• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
2v6 - майстор
danaildr написа:
При електомоторите е важно кпд-то и въртящия момент при ниските обороти. Трифазните асинхронни променливотокови имат по-високо кпд и по-голям въртящ момент при ниските обороти от постоянно токовите електродвигатели.
За КПД-то и въртящия момент :-D

Как се захранва трифазен асинхронен променливотоков мотор работещ на ниски обороти?
danaildr - специалист
2v6 написа:
danaildr написа:
При електомоторите е важно кпд-то и въртящия момент при ниските обороти. Трифазните асинхронни променливотокови имат по-високо кпд и по-голям въртящ момент при ниските обороти от постоянно токовите електродвигатели.
За КПД-то и въртящия момент :-D

Как се захранва трифазен асинхронен променливотоков мотор работещ на ниски обороти?
Чрез промяна на честотата на захранващото напрежение
Wikipedia написа:
При захранване на намотките на статора се създава въртящо магнитно поле с честота на въртене n! [об/мин] която е свързана с честотата на мрежата f [Hz] в съотношение:

n = 60f/p

където p — броя чифтове магнитни полюси на намотката на статора.
2v6 - майстор
danaildr написа:
2v6 написа:
danaildr написа:
При електомоторите е важно кпд-то и въртящия момент при ниските обороти. Трифазните асинхронни променливотокови имат по-високо кпд и по-голям въртящ момент при ниските обороти от постоянно токовите електродвигатели.
За КПД-то и въртящия момент :-D

Как се захранва трифазен асинхронен променливотоков мотор работещ на ниски обороти?
Чрез промяна на честотата на захранващото напрежение
Wikipedia написа:
При захранване на намотките на статора се създава въртящо магнитно поле с честота на въртене n! [об/мин] която е свързана с честотата на мрежата f [Hz] в съотношение:

n = 60f/p

където p — броя чифтове магнитни полюси на намотката на статора.
=D>

Какво е това устройство? Как работи?
danaildr - специалист
Прегледай темата за електровелосипед, там е коментиран този въпрос.
2v6 - майстор
danaildr написа:
Прегледай темата за електровелосипед, там е коментиран този въпрос.
А-а, електровелосипедите със сигурност не са свързани към електрозахранващата мрежа и работят на акумулатори (захранване с постоянно напрежение) :idea:
danaildr - специалист
2v6 написа:
danaildr написа:
Прегледай темата за електровелосипед, там е коментиран този въпрос.
А-а, електровелосипедите със сигурност не са свързани към електрозахранващата мрежа и работят на акумулатори (захранване с постоянно напрежение) :idea:
Не си ме разбрал. Електропреносната мрежа няма нищо общо със захранването на електродвигателя. Дали ще е от батерия или от електрическата мрежа, няма значение. Захранването е без значение, имаме управляваш модул, който създава трифазно захранваще напрежение, което се подава към електродвигателя, управляващия модул променя честотата на това напрежение, което води до промяна на оборотите на въртене на двигателя. Електровелосипедите могат да бъдат с правотокови или променливотокови електродвигатели. Същото е и при електромобилите.
2v6 - майстор
danaildr написа:
2v6 написа:
danaildr написа:
Прегледай темата за електровелосипед, там е коментиран този въпрос.
А-а, електровелосипедите със сигурност не са свързани към електрозахранващата мрежа и работят на акумулатори (захранване с постоянно напрежение) :idea:
Не си ме разбрал. Електропреносната мрежа няма нищо общо със захранването на електродвигателя. Дали ще е от батерия или от електрическата мрежа, няма значение. Захранването е без значение, имаме управляваш модул, който създава трифазно захранваще напрежение, което се подава към електродвигателя, управляващия модул променя честотата на това напрежение, което води до промяна на оборотите на въртене на двигателя. Електровелосипедите могат да бъдат с правотокови или променливотокови електродвигатели. Същото е и при електромобилите.
Човече, това което наричаш "управляващия модул, който създава трифазно напрежение" предполагам е VFD. Състои се от два основни силови елемента - изправител и генератор.

Изправителите се слагат във VFD-ата само защото електрозахранващата мрежа е с променливо напрежение.
Ако електрозахранващата мрежа е с право напрежение ще бъдат спестени тези модули, съответно и загубите в тях. Всичките "инверторни" климатици и други "инверторни" машинки, както и повечето битови и индустриални електроуреди (включително и електрозадвижванията) щяха да са по-евтини и по-ефективни...

Няма също така да може да се ползват трансформатори от старите, дето да работят дълго и стабилно и да харчат ток дори когато ток не се ползва ...

Използването на 12V осветление от 220VAC захранване води със сигурност до по-голям разход на електроенергия, поради загубите в трансформаторите.
danaildr - специалист
Ако сметнеш "загубите" за една година и после добавиш положителните черти на осветление при нисък волтаж, ще разбереш защо човека иска да прави такова.
hidrazin - майстор
danaildr написа:
Ако сметнеш "загубите" за една година и после добавиш положителните черти на осветление при нисък волтаж, ще разбереш защо човека иска да прави такова.
За...6и загубите. При един такъв траф 400W едва ли ще са повече от няколко вата 4-6.... Има-няма 40-50 киловат часа годишно. Дай сега да видим предимствата.
Тъй и не разбрахме какви са ония устройства, транскубтони ли бяха или какво? Нито стандартите по които се захранват.
:partyman:
P.S. Загубите от такова централно захранване ще са колкото да свети нон-стоп една LED ламба минимум 3W а може и повече през цялата година.
А ако му замине трафа, остава съвсем без осветление в цялото жилище..
danaildr - специалист
Най-голямото предимство е, че ако пипнеш с ръка оголен кабел, няма да те изпържи ....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Осветление 12V" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: