• 1
  • 2
Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
dimitariv1 - напреднал
Здрасти на всички. Имам колило "CROSS" от 4 години, но задното централно ми се прецака (едната чашка (леглото на сепаратора) ми се износи) и аз я смених с нова. Но за две седмици и новата се износи по същия начин. Реших, че проблема не е в чашката, а в сепаратора или конуса. Отидох до магазина и си купих нови сепаратори, конуси и нова чашка и след това ги поставих на каплата, но за две седмици пак стана същото. Сега мисля да си сложа лагери като извадя чашките, а на тяхно място да сложа лагерчета. И после да взема два конуса и някой стругар да ми ги направи да влизат плътно в лагерчетата. Искам да попитам според вас дали това може да стане и ако някой е правил да пише какво е станало.

-----------------------------------------------------------------------------

](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Последна промяна от dimitariv1 на нед дек 28, 2008 11:36 am, променено общо 1 път.
sstefanov - майстор
За да ти помогне някой, би трябвало да може да разбере дори и малко от написаното от теб.
Стефан - майстор
Аз не успях. Написано е на старобългарски, май
Харалампи - специалист
А бе да не си напълнял напоследък? :cool:
Последна промяна от Харалампи на пон яну 07, 2008 8:24 pm, променено общо 1 път.
velsi - Почетен майстор
Купи си качествена задна главина и занеси каплата някъде да ти я пренаредят и центроват. Никакви стругари няма да ти помогнат. Иначе правил съм го, да. Във военен завод. Стомана, закаляване, циментации... Но само за редки части, които няма от къде да се купят.
Варианта, обаче който ти си намислил няма да ти свърши работа. Лагерите които ти смяташ да ползваш са радиални, а трябва да бъдат радиално-аксиални каквито са оригиналните. Дори и при много качествена изработка няма да издържи натоварванията.
$64EN - специалист
здрасти колега :)
напълно те разбрах какво имаш впредвид
значи попринцие е възможно на обикновенна главина да и сложиш капсоловани лагери , но на задната мисля че няма да стане защото на кросовете доколкото си спомням бяха с контра и там не беше толкова просто , иначе за предна главина може да се преработи и да се направи с капсоловани лагери. друг е въпроса че на тези колела е малко безмислено да им се преправят частите защото те попринцип са направени от слаби материяли- стомана и алуминий , и няма смисъл да се преправят , защото са слаби.

много е важно да споделиш за какво го ползваш твоито колело? само се предвижваш с него или се мяташ тук таме от някой бордюр?

п.с. най-добре ще е да си смениш цялата главина с нова (както те бяха посаветвали) , щото не капсолованите си се преебават по-бързо от капсолованите и по често трябва да им обръщаш внимание - да им тритягаш луфта или пък да ги отхлабваш защото се тренатягат . но ако ще си сменяш главината си вземи някоя с по-голяма ос . на кросовете маи беше 8 мм , ти си земи с не по-малко от 10 мм ос . с флеьа леко ще разшириш ушите на рамката докато влезне , но това си е много прецизно , защото ако от едната страна кривнеш малко , после каплата ще ти е накриво, трябва да внимаваш.
п.с.2. виш и оста дали не ти е крива.
solo5 - майстор
точно на Крос са ми слагали лагерчета на задната главина
но такива работи ги правя при вело майсторите
те са предимно бивши колоездачи и разбират повече от мен
съветвам те да не се мъчиш, не взимат скъпо
... кой модел Крос е с контра :?
  • 1
  • 2

Тема "Задна капла с лагери" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: