• 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 116
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
lov - майстор
koveslav написа:
...............
Аз също съм на твоето мнение,но слушам че колегите допълват постоянно.За това и питам,може нещо да съм пропуснал в информацията и познанията,които имам до тук за такива техники.
То хубаво да има грес и да се подменя ама тази все някъде трябва да отиде. При мен от лагера на работния вал няма как да избие защото там е капсулован лагер. Поне това се вижда като се свалят шайбите под кордовата главата. И остава да пробива в тръбата към задвижващия вал. Ама то там голяма яма и като се препълни с грес пак няма да е добре. Или трябва да се погледне по картинки или някой да вземе да разглоби възела и да даде отчет как е направено.Макар че имам чувството че производителите просто се презастраховат. Да не би на един флекс зъбната двойка и лагерите да са подложени на по малки натоварвания, а възела там е доживотно не обслужваем. Те натрапят ли се лагерите или зъбната двойка заради лоша термообработка или калпава стомана ако ще и грес от друга галактика да му слагаш пиши го бегал.
iivanov - майстор
Lov ,Kove , зацикляте ! Редовно гресирам и въпреки това , вече две години не мога да изразходя една тубичка . Докато , ако се напълни тръбата , косата отдавна ще е умряла и ще бръмчи във вечните тревясали полета . :partyman:
Илчо Илиев - майстор
lov написа:
koveslav написа:
...............
Аз също съм на твоето мнение,но слушам че колегите допълват постоянно.За това и питам,може нещо да съм пропуснал в информацията и познанията,които имам до тук за такива техники.
То хубаво да има грес и да се подменя ама тази все някъде трябва да отиде. При мен от лагера на работния вал няма как да избие защото там е капсулован лагер. Поне това се вижда като се свалят шайбите под кордовата главата. И остава да пробива в тръбата към задвижващия вал. Ама то там голяма яма и като се препълни с грес пак няма да е добре. Или трябва да се погледне по картинки или някой да вземе да разглоби възела и да даде отчет как е направено.Макар че имам чувството че производителите просто се презастраховат. Да не би на един флекс зъбната двойка и лагерите да са подложени на по малки натоварвания, а възела там е доживотно не обслужваем. Те натрапят ли се лагерите или зъбната двойка заради лоша термообработка или калпава стомана ако ще и грес от друга галактика да му слагаш пиши го бегал.
Не знам на другите как е, но китайците са наслагали на 3 места пробки за гресиране-на редукторчето,в средата на пърта и в горния край, до съединитела, там където има лагери...
И аз ,наплашен от писаници,че никъде нямало грес и трябва да се гресира редовно и....на всяко ползване тъпчех грес докато в един момент машинката взе да се твари....Разглобих я нацяло и изкарах греста и огледах лагерувашите места...ами то е с капсуловани лагерчета,които няма смисъл да се гресират,и на редуктора са капсуловани лагерите,само зъбната предавка има нужда от смазване...
Там слагам грес през 3-4-5 ползвания,а излишната грес избива покрай лагерчето към главата,е поне там се вижда,но е възможно и в другия край да избива,но не се вижда...
Ползвам най обикновена грес за 4,5лв. туба и трета година няма грижи...
lov - майстор
iivanov написа:
Lov ,Kove , зацикляте ! Редовно гресирам и въпреки това , вече две години не мога да изразходя една тубичка . Докато , ако се напълни тръбата , косата отдавна ще е умряла и ще бръмчи във вечните тревясали полета . :partyman:
Аз лично не зациклям но споменах че не страдам и от паранои. Цял живот съм се разправял с техника дето съм виждал какво ли не на тема мазане дори преди седмица например сменях маслена станция. Те тая същата маже определен възел по часовник на всеки 10-12 минути. Толкова го иска производителя и няма ли мазане нещата се сговнят яко ако някой идиот изключи защитите. На цикъл хвърля 3-4 см3 масло и на пръв поглед нищо на обема площ дето се маже ама без него не става защото заменя старото което вече е замъсрсено с боклуци.
Но във възела за който стана на въпрос като няма къде да отиде какво правим. Аз поработя с машинката да се сгрее гресчицата отварям пробката да изтече ако може нещо и сложа мъничко нова. Писах по горе че ползвам спринцовка. Ми то 20 кубикова за тез години дали съм минал половината. А и колегата потвърди съмнението ми няма на къде да избива излишната. Лагерите са капсуловани. Ако ги напъваш най много да им хвръкне капсуловката и да си направиш по голяма беля.
Ама те това го пиша за китайска коса не за някоя маркова. Там възела може да е направен по друг начин.
А тръбата при мен е разглобяема и центриращите втълки са хлабави и на всичкото отгоре от някаква лигава пластмаса. Те там и една капка масло ще им е достатъчна за цяла година. :)
kuger - майстор
lov написа:
Лагерите са капсуловани. Ако ги напъваш най много да им хвръкне капсуловката и да си направиш по голяма беля.
На капсулован ZZ, или херметизиран 2RS няма начин да му вкараш смазка при съчмите. Там не виждам нужда да се смазва. Този тип лагери са заредени със смазка "до живот". Друго е при отворен лагер и лагерна кутия, там важи "грес на 2/3 от обема на лагерната кутия
При зъбните предавки, там трябва да се внимава колко грес се слага, важи правилото по-горе.. За проба напълнете редуктор на флекс до горе, и следете работата му, редуктора ще "пече".
lov - майстор
Аз за какво по горе сравних главата с такава на флекс. Само където не бях сигурен какъв е лагера от към задвижващия вал. Колегата е разглабял и потвърди че и той е затворен И в крайна сметка като напъваме да тъпчем освен да препълним редуктора нищо друго не правим. Виж ако някъде по марковите модели са предвидили дренажен отвор е друга бира.От едната страна вкарваш от другата излиза и така се опреснява. Но досега никой не извади нито едно доказателство за обратното.
Stefan_62 - майстор
Преди две години когато купувах новата коса "Щил FS-94" и продавач-консултанта подробно ми обясняваше как да експлоатирам и подържам машината, изрично го попитах на колко време и по колко грес да добавям на редуктора /понеже точно това не ми беше казал за подръжката/, и човекът ми каза,че няма нужда да се безпокоя за това. В завода производител са се погрижили за това, обясни ми, че всичко във възела е капсуловано и е поставена достатъчно грес без да има нужда да се добавя. Въпреки това ми обясни, че ако имам притеснения и в зависимост от интензитета на работа с косата може един път в годината да добавям по малко. На самия корпус на редуктора няма пробка за смазване, а само един болт и предполагам, че е така защото щил продават тубички с грес които се навиват направо в резбата и така се гресир. Прегледах най-подробно и "Ръководството за експлоатация" и в раздела "Уазания за обслужване и подръжка",никъде не е упоменато за обслужване на този възел от косата. До сега не съм добавял грес и не съм забелязал да има някъкви проблеми.
bigdragon - майстор
Stefan_62 написа:
....... Прегледах най-подробно и "Ръководството за експлоатация" и в раздела "Уазания за обслужване и подръжка",никъде не е упоменато за обслужване на този възел от косата. До сега не съм добавял грес и не съм забелязал да има някъкви проблеми.
Моята също е Щил и си пише в инструкцията.
Проверка при започване на работа.
Добавяне при необходимост.

ПП сега прегледах твоята инструкция, вЕрно не пише.
kr1100 - майстор
kuger написа:
На капсулован ZZ, или херметизиран 2RS няма начин да му вкараш смазка при съчмите. Там не виждам нужда да се смазва. Този тип лагери са заредени със смазка "до живот".
Това не важи за китайските, че и някои корейски. Има грес колкото да се каже ,че има - дори прехвалените PFI синьо/черни картонени кутийки/ уж електронно тествани, уж хамерикански - грес - колкото да я търсиш дали я има.
koveslav - майстор
Ха сега де?! Да мажем или да не мажем?!
Правилното експлоатиране на такива високооборотни редуктори е следното: На определен брой часове работа редуктора се отваря,измива се вътрешността от старата смазка и от отпадните от триенето продукти(метален прах и метални частици),прави се ревизия на лагеруването и на износването на зъбната предавка и се зарежда с точно нормирано количество нова смазка.Само това би имало истински смисъл като поддръжка.
Така е по правилата на техниката,не съм пипал моторна коса или частите и. ,но и няма друга правилна логика от техническа гледна точка.
Наистина,както каза Lov точно така е и при ъглошлайфите и отрезните машини и циркуляри,чийто редуктори работят при същите условия.
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 116

Тема "Коса или косачка и каква да избера?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: