• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lucho - специалист
vrangelov написа:
lucho написа:
Има ли някъде снимка на тази зареждачка и шише, че си нямам понятие за какво става дума?
Има. Навива се на тубата със сместа. Представлява тръбичка с клапан и пружина, която да го държи затворен. Като я натиснеш към резервоара, докато е празен пропуска бензин(смес), а като го напълни, спира да пуска.
Изображение

Благодаря! Мисля, че това е наистина полезно приспособление за професионалните и полупрофесионалните ползватели, защото те наливат бензин достатъчно често и вероятността от разливане е по-голяма. За любители, които по-рядко работят, тази вероятност е ниска и може би не си заслужава да дават толкова пари. Това всеки си го решава сам, разбира се.
iivanov - майстор
Както каза Хидразиня , бутилката върши чудесна работа . Като вземах хуска ми дадоха такава туба , ама без да искам ударих крак на клапана за наливане ... и преминах на бутилка . :partyman:
lucho - специалист
"Stihl" предлагат и чаша-мензура от поливинилхлорид (струва 1,60 лв.), която според мен би свършила по-добра работа от спринцовка за дозиране на маслото, особено когато то намалее в бутилката:

Изображение
Багериста - специалист
Колеги аз дозирам със спринцовка на която отдолу съм нанизал маркуче от система ,12-15см е може би и така нямам проблеми като остане по малко в шишето.
lucho - специалист
Да, това също е решение. Мислех си, че просто ще мога да смесвам цялото масло в 100-милилитровите шишенца на "Stihl" с бензин в 5-литрова туба и от тая смес да наливам по малко, докато свърши, но работата се оказа по-сложна. На тази страница на "MTD" не препоръчват да се прави двутактова смес, която не може да се изразходва до 1 месец. За да се използва повече от месец, трябва да се добави стабилизатор на горивото. От "MTD" препоръчват "Sta-bil" (вж. снимката по-долу). Той се продава и у нас за 12 лв. и се смесва в съотношение 1 : 320. Следователно за 5 литра ще трябват само 15,625 милилитра, които могат най-точно да се отмерят със спринцовка.

Изображение

Какви други варианти има за такава присадка? (Да не отваряме и огромната тема за избора на двутактовото масло. Лично за мен е много важно доброто съхранение на двигателя, защото няма да работи през 99,9% от времето, така че бих предпочел минерално масло пред синтетично.)
iivanov - майстор
Пипетка за 5 литра . Не е подходяща за машини с катализатор .http://instra-parts.com/product.php?ProductID=106
Синтетиката е най-доброто . Особено за съвременните , напомпани двигатели .
lucho - специалист
Благодаря за информацията! На стр. 33 в каталога на "Oregon" пише:

Подходяща за използване при 2-тактови и 4-тактови двигатели.
• Подобрява стартовите показатели.
• Намалява износването на двигателя.
• Подобрява работа на двигателя.
• Спестява операциите по обслужването, когато сезонните работи още не са започнали.
• Запазва горивото прясно за повече от 6 месеца.
Лесна за употреба капсула от 5 ml, която е достатъчна за третиране на 5 литра гориво.
ВНИМАНИЕ! НЕ Е ПОДХОДЯЩА ЗА ИЗПОЛЗВАНЕ С МАШИНИ С КАТАЛИЗАТОР.
Кат. № 54-022

Изображение
hidrazin - майстор
lucho написа:
"Stihl" предлагат и чаша-мензура от поливинилхлорид , която според мен би свършила по-добра работа от спринцовка за дозиране на маслото, особено когато то намалее в бутилката...
Няма такива филми. И въобще много се задълбаваш и то при условие че въобще не си барал някаква машина дето е с двигател с вътрешно горене.
Нещата на практика са съвсем други. Няма нужда от тая мерителна чаша , нито от някакви добавки.
То ако добавките вършеха някаква работа, щяха да ги слагат или в маслото, или в бензина.
Просто са поредния начин да измъкнат някоя стинка от хората.
Какво толкова не ясно? Почва сезона. Правиш си смес за първо косене. Кат не стигне правиш още.
Като остане я използваш за второ косене. На есен изпразваш резервоара и я зазимяваш.
Ба си и международния проблем да си объркаш малко двутактова смес... :shock:
:partyman:
lucho - специалист
hidrazin написа:
И въобще много се задълбаваш и то при условие че въобще не си барал някаква машина дето е с двигател с вътрешно горене.
Не само че съм пипал, но и съм работил с такава. Преди около четвърт век, нали писах вече два пъти. Голям съветски мототрион, мисля, че беше "Урал". Но съм забравил как приготвях тогава сместта. Тогава явно това е било най-малкият проблем. По-големият беше да се науча да работя с машината, която нямаше упътване. Помня, че за целта прочетох (и май частично преведох) упътването на "Eager Beaver" на "McCulloch", едно мини-мототрионче на чичо ми.

Между другото, бях питал вече тук, но отговор още няма. Защо не бива сместта да се приготвя направо в резервоара?
lucho - специалист
С този маркуч с помпа за 1 лв. или подобен нему може да се източва бензин направо от резервоара на колата и да се пълни резервоарът на четиритактовата мотокоса или тубата за забъркване на двутактова смес за двутактовата:

Изображение

В упътванията пише, че двутактовата смес не бива да се приготвя в резервоара на машината. Така и не ми стана ясно защо. Тук зададох този въпрос два пъти, но отговор няма. Явно на никого не му е ясно защо. Или се лъжа?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23

Тема "Смесване на двутактова смес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: