Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
evparts.alle - специалист
Това не е толкова драматично ако става дума контролера на мотора просто да работи. Повечето са със защита насочена основно към батерията за нисък волтаж и защита на системата вкл. самия контролер при презареждане(ако се случи). И двете неща ако дадем за пример "Curtis" контролер се настройват и може да се сметне така, че да работи доста добре и да не "реже" особено за ниско (там е по-голям проблема).
Въпроса, е че ако се сложи такъв контролер отиваме пак на онзи клип "Енд ю ноу дъ байк из дейнджъръс". :lol: Просто няма слаби и евтини такива контролери, камо ли за коУло.
zec ingenering - специалист
А сега, от сферата на високотехнологичните източници на ел. енергия, да се върнем при най-обикновената литиево-йонна батерия (казвам го, се едно става въпрос за оловни акумулатори) ха-ха-ха. :lol:
Онзи ден ми носят ZLP2410 с диагноза “нема никой”. Зарядното не захапва въобще (мига червено/зелено и нищо не става). Отварям и измервам на всяка клетка по 0,2 – 0,3волта!!! Обявих веднага, че от това батерия няма начин да стане и не може да се ремонтира. Просто за експеримент я включих директно на лабораторното захранване в режим генератор на ток (около 0,4А). Напр. на клетките започна да расте сравнително бързо. След известно време я включих на оригиналното зарядно (2,0А), вече през БМС-а. След като зарядното изключи (зелен LED) я качих на стенда за батерии и след 2 часа резултата е следния: капацитет 9,3Ач при константен разряд 5А. Вътрешно съпротивление на клетките – 7,5 – 8,0мили ома (нови са 7м ом).
Навсякъде го пише, но и аз да кажа: когато няма да се кара дълго време (3-4месеца), заредената наполовина батерия не изисква почти никакви грижи. Но ако е оставена разредена (БМС-а изключва при остатък примерно 1%) след няколко седмици резултата ще е кофти. А ако през това време БМС-а е изключил принудително (например вследствие включен постоянно повреден контролер или нещо друго накъсо), то този срок е още по-къс. Във всички случай индикаторите на тротела или дисплея не светят и ти си мислиш че всичко е на OFF и чакаш лятото да дойде. Да ама НЕ, както се казва!
Такъв експеримент до сега не съм си и помислял да правя, но ето оказа се - клетките имат “втори живот” и то съвсем пълноценен. :prayer:
Прикачен файл:
ZLP2410_r.jpg
ZLP2410_r.jpg (70.51 KиБ) Видяна 3011 пъти
Това е въпросната батерия. Прави впечатление липсата на подуване, задължително в такива случай.
evparts.alle - специалист
Бръже да бега собственика да пущи тот@-то.
:lol:

Хайде тези дъждове да спират вече, че само ни развалят кефа от карането. Тъкмо се наточа "утре" да ходя на някъде и хоп.. Писна ми вече.
sasko12345 - специалист
и кво да ги оставяме заредени батериите значи. аз винаги си я изкл през предпазител за да е сигурно изкл. Преди като карах без предпазител уж изкл един ден оставих го в гаража връщам се и гледам контролера изпушил- ама преди това през проливен дъжд карах де хаха. от тогава винаги предпазителчето и го изкл.
Ради Тодоров - специалист
Това 0.2v на клетка е прецедент как все още батерията е в отлично здраве.Познавам собственика голям късметлия.
stanetzz - специалист
sasko12345 написа:
за 200 лв има перфектни хъбове вместо да дадеш тия пари за нещо което не върви.
Откъде мога да си поръчам 2 по 200 ?
evparts.alle - специалист
Някъде в мечтите... може би?

Скоро сглоби едно приятелче триколка с 2 капли отпред и много яко окачване (с три въздушни).
Яко стана и голям кеф - ще го питам ако разреши ще пусна снимки в суров вид. Завоите как ги взема само..
Естествено е електрическо и естествено е с най-свестния мотор и батерия. Но излезе доста над 200 лева.. с поне една нула. А и 2-ката на 3-ка май стана..
:lol:
evparts.alle - специалист
Единия разкостен, другия го няма.
Subsa - специалист
Аз си взех 2,5V 400F кондензатори, нови за по 6лв/бр от китай мн. ясно.
единичен зареден на 2,5V прави 240А и напрежението под товар е 2,1V
Истината, е че за теглото и обема си не са интересен заместите на батерия, освен ако не е като автобусите в Япония - на всяка спирка дозареждат за рекордно кратко време. Така няма да имат равни.
Интересен момент е защо не се направят спирките да дозареждат и велосипеди, минаващи по пътя пред тях :?:

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: