• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
themask - специалист
Както казваше кака ви Камелия в една реклама - ей това отговорче чаках. Вече всичко ми е ясно за торенето.
:respekt:
keymaker - специалист
p.v.x написа:
keymaker написа:
Аз разбира се поЛзвам професионално насочени торове ,които не се продават на всеки,няма да казвам по какви причини,но са много сериозни.


Верно ли.

И какво сега , на теб да звъним за професионално наторяване. :lol: :lol:

Аман от отворковци , с рекламни подписи.

То не бе параджии , фаянсаджии, озеленители, архитектчета , и кви ли не гладни майсторчета. :lol: :lol:

:rock:
----------------------------
Ами ако искаш звъни и на папата да дойде да ти тори.
Ако целях да не дам отговор нямаше да напиша с какво могат да се заменят торовете и пак да се получат нещата.
А ако си внимавал в часовете то химия щеше да си разбрал какво искам да кажа.
themask - специалист
Keymaker, не го приемай като заяждане, но отговорът ти е в типичен стил "нашенска полезна статия" - може това, може онова. Аз знам,че може да сложа селитра, може да сложа кристалон, може и оборски тор. Въпросът ми беше ти с какво и кога ториш - прост и ясен въпрос с евентуално прост и кратък отговор, освен, както в случая, не ползваш секретни разработки на военните :)
keymaker - специалист
Немога да не го приема като заяждане!
И да торовете са почти военна разработка. Нямат име ,а се ''забъркват'' от различни химични елементи и съединения. И всичко това е според нуждите. В конкретния случай ползвам точно същите елементи които се съдържат в "кристалона" ,но концентрацията е 10 пъти по висока ,което ми позволява да сложа една кафена лъжичка вместо 30-40гр. на 15-20 л.вода .Точно затова предлагам кристалон. Ако искаш отиваш в химическите магазини и си купуваш необходимите неща и си го забъркай в къщи ,но възможността да вдигнеш покрива във въздуха си остава реална,ако успееш да се сдобиеш със съставките разбира се :yawinkle: .
Дългодействащи торове колкото искаш аз ползвам ''осмокот'' . Има много по ефтини торове ,които са с по ниска концентрация и съответно се налага торене вместо веднъж на 3-4 мес. на всеки месец.
Може да се ползва и ''урея'' или амониева селитра,но тя е повече за надземната част отколкото за кореновата система.
Един добър вариант е ''троен супер фосфат''

Торенето се извършва при активно сокодвижение (началото на март до края на септември)

По колко се слага зависи от конкретната ситуация и състояние на растенията .При превишаване на концентрацията и дозите има голяма вероятност да садите нови растения.
hidrazin - майстор
Това сам да си забъркаш торовете е съвсем различно от това че не се продавали на всеки.
Има препарати за растителна защита дето не се продават на всеки заради тяхната токсичност.
Иначе основното дето се бърка при торовете е че понякога се използват непозволени комбинации от торове.
Например амониев тор не бива да се смесва с дървесна пепел, която както знаем е източник на много микроелементи и калий.
Защо? Ами защото амониевия тор взаимодейства с калиевия карбонат и се отделя амоняк.
Демек най-важното, азота изфирясва.
Оборския тор пък може да се смесва само с калиев хлорид, калиев сулфат, карбамид, суперфосфат и евентуално амониев сулфат.
Това със взривяването е леко пресилено.
Разбира се с нитратен тор (калиев или натриев) няма проблем да си забъркаш черен барут като сложиш сяра и дървени въглища.
Ама пък трябва да го правиш целенасочено. Същото е и с амониевата селитра.
Общо взето за да знаеш с какво да ториш, трябва да знаеш какво ти липсва и какво имаш в излишък в почвата.
Без химически анализ пък е много трудно да определиш какво ти липсва по външните признаци на растенията.
Химическия анализ пък за малко площи като двор на къща не е финансово изгоден.
Та те така, фърляйте ла...на (оборски тор) и няма да сбъркате ама и ще си засадите дворовете с хиляди плевели.
Аз от години се каня да спра с оборския тор ама пак метнах две каруци... :-D
:partyman:
keymaker - специалист
Без анализ успешно се действа по следния начин: Запознаваме се със нуждите и изискванията на растенията и добавяме нужните им микро и химически елементи . един вид приемаме ,че при засаждането / засяването всичко е в норми,въпреки ,че не е сугурно това.
Относно гърмежите при забъркване имам познат ,който замалко не гръмна ,само изфъска и опуши оранжерията щото забъркваше азотен тор с восъчна обвивка и витамин А, решил човека да запали цигара и станало интересно.
hidrazin - майстор
Това с безразборното добавяне на торове нещо не ми се нрави. Айде за микроелементите - иди-доди.
Ама за основните макроелементи ...
Примерно излишъка на калий води до забавен растеж и удължаване на междувъзлията, петна по листата...
Излишъка на фосфор води до пожълтяване на листата, некроза и окапване на листата.
Ако преториш с азотни торове се блокира усвояването на мед и бор.
То е добре да се знае поне каква е почвата - кисела, алкална или неутрална.
И за какво по дяволите го използвате тоя ретинол(витамин А)?
Все си мислех че е полезен при животните и човека.
Споко, няма да гръмнеш с витамин А. Той реагира само със силни окислители и се отделя водород.
Нооо... боба с него няма да направиш.
Абе там нещо сте ми много съмнителни с тези оранжерии.
То при толкова химикали дето бъркате дано не произвеждате зеленчуци а цветя дето не са за ядене. :-D
:partyman:
P.S. Някъде бях чел за чорба от ферментирали от нарязани треволяци - коприва, пелин, живовляк ...
Действала уж много добре. Все се каня да пробвам ама се сещам все когато не е подходящо да се заложи бидон.
keymaker - специалист
Тая химия е бъркана за цветя. А при зеленчуците които произвеждам само и единствено за лична консумация освен компост и прегорял оборски тор друго не слагам ,даже избягвам шербетуването ,че и от него се трупали нитрати.
hidrazin - майстор
keymaker написа:
Тая химия е бъркана за цветя. А при зеленчуците които произвеждам само и единствено за лична консумация освен компост и прегорял оборски тор друго не слагам ,даже избягвам шербетуването ,че и от него се трупали нитрати.
:-D И аз така си помислих. Успех с торенето и гледай да няма бум-бабаххххх... :shock:
:partyman:
tangarov - специалист
Здравейте и от мен. Относно засаждането на плодни дръвчета, аз считам, а и така засадих моите преди 2 години, че правилния ред е след изкопаването на посадъчната ямка, която действително е добре да е поне 80х80х80 см., да се направи запасяващо наторяване, от което дръвчето да се развива първите две-три години след засаждането. Какво е това :
При засаждането към отделената при изкопаването на ямката най-горна почва се прибавя 500гр. супер фосфат (или 300 гр. троен суперфосфат), 250гр. калиев тор-за предпочитане сулфат пред хлорид (може да се замести с 1кг. чиста дървесна пепел, ако имате такава) и 1 кофа добре угнил оборски тор (поне 2 годишен). Всичко това се обърква добре и се насипва в ямката, затъпква се добре, полива се с 1-2 кофи вода и когато водата попие, отгоре се хвърлят още 2-3 лопати почва, като се оформя леко хълмче, върху което се разполага кореновата система на фиданката. Добре е преди засаждането фиданката да постои поне час-два потопена до присадката в кофа с вода. За добро сцепление на коренчетата с пръстта се препоръчва кореновата система да се потопи в рядка каша от глина и пресен кравешки тор, като предварително сте опреснили крайчетата на всяко коренче с лозарската ножица. Коренчетата се опресняват успоредно на земната повърхност. Поставената в ямката фиданка (присадката гледа на север, а "окото", т.е. отрязаната част от подложката, да гледа на юг) се зарива със средната част от пръстта изкопана от ямката като корените се покрият поне с 10-15 см. пръст. Притъква се внимателно от горе и се полива с 1-2 кофи вода. С най долната пръст от ямката (най-неплодородната) се дозарива ямката така че присадката да остане над повърхността и се оформя поливния кръг с диаметър не по-малък от 1,5 м. Заедно с фиданката на 5-10 см от нея се забива подпорно колче, кам което се привързва фиданката с използване на широка превръзка на осморка. През първата и втората година младите фиданки трябва да се поливат редовно (в горещите месеци Юли и Август всяка седмица, с не-по-малко от 20-30 л. вода в поливната ямка на пристволния кръг.
Относно първата резитба за съкращаване на водача с цел образуване на първите скелетни клони и за определяне на височината на ствола - това е операция, която е добре да се плави напролет. Дръвчето при посяването вече е във физиологичен покой и не е необходимо допълнително травмиране ...

Прикачен файл

planting-2.jpg
Ето схемата по която съм се водил
planting-2.jpg (26.72 KиБ) Видяна 1978 пъти

Прикачен файл

DSC_1910_1.jpg Дръвчетата при посаждането - есен 2014

Прикачен файл

DSC_4218_1.jpg Дръвчетата - 2016 г.

Прикачен файл

15181632_1339861966046732_5897563542028799746_n.jpg
А някои плододаваха още на втората година ...
15181632_1339861966046732_5897563542028799746_n.jpg (109.49 KиБ) Видяна 1978 пъти
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Засаждане на туи и плодни дръвчета - кога и как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: