• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
svetliopi44 - Чирак...
LazarGanev написа:
Светльо, станахме брат'чеди бре - аз си взех Меган комби със същия двигател - 1.9dci, че и набори :wink:
Лазаре честито и безавариино хил.км.
schuldiner със здраве да си я караш и без авариино ... няма лоша кола... аз не съм фен на Рено ... Ауди е моята страст , но за работна е прекалено луксозна... :) иначе ми испадна една А4 2001 помпа дюза , новия фейс за 4500 с преебано турбо , но не то ме спря да я купя.

Лазаре колко харчи твоята сега зимата, моята градско под 8 неще и да чуе ... :-D
Chefo77 - майстор
Хайде и аз да се включа с питанка ...
Някой да има познат или лично за продажба някакво пикапче, комби ... някъде в региона ще е супер.
Да нося инструмента и понякога паркетче насам-натам.
Но говорим за много малък бюджет - 1000-1200 лева, зависи от колата.
Ладичка също няма да прескоча.

И мИрси, ша почерпя :)
LazarGanev - "Велик майстор"
svetliopi44 написа:
Лазаре колко харчи твоята сега зимата, моята градско под 8 неще и да чуе ... :-D
Светльо, още не съм изпразнил първия резервоар - набърболих го до гърлото (53л. събра) и сега стрелката е до половината - 440км, ама като напълня наново ще видим. Купих я с пълен резервоар (изненадах продавача :-D )
svetliopi44 - Чирак...
Хубаво, но защо ще чакаш да го изпразваш... :?
То и аз така я засичам, но като мине 100км и пак на колонката и пълня до капачката.
LazarGanev - "Велик майстор"
Е, за по-голяма точност. Ама аз карам доста и до седмица трябва да го изпразня. Надявам се да е под 7
schuldiner - майстор
Вчера направих трето зареждане на газовата бутилка, което прави 105 л. за 900 км - 12/100 газ или 15 ст./км. Досега все бензинови са били личните ми коли (за разлика от "служебните") и никак не се съгласявах да развалям колата с газово, но... по 400 лв./месец за гориво при малкото работа ми идва нанагорно...
И понеже за работни коли говорим, как оформяте транспортните разходи? То досега каквото е било - било. Следващият ми обект е на 100 км и не става да го поема за своя сметка, нито върви да натоваря цената, нито пък да оставам по разни квартири... Най-много да го откажа.
svetliopi44 - Чирак...
Ами аз преди бях като теб с газова и имаше клиенти от Самоков и Ихтиман... споразумяхме се да плащат газта спред км. като знаят колко дена ще ходя ...
В твоя случай 25лв. на ден разход за газ ... казваш им и взимате някакъв компромисен вариант...
Chefo77 - майстор
... и никога не забравяй, че ако ти дадат една туба бензин, тя никога няма да стигне до обекта сама.
Колата има не само горивни разходи. Ако ти гори 10 лева на 100 км, не трябва да вземаш 20 в двете посоки. А инвестицията? А данъците? Винетка? Поддръжка? Да, не те са тези, които трябва да "ти купуват или поддържат колата" (щото и такива реплики съм чувал - няма аз да ти поддържам колата), но като искат - да дойдат да те вземат всеки ден и да те връщат.
И винаги е по-добре да отидеш в командировка (на квартира), отколкото да мериш пътя всеки ден. Ял съм я тая хурка, при това по магистрала - 90 км сутрин, 90 вечер ... Ставаш рано, почваш късно, свършваш рано и се прибираш късно. И си по-уморен, отколкото ако си там. Натоварващо и безсмислено.
А и на клиента като му кажеш двата варианта (да плаща/те квартира или пътни) мисля, че винаги ще избере да си му наблизо. 2-3 часа спестени на ден са в полза и на двамата.
schuldiner - майстор
Да де, за Шумен става дума. С буса е 30 ст./км, с вана е 15, ама не мога да преценя нито колко ходения са, нито кога с коя кола ще се наложи. Едното товари всичко до тон и половина, другото само по-чисти и малогабаритни неща, леката кола е за инструменти и хора, макар с нея да е най-комфортно и бързо... От квартирите съм се отказал, освен ако не е на г.за на географията, по много причини. Основната е, че съставът на бригадата никога не е постоянен - нямам "специалисти по всичко". Но и почивката на чуждо място не е никаква почивка, не си струва икономисаните часове от пътуване. Като сложиш и разходите за квартира и храна... няма смисъл... накрая излиза, че печелим колкото работниците си.
Както и да е. Преди малко се чух с човека и не се нави дори на половината сума за транспорт или квартирни. Отказах, естествено, но въпросът как ще се процедира отсега нататък си стои.
Mega - специалист
Личното ми мнение е, че работната кола трябва да бъде масова такава. Защото с екзотиките при нужда от ремонт белята е голяма. За това съм се загледал в Транспортер. Доказал се е в годините, висок е, проходим е, частите не са с космически цени, намират се и втора ръка ако е я стоп, я фар ...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Избор на ВАН за работна кола" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: