да преценя предимствата/недостатъците. Скоро ще напиша съвсем реално резултати за оловото. :supz:
sasko12345 - специалист
Още ли се коментира това. Аве за да се напише резултат трябва да се кара поне 4 месеца с олово, и после поне 2 години с лифепо4. И тогава да се напише сравнение.Мене сега ми се вижда тежка 3 кг ми батерия пък оловото като се сетя кво чудо беше 12 кг на баир. Сега ако трябва да избирам бих избрал литиеви батерии или бензинов двигател пред оловото.

------------------------------------------------------------------------
Имам 2 запазени акумулатора 7,5 ач -10 лв двата ако някой ги иска работили са само на УПС имам и 2 по 12ач от колелото ми и те са 10 лв.
Тани - модератор
Всички са много оптимистично настроени и сипят суперлативи за оловото, но никой не е дал нито една снимка и никой не иска да участва в клипчето с ludiagsm за да сравним. За сега много мнения , но нито един факт!

Тани написа:
r_ymen написа:
аз също мисля че оловните си вършат добра работа . аз съм 140 кг. колелото е 40 кг. , двигателя е конрадски 500 вата .блокирал съм колелото на 12 най бързата му скорост , тръгвам на ток , почти винаги е включен и двигателя и му помагам малко , минавам по 10-15 км. на ден , зареждам го на 2-3 дена .с 8 броя 7 амп. акумулатора съм (2*48 волта), направил съм така да ги зареждам с 12 волтово зарядно . предишното колело изкара 2 години . 8 акумулатора са 140 лв. в конрад . няма по евтин вариант .

Искаш да кажеш, че ще минеш 45км с 14Ач 48в оловен пакет :? Вече виждам клипчето с Лудия :lol:

ПП Всъщност два въпроса и един намек!

Да видим също дали правилно съм разбрал. Казваш, че минаваш 7200 - 10 800 километра с този пакет?
Все още нямам отговор на нито един от трите съвсем ясно зададени въпроса! Имам чувството, че постовете са писани от позицията на 2015 , на база какво може (иска му се на Румен) да стане, а акумулаторите за които говори, към днешна дата са още в магазина и се кани да ги купи!
Нека водим някаква дискусия и да си отговаряме на въпросите, а не да водим рекламно кампании и да казваме само каквото ни е угодно! Форума е създаден , за да се обменя информация, а не да се крие и/или манипулира!
evparts.alle - специалист
:)
То няма за споделяне сигурно.. :?
Това лято един френд си сложи 4 по 12 Ач в серия на едно колелце 1000-ка.
При едно въодушевено каране мина 9 километра. Масура само газ до дупка. Какво да се коментира повече след като си взе едни от най-добрите АГМ-ки.
Едва ли киселинен акумулатор ще се представи по-добре при тези 30А при старт, и при 15-20А номинално.
И през 2015 киселинните ще са си все още същите като са били през последните десетилетия.
Щом човек се задоволява с това, няма проблем - само не разбрах защо се запалиха толкоз защитниците на "оловните войници ".
Пишем си по форума, кефим се - това ни е достатъчно! Няма нужда от караници :)
sasko12345 - специалист
Незнам за батериите ама онзи ден ми прерязаха заклчвалката то върдата част кадето е клчалката.
Добре че колелото беше в входа и явно нещо ги е притеснило и не са го взели или аз съм се върнал точно тогава. Замислям се за аларма и за катинар с аларма също.
zach_82 - специалист
Тани написа:
Нека да видим дали съм те разбрал правилно. Искаш да кажеш, че вече над 700 дни си ползвал едни и същи акумулатори и след 700 зареждания капацитета им е почти същия и минаваш почти същите километри с едно зареждане, колкото си минавал в първия ден? В такъв случай, наистина грешим и ти дължим извинение! За да не чета назад, би ли ни припомнил, по колко километра минаваш през всеки от тези 700 дни? През студените дни запазва ли се пробега?
Никъде не съм казал че съм карал 700 дни. Просто 2 години, но през зимата много рядко. Да кажем 550 дни.
Ето моята сметка - 100 лева за акумулатори. Ами това е! Друго няма.
Тръгвам, минавам 5.5 км до работа. Слизам от колелото веднага дозареждам. Вечер се прибирам - още 5.5км и отново дозареждам. По някой път ходя до магазина или на разходка, но основното ми е транспорта до работа.
След всичкото това време, не съм усетил акумулаторите да издъхнат в нито един момент.
Така че мен акумулатор от 1000 лева не ми трябва, оловните вършат работата достатъчно добре. Когато реша да ги подменям пак такива ще си взема, понеже само така транспорта ми е хем екологичен, хем без пари.
evparts.alle - специалист
В такъв случай ето ги фактите :
100 левова киселинна - 50 лева на година (две зареждания за по 5 килиометра, общо 10 км.)
За 6 години 300 лева.
800 левова литийка - 130 лева на година, но с 40 км. пробег без презареждане. За да се изравни с твоята го разделяме на 4 т.е. 130 /4 =32 лева на година . 192 лева общо за 6 години. Ами ако изкара 10?
Не е по-евтино!
:)
sasko12345 - специалист
Ако карам 5 км и зареждам и аз бих карал с олово. Ама за повече от 5 просто нестава.
Тани - модератор
zach_82 написа:
Тани написа:
Нека да видим дали съм те разбрал правилно. Искаш да кажеш, че вече над 700 дни си ползвал едни и същи акумулатори и след 700 зареждания капацитета им е почти същия и минаваш почти същите километри с едно зареждане, колкото си минавал в първия ден? В такъв случай, наистина грешим и ти дължим извинение! За да не чета назад, би ли ни припомнил, по колко километра минаваш през всеки от тези 700 дни? През студените дни запазва ли се пробега?
Никъде не съм казал че съм карал 700 дни. Просто 2 години, но през зимата много рядко. Да кажем 550 дни.
Ето моята сметка - 100 лева за акумулатори. Ами това е! Друго няма.
Тръгвам, минавам 5.5 км до работа. Слизам от колелото веднага дозареждам. Вечер се прибирам - още 5.5км и отново дозареждам. По някой път ходя до магазина или на разходка, но основното ми е транспорта до работа.
След всичкото това време, не съм усетил акумулаторите да издъхнат в нито един момент.
Така че мен акумулатор от 1000 лева не ми трябва, оловните вършат работата достатъчно добре. Когато реша да ги подменям пак такива ще си взема, понеже само така транспорта ми е хем екологичен, хем без пари.
Все по-интересно започна да става! Значи казваш, че не съм те разбрал правилно и не издържат 700, а 1100 зареждания! УААААУУУУУУУУ!!!! На някои литиеви батерии им дават по-малко зареждания! И казваш, че след 1100 зареждания , все още няма промяна в капацитета! :?

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: