Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
sasko12345 написа:
някой има ли електро велосипед с 160мм дискови спирачки. искам да видя няколко снимки как е станало защото при мене нещо не съвпада
Имам много снимки, също и видео, но те незнам как ще ти помогнат. Не съм ползвал до сега хидравлични дискови спирачки, там апарата е друг и може да е проблем.
Какъв обаче точно е твоят случай? Дай повече подробности!
Това е моят байк. Скоро го мих та се вижда, че имаше едно кило кал по него.
Прикачен файл:
Disc_br_2.jpg
Disc_br_2.jpg (94.26 KиБ) Видяна 2565 пъти
Прикачен файл:
Disc_br_1.jpg
Disc_br_1.jpg (106.24 KиБ) Видяна 2565 пъти
evparts.alle - специалист
Саше, кажи какво не става?
Снимай и дай тука снимката!
Няма такъв филм "Не става".

:)
mania - напреднал
Бих искал да ви питам дали на някой му се е случвало нещо подобно:
Карам по равното, бях изминал към 10 км и изведнъж контролера изключи (спря да свети индикацията за батерията на газта). Съответно трябваше да въртя някой километър до вкъщи. При измерване показа 12V. Разкачих батерията от контролера, при което напрежението си беше 51,3V. Пак закачам батерията към контролера, индикацията светва, потегля и след 100 метра бавно каране пак всичко си угасна. Веднага измерих напрежението, беше 5V и се покачваше, все едно зарежда кондензатор. Пак разкачавам, слагам 4 крушки по 12V, светнаха, тока беше 3A, напрежението 50,3V. Отворих и контролера, видимо няма проблеми, кондензаторите изглеждат добре. Също така тока при невключен контролер е около 0A, а при включен 68mA.
Според вас къде би била причината - контролера или БМС-а на батерията?
evparts.alle - специалист
В сферата на догадките - прилича на проблемна батерия (съответно няколко възможности има).
Най-лесно е ако имаш друга или от някой приятел да сложиш и така може да провериш.
А виж и разни връзки тук там по цялото колело. Колко пъти са ми носели "проблемни батерии" пък по цялото им колело се стопили кабелите или пък кабелите се крепят на "свети крепки" съвсем се изскубали куплунзите. Тогава БМС-а си вика тука стаа нещо и те отрязва.
Пак казвам правим си догадки просто, но обикновено това са 85% от проблемите.
Ради Тодоров - специалист
Най- лесното нещо което можеш да направиш е да провериш е всички ел връзки и където се налага да играе поялника успех и пиши как си се справил.Между другото обърни и внимание на датчиците на спирачките.
mania - напреднал
Откачих спирачките и пак така се държи.

Между контролера и батерията има една спойка - на плюса. Минусът е с кабелни обувки, че да мога сега да разкачам по-лесно батерията докато пробвам.
Може би ще трябва да отворя и батерията да я проверя за некачествени връзки.
Ради Тодоров - специалист
Провери ли трите кабела от електромотора синия зеления и жълтия китайците не запояват никога буксата към кабела и се получава нагаряне и лоша връзка.Наскоро подобен случаи на твоя се оказа проблем с тези кабели и букси .
mania - напреднал
Днес пробвах няколко пъти, след 5 метра угасва. Заредих за 20 минути, след което не угасна след 20 метра, но не пробвах повече. Отворих батерията, която е lifepo4, на 15 елемента измерих 3,30V, а на последната 3,10V. Под товар от 3A напреженията бяха съответно 3,25 и 3,08V. Сега мисля да направя още няколко теста, но така като гледам е или умиращ елемент и непълно работещ БМС. За кабелните букси и тях ще проверя, но утре :)
ge6aaaa3 - специалист
mania написа:
Днес пробвах няколко пъти, след 5 метра угасва. Заредих за 20 минути, след което не угасна след 20 метра, но не пробвах повече. Отворих батерията, която е lifepo4, на 15 елемента измерих 3,30V, а на последната 3,10V. Под товар от 3A напреженията бяха съответно 3,25 и 3,08V. Сега мисля да направя още няколко теста, но така като гледам е или умиращ елемент и непълно работещ БМС. За кабелните букси и тях ще проверя, но утре :)
Недей да зареждаш за 20 минути, а остави зарядното и БМС-а да си свършат работата и да балансират клетките. Нормално при 3,08V БМС да те отреже. :wink:
Ради Тодоров - специалист
Имах проблем преди време с една клетка но след няколко пълни зареждания БМС-а си свърши работа.Колелото си вървеше не прекъсваше дори и с проблемната клетка. Открих разликата в клетката случайно при рутинна проверка на батерията.

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: