• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
Щом е за двигатели с въздушно охлаждане, защо не?

Чудя се само как едно време на бензиностанциите продаваха една и съща двутактова смес и за трабантите с въздушно охлаждане, и за вартбурзите с водно.
keymaker - специалист
Имам в работилницата един МАК каран с масло за моторетки закупено от ЕКО бензиностанция. Първо му се спече сегмента ,отворихме го почистихме канала в буталото и всичко тръгна ,ама до следващото зареждане с това масло, на третия резервоар пак се спече. Преди повторния опит с ефтиното масло наряза 30-тина куб/м. с щилско масло. Та такива опити не препоръчвам. За 5-7лв. икономия за 40л. смес не си заслужава.
koveslav - майстор
lucho написа:
Щом е за двигатели с въздушно охлаждане, защо не?

Чудя се само как едно време на бензиностанциите продаваха една и съща двутактова смес и за трабантите с въздушно охлаждане, и за вартбурзите с водно.
За двигателите с различна термодинамика(а това не зависи само от вида на охлаждането а от конструкцията и от материалите от които са изработени частите на двигателя) едно време се използваше едно и също двутактово масло в различни пропорции.Тогава имаше двигатели които изискваха и по 40 и по 50гр. масло на литър гориво(1:25 и 1:20).Трабантовия двигател без значение че е с въздушно охлаждане е доста разтоварен и добре охладен и ползва същата смес като на Вартбурга.Но например стария Симсон с изцяло чугунен цилиндър изискваше 30-35гр(1:30) масло на литър гориво,докато новия Симсон е само с чугунена риза охладена отвън с огромни за кубатурата си алуминиеви охладителни ребра и работи с 20-25гр на литър(1:40 до 1:50). И т.н. Борбата ръчните инструменти да бъдат максимално олекотени води до много усложнения.Едно от тези усложнения е че трябва да се ползват ограничен брой видове материали,с доста голямо ограничение на размерите и това доста усложнява нещата на конструкторите.При новите "мнаисеканални технологии"(на практика еднакви при различните марки,но с различни наименования) се вкарва слой сух и неомаслен въздух след всеки такт,а това е смърт за двутактовата машина и се разчита на особено високи качества на маслото,за да има приличен ресурс двигател с такава система.
Забележете че на китайските резачки и някои техни коси на етикетите пише пропорция 1:25 или иначе казано 40гр на литър гориво.Така компенсират донякъде "слабите" материали от които са изработени цилиндъра и буталото.
Основното количество топлина отделяна от ДВГ е вследствие триене.С по-голямо количество масло триенето и загряването намалява,но следват ред други проблеми-бързо трупане на нагари,влошаване на изгарянето и т.н....Заради това вместо с количества тези проблеми в съвременния двутактов двигател се решават с повишени качества на маслата и дори при някои двигатели има изисквания за т.н. специални масла.
lucho - специалист
Благодаря за подробното техническо обяснение на проблемите! За какви специални масла става дума?
lucho - специалист
lucho написа:
Доколкото разбирам, по-високооктановият бензин изгаря по-бавно от по-нискооктановия.
Ще рече, че фронтът на пламъка ("flame front") след началото на детонацията има по-ниска скорост на разширяване:

Изображение
koveslav - майстор
За да разберете причината за прилагането на бензини с различни октанови числа,трябва да знаете какво е детонация в двигателя и детонационно горене.
Най-общо казано бензина е склонен да се самовъзпламенява при сравнително ниски налягане и съответно температура в цилиндъра.Колкото двигателя е по-форсиран(форсиран не означава мощност,това е степен на сгъстяване,представляваща съотношението между обемите на цилиндъра и главата,т.е. колко пъти се намалява/сгъстява обема на сместта при такт компресия),или с колкото по-добро пълнене или свръх пълнене е той, толкова по-рано се повишава температурата при движение на буталото нагоре и бензина се самовъзпламенява преди да е подадена искрата или преди подходящия момент на възпламеняване.При тази ситуация се използва по-високооктанов бензин,който се самовъзпламенява при по-висока температура и налягане.Това са общо взето и причините бензиновите двигатели да бъдат с много по-ниска степен на сгъстяване от дизеловите.
Разгледано по обратен ред вискооктановия бензин не е нито по-нискокалоричен,нито с по-ниска скорост на горене,а просто изисква съответните условия за пълното му изгаряне и това не се получава пълноценно в двигатели с по-ниска степен на сгъстяване и с центровка на запалването отговаряща на по-нискооктанов бензин.А всяко неправилно или непълно,независимо дали прекалено бавно или прекалено бързо изгаряне води до ред термични и механични претоварвания на двигателя.
Така че....спазвайте си упътванията и използвайте предписаните горива.
Може и да се появят двигатели в резачките изискващи 100 октана,виждам вече и появата на електромагнитни клапани в карбураторите на някои нови модели,които клапани се прилагат по принцип за принудително спиране на горивото против продължаване на работата на двигателя чрез особено опасното за механиката му детонационно горене(като дизел) дори и след изключване на запалването/искрата.Това говори за доста промени в конструкцийте при най-новите модели.
ssiderov - специалист
При новите "мнаисеканални технологии"(на практика еднакви при различните марки,но с различни наименования) се вкарва слой сух и неомаслен въздух след всеки такт,а това е смърт за двутактовата машина и се разчита на особено високи качества на маслото,за да има приличен ресурс двигател с такава система.
Основното количество топлина отделяна от ДВГ е вследствие триене.С по-голямо количество масло триенето и загряването намалява,но следват ред други проблеми-бързо трупане на нагари,влошаване на изгарянето и т.н....Заради това вместо с количества тези проблеми в съвременния двутактов двигател се решават с повишени качества на маслата и дори при някои двигатели има изисквания за т.н. специални масла.[/quote]


Замислих се и аз над тези нови разработки по двигателите.Не че разбирам кой знае какво.Гледах клипчета на X-Torq и 2 MIX.Вижда се как чистия неомаслен въздух навлиза веднага когато буталото дойде в ДМТ.Не видях този въздух да влиза в картера,а веднага след него навлиза прясна горивна смес и буталото почва да се качва нагоре.Демек постъпва и масло за смазване за следващия такт.Баламосват ли ни нещо с клипчето или действително има моменти без смазване?На клипа всичко е като по учебник!Вижда се че неомасления въздух постъпва през отвор в буталото и влиза в общ канал за прясната смес,която идва след него и го изтласква. :?
koveslav - майстор
[quote="ssiderov"Баламосват ли ни нещо с клипчето или действително има моменти без смазване?На клипа всичко е като по учебник!Вижда се че неомасления въздух постъпва през отвор в буталото и влиза в общ канал за прясната смес,която идва след него и го изтласква. :?[/quote]
Единия от недостатъците на двутактовия двигател по принцип е това,че не съществува принудително продухване на цилиндъра от изгорелите газове.Те го напускат през отвора на ауспуха единствено под действие на собственото си налягане и след като налягането намалее,част от тях остават в обема на цилиндъра.Отдолу през преливниците постъпва прясна смес,която изпълва цилиндъра смесвайки се с тези остатъци,след което следва такт сгъстяване.Непълното продухване на цилиндъра и смесването на тези изгорели газове с новата смес е една от основните причини двутактовия двигател при еднаква кубатура и други условия,да не е точно два пъти по-мощен от четиритактовия.Т.е.-влошава се мощността му.
Сега,в новия двигател,веднага след такта изгаряне над буталото преминава слой сух въздух,като част от него преминава и напуска цилиндъра през ауспуховия отвор,увличайки част от тези изгорели газове и естествено част от този чист въздух се смесва с новопостъпващата в цилиндъра горивна смес и заедно с остатъците от изгорелите газове най-горе в обема на цилиндъра образуват новата порция смес за сгъстяване.
С други думи избутваме още една част от изгорелите газове и на тяхно място изпълваме обема с чист въздух.
Проблема обаче е от гледна точка на мазането:Нека предположим,че горивната смес подготвяна в карбуратора на новите двигатели е предвидена да компенсира това количество свеж въздух смесващо се с нея.Но как става това,като от една страна пропорцията масло-гориво е доста бедна откъм масло,а от друга страна машината е все по-икономична-т.е. гори все по-бедни смеси.Т.е. при всеки такт количеството масло постъпващо в двигателя е все по-малко като количество,сравнено със обикновения двутактов двигател.Това може да се компенсира единствено със специфични качества на маслата или пък с използването на нови,непознати за нас материали,с особено ниски антифрикционни свойства,за изработка на двг-то...... А дано,ама дали?
По-важното от гледна точка на тази тема за смесите е,че използването на масла и горива,различни от предписаните,според мен е все по-рисково.
ssiderov - специалист
Проблема обаче е от гледна точка на мазането:Нека предположим,че горивната смес подготвяна в карбуратора на новите двигатели е предвидена да компенсира това количество свеж въздух смесващо се с нея.Но как става това,като от една страна пропорцията масло-гориво е доста бедна откъм масло,а от друга страна машината е все по-икономична-т.е. гори все по-бедни смеси.Т.е. при всеки такт количеството масло постъпващо в двигателя е все по-малко като количество,сравнено със обикновения двутактов двигател.Това може да се компенсира единствено със специфични качества на маслата или пък с използването на нови,непознати за нас материали,с особено ниски антифрикционни свойства,за изработка на двг-то...... А дано,ама дали?
Нали тази пропорция си я приготвяме ние по 25 мл. масло на 1 литър бензин в масовия случай.Ако бензина е дозиран по-малко,то и маслото ще е малко.Или имаш в предвид пропорция (масло+бензин) към въздух?Относно икономията на гориво до 20% при Хускварна я има определено.При Хускварна 365 и 365 X-Torq мой роднина който ги притежава,казва,че има икономия на гориво.Добър резач с тази машина и пълен резервоар може да резне до 2 кубика повечко дърва когато е X-Torq двигателя!
Но малко странно ми се вижда от конструктивна гледна точка,чак толкова да обедниш горивната смес на бензин+масло,че да рискуваш нарушаване на мазането!Безспорно е,че електронното регулиране на карбуратора дава по-пълноценна работа на двигателя.По-скоро си сипваме на машините каквото ни падне,а не каквото трябва!Не защитавам никого,но колега от форума е навъртял на хускварна с ауто тюн и X-Torq мотор вече към 800 кубика дръвца!И то без сериозно сервизиране.
koveslav - майстор
Май не четете внимателно.Не твърдя нищо,споменавам разлики и факти. И предполагам,че "компенсират с качества на маслото". Технологийте напредват,ок. Но нали започнахте за обсъждате добавки,октани,по-евтини масла и т.н.,та затова се заех да обясня какво се случва в ДВГ-то. И че не е добра идея да си правите експерименти с новите мотори,няма резерв за това,както при старите.Всичко трябва да се спазва!
Иначе е факт,че започнаха оплаквания от лагери и т.н. Предполагам,че причините са гореописаните.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: