• 1
  • 2
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
ontario - специалист
Здравейте,

налага се да сменям около 10 изгорели луминисцентни тръби от типа който е долу на снимките.Те са широко разпространени, но гадни за обслужване.Тръбата би трябвало да се извади с въртене и излиза когато е в точно определено положение.
И тук е проблема - въртенето се оказа трудно почти невъзможно!Умирам от страх да не се строши нещо.Даваха ми съвет да натисна тръбата или в ляво или в дясно и тогава да въртя - пак нищо!!
Извадих все пак една, сложих новата, но не мога да я врътна и в резултат не свети, а и може да падне, понеже не е застопорена. Самите решетки - лесно се вадят, трудно се слагат - с едни телчета като скоби, които слуд като извадиш, няма как да пъхнеш понеже са криви под ъгъл, за да могат да държат.

Дайте, съвет моля как да ги махна лесно тези тръби?

А как се разбира кога проблема е само в стартерите, а не в лампите?
Прикачен файл:
neoluxom.jpg
neoluxom.jpg (15.14 KиБ) Видяна 9829 пъти
Прикачен файл:
PB222222.JPG
PB222222.JPG (45 KиБ) Видяна 9829 пъти
Прикачен файл:
PB222223.JPG
PB222223.JPG (30.51 KиБ) Видяна 9829 пъти
Прикачен файл:
PB222225.JPG
PB222225.JPG (39.19 KиБ) Видяна 9829 пъти

МЕРСИИ :rolleyes:
naB4o - специалист
Всичко е до практика, най-добре някой, който разбира, да ти покаже всичко, на несвързана лампа. А после да направиш малко сухи тренировки и така.
Успех
thinkpad - майстор
Лампите не са нищо особено. Спираш тока, хващаш за металното и след това завърташ. Металното няма как да го счупиш. Ако нещо заяжда, буташ пластмасовите цокълчета малко - новите цокълчета са доста фалшиви, монтирал съм на такива лампи.
И все пак, тия лампи не са нещо сложно за обслужване.
shotik - майстор
Ако те е страх,сложи си дебели ръкавици,очила или маска,не се шегувам,точно от този модел осветителни тела в едно частно училище смених над 160 лампи и много стартери.
За лампите може да търсиш "топла бяла " или "студена бяла",първата е по жълтеникава и по - близо до естествената светлина,вторите са синкави.
Стартерите да са с надпис "'SERIES" и да са за предписаната мощност/мисля ,че бяха 18 до 40 вата,не съм сигурен/.

Ако се счупи фасонка,ще трябва да я смениш,но търси такава ,каквато е била старата,защото са с различни начини на захващане.
Това е от мен ,желая успех !
Чаро - Акълия
Така като гледам, можеш да извадиш 'пурата' и без да въртиш. Напъни малко цокълчето назад в същото време натисни пурата на другата страна.
fox_vt - майстор
Ако пурата заяжда и не иска да се завърти трябва да я натиснеш леко в посока към кабелите едновременно от двата края и в същото време леко да пробваш завъртане.Малко като да мъчиш да отвориш ключалка с шперц хем мъчиш да въртиш хем мърдаш насам натам докато уцелиш точното място.Не напъвай много щом уцелиш мястото завъртането е леко освен ако няма нещо стопено.
miroton - майстор
Чаро написа:
Така като гледам, можеш да извадиш 'пурата' и без да въртиш. Напъни малко цокълчето назад в същото време натисни пурата на другата страна.
А сега му кажи как да сложи новата.
8180 - майстор
Задължително при вадене и слагане на пурата двете части на цокъла да се подравнени както на четвъртата снимка (бялото и синьото) и това де не се променя докато се извади/сложи пурата.
Пурата трябва за влезе докрай и в двата цокъла, най-добре почти едновременно. Ако цоклите пружинират аксиално е трудно и тогава се действа последователно с леко избутване настрани БЕЗ въртене на пурата. Едва тогава се пробва напред-назад да тръгне и се завърта пурата на 90о. При читави цокли там се усеща леко щракване и фиксиране.
Ако Шотик е прав за схемата - 4 пури и 2 дросела в тялото, задължително стартерите трябва да са "Серийни".
Трябва да се има предвид, че 2 пури и един дросел са свързани последователно - съответно така светват и гаснат при лоша връзка и дефект. Със стартерите стават общо пет елемента, които заедно трябва да са изправни и добре контактуващи.

Ако не се предвижда тотална смяна с нови, е доста трудно да се намери дефектния елемент или връзка. Малко по-лесно и бързо е, с известен опит, ако се работи под напрежение - проба/грешка или помощник да стои на ключа за пробите.
В ситуацията на втората снимка - светят отопленията, бих започнал от стартерите.
Ако се виждат частици от посипан реотан в края на пурите, започвай от тях.
Ако няма никакви признаци на живот, може и да е дросел. Ако е откъм фазата, може да се провери с фазомер. Иначе с пробна лампа - да светне на двете клеми или на верига, ПРИ ИЗКЛЮЧЕНО ЗАХРАНВАНЕ! ПРОВЕРИ ПРЕДВАРИТЕЛНО ДАЛИ КЛЮЧЪТ ИЗКЛЮЧВА ФАЗАТА!

Успех!

П.П. Схемата я има върху повечето дросели и някъде из Форума.
shotik - майстор
Точно така са -две по две ,всяка двойка с дросел и стартер,обикновено са 18 вата лампите.
ontario - специалист
ЕЙЙЙ, Благодаря ви!

Успях да сменя над 10лампи + някои стартери.
Бях се уплашил понеже видях зор с първата лампа, която се опитах да сменя и си помислих, че ще е доста трудно.
Но с ваша помощ и желание успях да оправя нещата :rolleyes:
  • 1
  • 2

Тема "Смяна на лампите на това осветително тяло, оказа се проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: