• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 306
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
moci111 - напреднал
приятелю kretio74 не сравниаваме скутер с ел колелото защото ако е така забравяш да кажеш че гражданската отговорност за една година ти е 80 лева :) не можеш да го караш на три ракии и без досадната каска :) аз имаж скутер моя жарючеше 4 на 100 км и го продадох за да си сглобя ел колело :) заради досадната каска мислиа че за мен сам направил добар избор пак никаква гаранция няма че скутера няма да се повреди нали вечни работи няма :)
kretio74 - специалист
Грешно сте ме разбрали колеги, и аз съм ЗА ел. колелетата, затова започнах с триколката. Но пробегът и цената и качеството на акумулаторите ме отказаха. Точно заради ракийте и каската се спрях на триколка на ток, даже имами около 100км с нея, ма нещо не я дойскусурих щото ми изгори единия мотор и съм я прибрал в гаража да сбира акъл. Ако ми изпадне таферен двигател и забогатея за литиево-полимерни батерии ще възкреся проекта. Много е готино да летиш(15-20 км/ч) по пешеходните зони и полицайте да те спират само да видят кво е това. :lol:
sasko12345 - специалист
Аз имах бензиново и го продадох на едно момче от техническия. 67кубика беше звяра карах го 3 години. Запознат съм до най малките детайли с тези двигатели. Ниско качество гадна сплав някаква цам имах чуство че може да се прецака всеки момент. Отвътре цилиндъра е покрит с едно като хром слага се на някой модели бмв за по лесно движение на буталото абе нож с две остриета е люпи се като хром олюпили се край никасил се казва сетих се. Мойто се беше олюпило малко ама работеше. Съединителя много гадно направен търках го два пъти те са едни гумички има 2 вида най добре да е с правоъгълните гумички аз съм 95 кг. Карбуратора най ниско качество но е икономичен разход 1,5 л на 100 2.0 на 100 най много с мене. По баир варви много добре по добре от електрическо обаче по нанадолну е кошмар. Трябва масло за веригата, чистене на карб, от вибрациите се развиват болтове разни. По леко е от електрото. Задната капла трябва да е хубава с хубава главина и ако може от дебелите плоски спици иначе проблеми много скъсани спици крива капла главина блокирала. Иначе върви много и издържа на гърч карал съм го от Банкя до Дружба на пълна газ няколко пъти 50-60 км в час може и повече. Сипвай от хубвия бензин.
Прикачам снимка на РЕАКТОРА.

Електрото. Бавно мудно и тежко 500вата 36в с мене де 95 кг все пак съм. Може заради тишината така да ми струва и вибрации няма. Обаче е толкова тежко а е на уж по леко колело- драг онтарио. Прави по равно 25-30 по байр имам чуство че ще изгори нещо ако не му помогна. Баира на дружба към младост с бензинката с 40 нагоре. По нанадолну е ок за разлика от бензинката. Ама поне няма разправййте по чистене на карб и смрад. За мене по добре е ако е електрическо да не е хъб мотор но в българия няма такива.


Моя съвет ако искаш бързо и евтино колело. Взимаш едно женско колело абе става и с мъжко ама женското е по добре. Купуваш си една резачка Хускварна 40 може и повече кубици ако искаш да прави над 80 км/ч. Резачката има всичко висок клас карб, амортисиори., центробежен съединител(много важно ). ауспух няма само хубав но има някакъв.
Преправя се капачката на съединителя да може да се закачи верига (стругар за 5 мин го прави ) реза4ката се монтира на рамката между краката ти веригата се закача за най-голямото зъбно колело от пред а другата си оства на най малкото . Купуваш си от димо рокера на констан величков ръчка за газ и резервоар може и ауспух и газ. Единствения проблем е freewheel nut за да не ти се въртят педалите ако държиш да имаш педали де. Няма го в българия никъде този фреелел. Мойто което правя ще си нося педалите в раницата ако закъсам. По този начин имаш бензинарка с скорости до 12000 оборота.

Прикачен файл

EVT31240.jpg

Прикачен файл

EVT31238.jpg
geordgeo - специалист
До колегата преди мен:

Това, както си го написал предполагам, че става, ама темата все пак е за електровелосипеди, за мотопедите има отделна тема. Аз самия съм "за" електрото и като знам колко е мъка да се въртят педалите понякога (на баир) съм сигурен, че електриката ще ми помага каквато и сглобка да се направи. Оставам с впечатлението, че повечето ентусиасти искат да "летят" с колелата си, а нали целта не е такава все пак?! А и цената на батериите ще пада, няма къде да ходи, майката му е литиевата батерия, оловото не става.
pesho135 - помощник
Наистина не е стабилно - но се свиква :)
По въпроса с батериите - много е важно да са тягови. Обикновенните които се продават са предназначени за UPS-и или в повечето случай за резервно зхаранване за СОТ. При сот-а няма големи тоци и затова тези батерии не са изчислени за постоянни големи натоварвания (както е при електровелосипеда). Моите оловни не си ги купувам сам - взимам ги от човека които ми внесе кит-а. Ще ги снимам и ще ги кача тука за да се види модела. Спокойно изкарват около 2 сезона (7-8000 км), това при положение че ги зареждах всеки ден. Може да съм имал и късмет попадайки на читави акумулатори.
Навремето литиевите бяха безбожно скъпи, в момента нещата са доста по-добре отколкото преди 3-4 години, така че смятам за идващия сезон да си екипирам велосипеда с такива.
По отношение на двигателя - за градско каране повече от 500W не са нужни споерд мен! Виж, ако ще караш извънградско това е друга тема. Предполагам че 1000W двигател ще изисква още по-добри батерии, като показатели от моите и това ще оскъпи още повече нещата. Да не говорим за отежняването. С моя 500W двигател спокойно си катеря всеки ден байра от стадион Васил Левски към парк хотел Москва, а на отиване баира на КАТ. Аз съм 95 кг. и поради тази причина, докато катеря въртя и педали - но все едно, че карам по равно! Аз затова си го сложих и този двигател навремето, идеята беше не да не въртя педали, а да не се изпотявам на път за работа (щото нямаше къде да се къпя). Преди да си сложа двигателя ползвах мокри кърпички, резервно бельо, ама беше голяма мъка. След това кеф! Просто издивявам зимата, че трябва да ползвам друг транспорт.
По нататък ще разкажа и впечатлвнията ми от колело с бензинов двигател. Имам и такова, което в момента го продавам.
moci111 написа:
пешо брат моя велосипед тежи 40килограма с цялото оборудване мотор 1000W 48V и варви на равно с 50km/h тези батерй на багажника не го ли правиат неустоичиво лятото и моите бяжа там но сега ги свалям по–ниско че не беше много стабилно :) колкото до колегата asen4o на мен ми излезна 650 лева комплекта от китай (1000W/48V) и 160 лева батериите 12V/12ah ( 4 броя ) надявам се да издаржат поне още един сезон :) незнам с бензин за 80 лева колко километра се изминава с бензиновото колело :) мойто изминава 0 лева защото го зареждам в работата :) пак е напално безшумно движението с него и го паркирам в кащи в хола :) всеки сам да си прецени :)
moci111 - напреднал
колега sasko12345 колко ти тежи бензиновото возило аз нямам проблем с скороста мойта е 50km.h тежа 80 килограма с колелото става 120 килограма незнам какво повече искате от едно колело колкото до колегата пешо 1000W вия мотор иска още един акомолатор който е 4 килограма не е кои знае колко вярно ако е с литиева батерия 6те баде доста по леко но пък и доста по скапо а тук като ви гледам как само пишете и умувате само без да правите нищо маи само си чешете езиците май не ви се вадият пари :lol:
sasko12345 - специалист
нали форума е за това да си чешеш езика
scoot - напреднал
Здравейте

Искам и аз да се включа по темата определено Електро велосипеда е по скъп като първоначална Инвестиция от Мото велосипеда които харчи 1.5 средно на 100 ако направите което са приблизително 4 лв на 100км без да смятаме личната поддръжка която за него е задължителна .Срещу приблизително 0.30-40 стотинки за електричката която можете и спокоино да ползвате по всички Велоалей - а те се увеличават.

Ако някои има нужда от подробна инструкция+снимки на БГ за монтаж - създаване на Ел велосипед мога да му изпратя 17mb e файлчето.


Искам да ви запозная и с една приятна промоция
http://scoot.bg/home/51-2011-02-10-11-25-30.html

Ако информацията не се приема моля да бъде Изтрита .Благодаря
mladomo - специалист
Аз си направих електромоторче от детско китайско още преди 2 г. Взех го за 60 лв потрошено разрязах го и го удължих. По средата е платформа за багаж товаря до 60 кг и мен 85 кг. Така рапределението на товара е равномерно межди двете гуми. Много е удобно особено за пазар влизаш си навсякъде с товара.Аз вече не ползвам колата за багаж ами с него града ние малък. Направих му бар отдолу за 3 акумулатора. Ползвам стари 2 изхвърлени за кола. Така не давам пари за акумулатори , защото като ги смени човек си плаща за цялата икономия, която е направил. Двигателя е на 36 волта но аз ползвам 2 акумулатора те ми дават средна мощност при пълна газ ( директо куплиране на двигателя към акумулаторите ) така отдаването е пълно няма загуби и обикновенно при това положение се движа. Имам плавно регулиране на мощността и конвертор за вдигане на мощността, когато искам по голяма скорост но тогава имам 10 % загуби от топлина.Електрониката съм си я разработвал сам с 2 uc3842. Има и регулатор на тока
( ограничава ускорението) да не вътиш гуми :) тогава отива много енергия на вяатъра. Има невероятна динамика поддържа скоростта при неравности с тези малки гуми което е много важно за лесно управление , ниското раположение на акумулаторите също помага.

Прикачен файл

motorche.JPG моя звер
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 306

Тема "Електровелосипед" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: