• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 116
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Илчо Илиев - майстор
В книжките на китайските имитации има изобилие от недомислици, грешки, неточности и всякакви подобни, но смятам,че всеки средно интелигентен човек, виждал повече от веднъж машина, би трябвало да знае кое как е....
На времето си бях купил МЗ 251...
Взех го от Шумен и на връщане спираме на Тополите и на паркинга няколко такива мотора и съответно доста моторджии и зяпачи, като видяха моя мотор, в хор взеха да ме убеждават,че съм си дал парите за голям боклук,че мотора бил скапан и затягали масово....
Е, аз до него момент бях карал Симсон и имах предства от мотори като цяло,но като ме подплашиха тия...изтръпнах, като знам колко пари дадох и колко връзки използвах за да се добера до мечтания мотор....
Оказа се ,че грешката пак е в нашия ТВ..
На резервоара има стикер, на който пише 1:50 и наш Ганьо го тълкува 20 мл масло/л бензин, да , така е,но не ЛТ 2Т ,а и ако не се разработи поне 1х-1,5 х км, почти е задължително да задере мотора...
Аз си наливах 50мл/л и нямах проблеми,след пробег от 1,5 х км, намалих маслото на 30-35мл/л..
Та и нещата с китайците..
Един колега си е взел фреза PRISMA FORTECO в книгата ли, продавача ли му е казал,че трябва на 50 м/ч да сменя масло и да използва 15/40....
В книгата на моята фреза са написали да се сменя на 5м/ч първото масло и да се използва 5/30....
ЗА мен нещата стоят така- двутактовите да се карат с масло на Щил/Хускварна в доза 25-30 мл/л.
за четиритактовите маслото да се сменя 15-20 м/ч,като се използва 10/40,но не 10Д....
Трябва да се разработи мотора,макар и в ''движение'' с чести почивки,а след тази процедура, пак трябва да се работи внимателно с почивки,а не като служебна машина....
Е, в крайна сметка е машина, чупи се,но поне за китайците чаркове има всякакви на склад и са на достъпни цени....
bigdragon - майстор
Илчо Илиев написа:
.......
ЗА мен нещата стоят така- двутактовите да се карат с масло на Щил/Хускварна в доза 25-30 мл/л. за четиритактовите маслото да се сменя 15-20 м/ч,като се използва 10/40,но не 10Д.....
И аз така карам.

Образованието ми въобще не е килийно и е в областта на двигателите.

Механичните машини обичат масло!

Не се скъпете да си купувате качествено масло, така ще ви е по евтино...
При двутактовите двигатели дори може да слагате и малко повече от предписаното от производителя. Производителя е пресметнал машината да изкара определен ресурс, а вие с по-добро мазане може само да го удължите, стига да не прекалявате и да цапате свещи.

Предните ми постове са написани за да илюстрирам грамотността и "сериозното" отношение на нашите търговци.
Последна промяна от bigdragon на чет юли 10, 2014 7:38 am, променено общо 1 път.
пишман_майстор - майстор
И при мен е спазено това правило - около 30 мл кач.масло на литър бензин за двуткатовите ми машинки ( резачки , мот.коса и др. ) . А за косачката и мотофрезата - и двете с четиритактов двигател , ползвам маслото , което наливам на колата си 5в-40 на Репсол , не го горят и грам , смяна един път годишно , не съм броил точно часове . Реално едва ли минавам 20-ина моточаса с тях на година.
Георги Иванов(алцек) - специалист
Здравейте! Колеги не се правете на по-големи инженери от тези които работят по проектиране и изработка на двигатели с вътрешно горене и по-точно за двутактовите двигатели.Ако сложите повече масло се получава ефекта на шкурката.Обогатената смес на бензина с повече масло довежда до това че се получава нагар от изгорялото масло което е в повече и довежда до по -бързото износване на цилиндър и сегменти.С две думи се съкращава живота на машината.Качествено масло и спазване на написаното в упътването е критерия за дългия живот на вашата машина.Опита учи,само веднъж сгреших през живота си и белята стана.Аз спазих грамажа но не ползвах качествено масло.Успех,всеки решава сам за себе си.
Stefan_62 - майстор
алцек написа:
Здравейте! Колеги не се правете на по-големи инженери от тези които работят по проектиране и изработка на двигатели с вътрешно горене и по-точно за двутактовите двигатели.Ако сложите повече масло се получава ефекта на шкурката.Обогатената смес на бензина с повече масло довежда до това че се получава нагар от изгорялото масло което е в повече и довежда до по -бързото износване на цилиндър и сегменти.
Добре Гошо, хайде тогава ми обясни тази ситуация. Както писах в друга тема си купих моторна пъскачка "Щил", в книжката пише съотношение масло бензин 1:50 /1л.бензин-20мл. масло/, шефката на фирмата вносител ми казва същото. Отивам да си купя масло от магазина на Щил до Мелницата /предполагам го знаеш/, купувам най-доброто, което предлагат и питам пича който продава за съотношението, като му обяснявам какво пише и какво са ми каза ли и той ми обяснява следното. Най добре слагай 25мл. масло на 1л. бензин нищо не пречи на двигателя и е по-добре за него. Аз направих един литър смес за да я изпробвам, но го направих компромисно спрямо двете мнения 23мл. на 1л. бензин. Знам, че ще кажеш, както го е дал производителя така да бъде, да ама не патих си с моторната коса, точно от производителя. :drinkers:
п.п. Не ходи на Бели лом, просто е обран бустан :lol: :drinkers:
lov - майстор
Аз ще ти отговоря в место Алцек пък дано ме разбереш наистина.
Ей туй българите сме страшна нация от всичко разбираме като почнеш от футбола минеш през жените политиката и свършиш с техниката. Дето се казва ако почнеш да чукаш някоя на площада барем 10 сеирджии ще дойдат и ще почнат да ти дават акъл как не го правиш добре.
Да не не говорим за синдрома ЕЖК /една жена каза/ дето е прихванал почти всеки голям гаражен специалист. И на мен ми е писнало от подобни специалисти. Искам да си сменя маслото на колата и търся такова каквото производителя е предписал и се почва едно кандардисване да си взема това или онова по скъпото защото било по убаво. Е такова е ама и цената му 3-4 пъти по висока и пробега същия. И на края какво ще спечеля още 6 месеца по дълъг ресурс на двигателя. Ама на кого му пука че останалата част от колата вече си е подала заявление за вторични суровини. В интерес на истината всичко де съм карал е заминало за вторични защото е изгнило и с други дефекти но с двигател в добро състояние. Няма вечни неща на тоя свят и трябва да се примирим с това.
И пак да се върна за маслата. Почва се:
Те му дават 10 или 15 хиляди пробег ама ти го смени по рано защото то не се знае.
А бе таранкоолу /ако не се сеща някой от де идва ще му го преведа/. Първо производителя се е презапасил достатъчно за този пробег. Отделно е предвидил, че има заплеси и като нищо ще врътнат някоя хилядарка отгоре. Да не говорим че в този пробег е предвидено и шофиране в трафик за който софянци си нямат на идея че може и да съществува. А у нас ако си решил точно на изминатите километри да си смениш маслото или си минал малко отгоре гаражния спец почва една олелия малей сякаш на господа куреца се е строшил.
Е уникални сме на тази тема няма що. Не казвам че трябва да си купуваме масла дето са на цена на бозата в баничарницата или да се надяваме на някой който ни го разлива с канчето от някакъв варел защото сме на далавера и ще спестим 2 лева за годината уж. То няма да ги спестим ами ще ги загубим защото по съвета на същия ще тургаме повече и ще влезем в преразход и далавера няма да има. Ами и ще се получи същия ефект за който колегата спомена. По голям нагар и в место мазане имаме износване.
Сипвайте си толкова колкото е предвидил производителя и няма да берете ядове. И като се счупи ще е щото му е дошло времето да си купите нова машинка.
Stefan_62 - майстор
Прав си, но както писах съм си патил от самия производител. Писал съм някъде из темите за проблема, но ще повторя пак. Имам моторна коса на "Einhell" нямаше и една година и сдаде багажа. В сервизната книжка дават съотношението масло-бензин 1:40 /25мл. масло на 1л.бензин/, приготвям го както си го пише /маслото е на Хускварна, понеже имам и моторен трион от същата марка и си го взех същото, а и за него го правя в същото съотношение/ и в един момент косата отказа да пали /задрало бутало/. Правя рекламация и съответно не ми я уважават защото според сервиза не съм спазил съотношението масло бензин. Както и да е отремонтираха ми я в друг сервиз за моя сметка, но впоследствие разбрах от представител на Хускварна, че същият проблем може да се получи и при неправилна заводска настройка на карбуратора /повече въздух, по-малко гориво/, но просто не може да се докаже. Вярно е, че завода производител се презапасява с данните които дава за дадена машина, но много зависи и кой е производителя и каква е марката. На Хускварната също и дават съотношение 1:40 и въпреки, че я използвам /като работа/ също колкото и косата през годината, но с нея нямам никакъв проблем. И въпреки всичко след ремонта на косата слагам с около милиметър масло над указаното. И на края не знам какви масла използвате, но в момента на пазара има двутактови масла с почти бездимно изгаряне /е по-скъпички са/ и не мисля, че при използването им, даже и да се превиши минимално дозата ще се получи нагар в цилиндъра. :drinkers:
lov - майстор
А замислял ли си се защо сервизите винаги бягат по тъча за да не отремотират нещо. И отговора е елементарен защото вносителя им плаща жълти стотинки за свършената работа. И понеже потребителя както в случая ти му е вече писнало да го разкарват си решава да си плати за по бързо. Иначе посмъртно няма как да се докаже че маслото е било малко или карбуратора ненастроен което е малко пак в стила на ЕЖК. То става ама някой трябва да плати лаборатория за да се докаже дали не е фабричен дефект което пък бедния нашенец няма да се навие никога защото след това като няма кой да ги накаже и са само харчове на вятъра.
Имал съм проблеми с доста по реномирана фирма и като се стигна до съд щото се запънах кат магаре на мост не само, че си свалиха гащите но и вазелинче си намериха.
Stefan_62 - майстор
Абсолютно си прав, но понеже им нямам вяра на производителите /особено на китайските машини/, затова се презастраховам с някой мл. масло, а и както казах при тези нови качества на маслата не мисля, че ще има проблем с нагари. но всеки си носи кръста. Винаги по-евтиното излиза по-скъпо, затова предпочитам като купувам дадена машина или консуматив за нея да дам по-вече пари отколкото впоследствие да ми излезе златна :lol: :drinkers:
Георги Иванов(алцек) - специалист
Здравейте. Стефко колегата Lov е отговорил вместо мен,да наистина има и бездимни масла,но колко са бездимни и качествени е друг въпрос.И аз патих с първата коса понеже ползвах ЛТ 2 Т Българско производство.Смениха ми я с нова след ремонт и скандал.От тогава масло на Хускварна от 15 лв литъра и косата си работи перфектно.До сега съм изразходил три литра масло,не съм го смятал колко бензин е че сега главата ми е компот,не стига че сина ми е на легло и тази беля със изгорелите уреди от Енерго -про. Но забелязах че маслото от четвъртата бутилка май не е като предните,като кося и миризмата на газовете са много остри.Това може и от бензина да е,да не забравяме че и той е фактор при загряването на машината и при некачествен бензин маслото няма как да си върши работата макар и от 60 лв да е литъра.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 116

Тема "Коса или косачка и каква да избера?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: