Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
evparts.alle написа:
Младежи, какво става? Караме ли тия дни? :cold: :lol: :santagrin: :eg:
Не го слушайте тоз, Любо си е добре. Има си газова печка в електричката и си щрака с пръсти…. :razz:
Честно да си призная, но зимата през повечето дни не ми е най-комфортно с велосипеда.
Определено почвам да се замислям за нещо с четири колела и покрив… а не като шейната на Дядо Коледа... която е кабрио...:santa:
Ради Тодоров - специалист
Някои карат други тунинговат.

Преди

Изображение


Сега

Изображение
Първото нещо което свърших след като си взех колелото от боядисване бе да си сложа торг армса.

Изображение
Сега като гледам само рамката остана от старото колело.
здравейте,

решил съм да вложа около 1000 лв. за кит + батерия и доп. разходи
прочетох темата, но не ми стана ясно:

- има ли реална полза от механизма, който презарежда батерията по надолнище , примерно
каква е пропорционалността на заряда, който ще се върне в батерията към този, който ще се изразходва ако изкачвам и спускам едно и също нагорнище.
- това презареждане допълнително ли се включва или то постоянно си е на ход , това осезаемо ли те забавя , напр. може ли да те спре по инерция на надолнище ?
- като се имат предвид отговорите на тоя въпрос кое е по - добре фреевеел или
- казаха ми да си купя от тея батерии
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=15521
колко от тях ще ми трябват и на кой кит/ контролер ще паснат ?
в момента се намирам близо до склада и ще си спестя транспорта затова съм се насочил към тях

по принцип на дистанции от 20 км се движа без проблем и без батерии, кит-а ще е за скорост и за нагорнища
също прочетох , че кит-а е добре да се монтира отзад , но гледам, че при много от вас, въпреки това е монтиран отпред .

четох доста , ...но все пак искам да събера още мнения преди да вложа такава сума ...
искам да работи стабилно и да придава добра скорост

благодаря
Ради Тодоров - специалист
connecttt написа:
здравейте,



- има ли реална полза от механизма, който презарежда батерията по надолнище , примерно
Накратко този тип контролери не ти трябват различните батерии били то оловни или литиеви се зареждат с различни зарядни едва ли този заряд е универсален за двата вида .Единствената полза е че пестиш от накладки но пък убиваш инерцията.Доколкото си спомням трябва да въртиш педали в продължение на около 10 часа при скорост от 25 км/ч нагоре да заредиш 10 амперова батерия ако не я повредиш преди това.Относно монтираните на предната вилка ел двигатели карат защото е по евтино.За мощност от 500w и нагоре е крайно непрепоръчително монтаж на предна вилка а ако е амортесьорна от лека сплав в никакъв случаи.Батерията от линка някъде назад в темата не я препоръчваха колегите.Ако се интересуваш от качествена батерия на разумна цена пиши на лично да ти пратя телефон на човека който ще ти свърши работа.
zec ingenering - специалист
Супер си приятел! На днешно време на кого му остава време да чете…пък и за какво му е? Аз четох, четох…цяла година (вече четири) и кво? Добре е човек да има и преки впечатления и усещания и то не от един, два тестдрайва, а от повечко каране.
По отношение на регенеративното спиране или Regenerative Braking, вероятно всеки има някакво мнение, аз също. :cool:
Ето тук има една статия, която дава някаква представа за нещата: http://www.ecospeed.com/regenbraking.pdf …само като начало. :)
PCL82 - майстор
Регенерацията не може да върне много от енергията-само около 10%. Причината е кпд на цялата система в регенеративен режим-тясното място преди всичко е батерията. Контролерът има високо кпд от 90% и нагоре, но поставен в система с други компоненти с лошо кпд, всеки % по-малко от 100% е отразява на общото кпд.

Най-добре е батерята да търпи голям заряден ток, а регенерацията да може да се включва и изключва ръчно според желанието на колоездача.
Subsa - специалист
Според това, което четох в горния файл, стигнах до извода, че няма толкова кинетична енергия, за да има голяма полза от регенеративното спиране. 100кг ездач и 40кг велосипед + 25км/ч са малко енергия.
ludiagsm - специалист
Subsa написа:
Според това, което четох в горния файл, стигнах до извода, че няма толкова кинетична енергия, за да има голяма полза от регенеративното спиране. 100кг ездач и 40кг велосипед + 25км/ч са малко енергия.
Повечето контролери не регенерират под скорост 25 км/час регенерацията се включва от 25 км/час нагоре иначе енергията с която възбуждаш мотора е почти равна или по-голяма от енергията която произвеждаш повреме на регенерация!

Другото много важно нещо е управлението на самия процес и дали бмс-а и самите клетки могат да поемет големите пикове от заряден ток и също при продължително спускане по наклон задавал ли си е някой въпроса какво се случва с баланса на клетките както и какво става ако случайно надвишим номиналното нарежение ? За да има ефект от цялата работа процеса трябва да е контролиран изцяло доппълнително схемно решение усилен бмс подходящи клетки и тн.

Колегата зекотек знае най-добре какво тябва да се направи и аз лично очаквам да му остане време да поработи и в тази посока :)
geordgeo - специалист
Аз пък бих бил доволен, ако можех да използвам обратната тяга на двигателя само за да спирам, без да зареждам батерията. Сега си спирам нормално с накладките, ама щеше да е много яко, ако двигателят можеше да ме спира :? Понякога накладките ми скърцат сериозно, а са от скъпите и много ме дразнят, и хората, които са покрай мен подскачат от уплаха. Та в тоя ред на мисли има ли шанс мотора да се използва само за спиране?
PCL82 - майстор
За да се увеличи рандемана от регенерацията могат да се ползват ултра кондензатори. Те търпят голям заряден ток и голям разряден ток. Недостатъците им са цената, голям саморазряд, но това като буфер няма значение, допълнителен товар на колелото и нужда от електроника за изравяване на заряда и превключване батерия/суперкондензатори.

При електромобилите има такива решения. Другото решение, трудно приложимо при велосипед е маховикът.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: