• 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
zec ingenering - специалист
Sasco, приятелю, погледни тук: http://www.youtube.com/watch?v=xP6fAPJa ... ure=fvwrel
Това е само един пример. Има много други “яки” варианти.
Истината е, че хубавите неща стават с пари. С 300 – 400 лв. може да си сглобиш “нещо” като за начало, просто заради тръпката, че караш нов вид превозно средство, в което до някаква степен има вложен и личен труд и идея. За електровелосипед с качества като: мощност, малко тегло, практичност при употреба, надеждност, здравина, приличен външен вид и пр, трябва да се инвестират доста повече пари и/или познания, време и труд (зависи кой с какво разполага). Аз лично не разполагам с много пари.
:yawinkle:
moci111 - напреднал
zdraveite mom4eta ludiagsm e nai dobria na temata el velosiped blagodarenie na negovite saveti si sglobix straxoten velosiped elektri4eski razbira se teji 40kilograma :) i az 75kila :) i varvi s 50kilometra v 4as :) edinstvenoto koeto mi ostava e da si kukia gotina bateria zada olekne koleloto ina4e i s tia 4etirite 12v12ah pak e unikalen sega mi pravia leki podobrenia da svalia baterite po nisko 4e minaloto liato be6e malko nestabilen no za proleta 6te sam gotov i 6te go testvam :)
shotik - майстор
moci111 написа:
zdraveite mom4eta ludiagsm e nai dobria na temata el velosiped blagodarenie na negovite saveti si sglobix straxoten velosiped elektri4eski razbira se teji 40kilograma :) i az 75kila :) i varvi s 50kilometra v 4as :) edinstvenoto koeto mi ostava e da si kukia gotina bateria zada olekne koleloto ina4e i s tia 4etirite 12v12ah pak e unikalen sega mi pravia leki podobrenia da svalia baterite po nisko 4e minaloto liato be6e malko nestabilen no za proleta 6te sam gotov i 6te go testvam :)

Следващите ти мнения ги пиши на кирилица,модераторите ще ти ги изтрият ,ако са на латиница!
ludiagsm - специалист
sasko12345 написа:
И аз си взех кит от конрад и си го монтирах на онтариото. 3 по 12 Ач акумулатори тежичко стана. Аз съм към 95 кг и колелото умира по баира от дружба към младост доста е бавно и мудно . На равно назира горе долу. Може ли да му се дигне мощността ако се пренавие и се сменят транзисторите в контролера и някой има ли снимки да видя как става.

Аз преди карах бензиново но не от тези мизерните двигателчета китайските а с резачка 50 кубика хускварна с верига вързана към венеца и задните скорости ги ползвах и вдигах 60 по баира нагоре. За педалите имах фреелел за да не се въртят. И сега ужас с това няма никакъв ряз просто изперквам чуствам се като каруца натоварена с 30 кг отзад. Сигурно ще свикна да не чувам 12000 оборота от резачката.

Имам и друг вапрос ако зглобя една ли ионна батерия от батериики 3.7в 3000мАч китайски дали ще работи. Нещо ме съмняват много са леки пише 4е една е 40 грама сам ултрафаиар им е марката май.
Здравей колега добре дошъл в клуба ;) За да ти живне колелцето най-лесно е да си вземеш 48-волтов контролер и още един акумулатор ,мотора си е супер него не го пипай! Ако ти е трудно да намериш контролер и зарядно за 48в аз мога да ти поръчам хайде успех ;)
sasko12345 - специалист
Аз ще си поръчам контролер . Ама може ли някой с 1000вата мотор да каже с колко дебел кабел е нговия мотор за да видя има ли разлики първо. То на външен вид май няма никаква разлика между 500 и 1000 вата. Мога да пробвам с още един акумулатор ама дали ще живне или ептем ще умре от тежестта незнам.
sasko12345 - специалист
Я направо дай линк да видиме какви контролери се предлагат защото за по малко от 70 $ не намерих.

Накрая слагам бензиновата резачка и ще късам електрички на драг.
zec ingenering - специалист
Да, нямаш никакви проблеми с бензиновата резачка да късаш електрички на драг., но тези на ZMC ще ти се опънат малко. :yawinkle:
sasko12345 - специалист
Днеска съм с колелото на работа. От студентски град до дружба и на половината път на обратно минах и ми падна батерията. Не падна напълно но както си върви по съвсем лек баир съм дал газ до дупка защото съм се изнервил че не върви добре и някаква защита явно прекъсва и край. Рестартирам с копчето и продължавам ама гледам да не му давам газ докрай защото пак така. Да не би да не ги зареждам докрай тези батерии. Аз имам зарядно 3 Ач което е може би 12 часа да ги зареждам а аз май ги заредих 5 часа последния път беше ме страх да не им стане нещо.
zec ingenering - специалист
Здравей sasko12345, за да ти помогна дай повече инфо за акумулаторите ти, марка, модел, цена, какво е зарядното? По отношение на последователно свързаните акум. винаги важат следните правила:

1.Капацитета (в Ah) на цялата батерия е равен на капацитета на най-слабият акум.
2.Акум. с най-голям вътрешен импеданс е винаги в неизгодна позиция – редовно се презарежда и преразрежда. Съответно най-добрият акум. обикновено остава леко недозареден. Постоянното повторение на този процес води до по-бързото съсипване на само един брой от посл. свързаните акумулатори.
3.Важно е всички връзки (клеми) да са ОК, достатъчно е само една да не е и ще имаш проблем.
4.Капацитета на 12Ah оловен акум. при ток на разряд 10А (при изкачване и тръгване достига 20А) може да е например около 6Ah (зависи от марката, производителя).
5.Капацитета на акумулатора при 0 гр.С освен всичко останало допълнително намалява с около 10 – 20%.

Всичко описано по-горе се случва при напълно изправни и правилно работещи зарядно и мотор-контролер. Важно е и това, че елементарното измерването на напрежението на всеки акум. с мултицет, не дава почти никаква информация за най-важните му параметри.

Моят съвет – ако ще караш с оловни акум., то нека са специално за ел-велосипед и да са купени от един магазин наведнъж (от един модел, производител и партида). Първоначално е добре да заредиш всеки поотделно (със 12в зарядно), а ежедневно използвай 36 или 48в зарядно. За препоръчване е да не караш до пълен разряд, а до 70-80% например.

Що се отнася до мен, то аз карам само с литиеви батерии. Правил съм елементарни изчисления за реалната себестойност на изминатите километри и установих, че с литиевите цената е около 2пъти по-евтино. Отделно са проблемите с дископатията ако ти се налага често пренасяне на ръка по стълби например. В най-общия случай литиевият акум. е малко над 2 пъти по-скъп, 5 пъти по-лек, изминава 4 пъти повече километри и не му баеш - има вградена платка за защита и баланс.

Зимни гуми, ръкавици, шапка, очила и газ т.е. ръчка :)
moci111 - напреднал
zec ingenering написа:
Здравей sasko12345, за да ти помогна дай повече инфо за акумулаторите ти, марка, модел, цена, какво е зарядното? По отношение на последователно свързаните акум. винаги важат следните правила:

1.Капацитета (в Ah) на цялата батерия е равен на капацитета на най-слабият акум.
2.Акум. с най-голям вътрешен импеданс е винаги в неизгодна позиция – редовно се презарежда и преразрежда. Съответно най-добрият акум. обикновено остава леко недозареден. Постоянното повторение на този процес води до по-бързото съсипване на само един брой от посл. свързаните акумулатори.
3.Важно е всички връзки (клеми) да са ОК, достатъчно е само една да не е и ще имаш проблем.
4.Капацитета на 12Ah оловен акум. при ток на разряд 10А (при изкачване и тръгване достига 20А) може да е например около 6Ah (зависи от марката, производителя).
5.Капацитета на акумулатора при 0 гр.С освен всичко останало допълнително намалява с около 10 – 20%.

Всичко описано по-горе се случва при напълно изправни и правилно работещи зарядно и мотор-контролер. Важно е и това, че елементарното измерването на напрежението на всеки акум. с мултицет, не дава почти никаква информация за най-важните му параметри.

Моят съвет – ако ще караш с оловни акум., то нека са специално за ел-велосипед и да са купени от един магазин наведнъж (от един модел, производител и партида). Първоначално е добре да заредиш всеки поотделно (със 12в зарядно), а ежедневно използвай 36 или 48в зарядно. За препоръчване е да не караш до пълен разряд, а до 70-80% например.

Що се отнася до мен, то аз карам само с литиеви батерии. Правил съм елементарни изчисления за реалната себестойност на изминатите километри и установих, че с литиевите цената е около 2пъти по-евтино. Отделно са проблемите с дископатията ако ти се налага често пренасяне на ръка по стълби например. В най-общия случай литиевият акум. е малко над 2 пъти по-скъп, 5 пъти по-лек, изминава 4 пъти повече километри и не му баеш - има вградена платка за защита и баланс.

Зимни гуми, ръкавици, шапка, очила и газ т.е. ръчка :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: