• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 48
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
fox_vt - майстор
Това със тези микроскопски снимки е доста интересно.Bradley а как изглеждат снимките при втория метод,като той според мен би трябвало да е по добър.
Bradley - специалист
fox_vt написа:
Това със тези микроскопски снимки е доста интересно.Bradley а как изглеждат снимките при втория метод,като той според мен би трябвало да е по добър.
не съм срещал подбни снимки из чужбинските форуми, а самият аз за съжаление не притежавам необходимата техника, за да ги направя сам - трябва да звънна на едно приятелче в техническия университет да видим какво може да се измисли по въпроса,,,


---------------------


https://www.youtube.com/watch?v=2kBn8vA08gA

кратко освежаване за несеретираната част на 154CM острието на benchmade 860 bedlam със sigma 400 и 1200.

Никакви проблеми за камъчетата, но и острието беше в доста добра форма - няколко по-сериозни проблясъка и няколко малки отчупваня едвам доловими с нокът.

За разлика от VG10-та на спайдерко където използвах 400 камъка с лек към среден натиск (2 до 4 килограма - мерени с камъните на кухненска везна) тук изпробвах малко по-силен натиск - около 7/8 килограма, който доведе разбира се до по-бърза работа/по-бързо отнемане на метал, но ако решите да минете 10-те килограма има вероятност да задерете острието в повърхността на камъка, което ич не е юбаво...

Както и да е - бързо вкарах режещия ръб във форма и с 1200 сигма-та заличих следите от 400 камичето и с последните няколко движения формирах микроскос.

Може да видите че леко ми е неудобно точенето поради факта, че острието е 1/2 серетирано и трябва да се внимава при заточване да не загринди човек първите няколко зъбчета на серетацията + дъгата на неназъбената част от острието е силно изразена при този модел, което води до повече движение в китката при заточване...
Bradley - специалист
Large NANIWA Flattening Stone for Sharpening Stones (Truing Stone) Grain Size 220

---------------------------------

Изображение
Изображение


https://www.youtube.com/watch?v=gXwK5j48DWE




Изображение
Изображение
Изображение



Изображение
Изображение
Kirilpm - специалист
А с какво е разумно да заточвам нож изработен от пружинна стомана,предполагам е 65г,материала е ресьор от УАЗ,още не съм го взел от ковача,но го чакам с голямо нетърпение.
Bradley - специалист
за да мога да отговоря изчерпателно трябва да знам как е скосен ножът и за какво ще се използва
Bradley - специалист
https://www.youtube.com/watch?v=LEtgzypnLUY


парамили 2 на спайдерко в cpm s30v

това е първото клипче с ножката - обяснявам защо

като част от тестването на #400 sigma камъкът му възложих няколко нетипични задачи - основната от която беше проверка дали може да замести по-груб камък за поправка на повредени остриета, промяна на ъгли и други по-сериозни точиларски манипулации.
С оглед горното експериментирах с различни килограми приложени в/у острието с цел да видя дълбае ли се камичето, отделя ли спуспензия, затлачва ли се, повишава ли се скоростта на отнемане на метал и прочее.

в случа комбинацията cpm s30v и натиск около 8 килограма доведе до нещо, което съм изпитвал преди доста години, когато за пръв път се сблъсках с диамантените точила на dmt, a именно -> в процеса на заточване се отчупват микроскопични парченца от режещият ръб едва доловими с човешко око...

След консултация с клиф стамп предположенията ми се потвърдиха и окончателно мога да заявя че сигма 400 не е камък, който може да замести по-груб камък - 120/150/220 - да твърд е, да не се издълбава, но скоростта пада в в подобни ситуации като моята може да се стигне до описания от мен резултат.

Така че сигма 400 е камък който е мост м/у 120/150/220 камъните и 800/1000/1200 - предназначен е да рафинира, да минимизира, да сведе до миниумум следите от по-грубите абразиви и да подготви острието за по-фините камъни и в тази си роля работи особено добре.


ситуацията с микроотчупванията я коригирах като включих в "играта" 150 суатикомет силициев карбид като първи етап от заточването на парамилито - нещо, което ще видите в следващият клип.

относно 1200 - нищо ново под слънцето и по-различно от казаното досега - никакви проблеми със s30v-то - работи си като пич - абе разкошен камик.
dimitrof - напреднал
Значи, ако правилно съм разбрал, при plateau sharpening вземам ножа, отстранявам „изморения метал/режещ ръб“ чрез 2-3 тръквания на 90 градуса и след това всяка от страните започвам да търкам по камъка в двете посоки, докато формирам нов режещ ръб (с избран ъгъл, константен). След това започвам да редувам двете страни (примерно 2-3 пъти от едната и след това 2-3 пъти от другата). Това начинание продължава, докато почти изчезне отразената от острието светлина. След това преминавам на по-фината страна на камъка и пак редувам страните (2-3 пъти от едната и след това 2-3 пъти от другата), докато напълно изчезне отразяването на светлина. Едва тогава (пак на по-фината страна на камъка) увеличавам първоначалния ъгъл малко и по още 5-6 до 10 пъти на страна, като редувам страните. Това ли е философията на plateau sharpening метода? :?
Bradley - специалист
Смятам че си схванал основното - остава да пробваш няколко пъти и да споделиш какви резултати постигаш и доволен ли си ;)

:partyman:
Чираче - майстор
Този раздел винаги го прескачам, но ми се набива в очите. Писна ми от това фасулско заточване.
Allan - специалист
Поръчах си тоя туч кондор родан и доколкото знам е с конвекс, та да питам как се точи конвекс. Пробвах се със шкурка на една реплика на фолкнивен ф1 получи се горе-долу, но си играх бая, на камък дали се конвексира и как се прави.
ПП Ф1 р-ката с конвекса по ми хареса като представяне отколкото с фабричния вторичен скос, имало е защо оригиналът да е конвекс.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 48

Тема "Всичко за заточването" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: