• 1
  • 2
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Илчо Илиев - майстор
Имам руски мотоблок,но с допълнително трето колело, правеха ги навремето в Русе в Малки трактори...
Не можах да намеря снимка , но иначе мотоблока е това-
Прикачен файл:
mtz_05__38766916bx.jpg
mtz_05__38766916bx.jpg (22.2 KиБ) Видяна 11060 пъти
От нов трактора има проблем със скоростите, но с течение на времето проблема се задълбочи и сега е много трудно да се задържи скорост...изключват..
Рових доста из руските сайтове,но не успях да намеря решение на проблема, има доста написано,но ми се струва,че аз няма да мога да се справя...трябва да се разпилее всичко и да се смени каквото е износено....
Обаче от всичкото ровене....един русин се осмели да каже,че това им е заводски проблем и .....
Та, има ли някой от вас такава мъка в двора си и ако някой е успял да се сбори, да каже как..
Лошото е,че в Русе, завод Малки Трактори не съществува,а сервиз до сега не съм успял да открия и не знам какво да го правя този трактор..
kabel96 - специалист
Не е проста преработката.Сваля се едната зъбчатка отнема се на струг част от нея и се премества зегерката по вала дето я държи за да може да влиза повече в шлиците другата зъпчатка.Абе не знам дали ще ме разбереш щото ма няма много по обясненията.
iivanov - майстор
Без цепене май няма да стане.
http://traktor.pro/right/korobki_peredach.html
На нева мб 2 избиването са го решили с външна фиксираща пластина.
Илчо Илиев - майстор
Благодаря за мненията!
Аз си свалих една книжка за този мотоблок, в нея има подробна схема на скоростната кутия..
зъбчатките са постоянно зацепени,а зацепването на зъбчатка към вал става със съчми....като при" балканчето"
http://www.dm-st.ru/files/manual_mtz_05.pdf
На 15 страница има схема на скоростната кутия, на схемата в дясно, фиксиращата рейка....съмнява ме,че проблема ще е в там, но не знам дали ще може да се стигне до фиксатора без да разглобя цялата кутия, от двете страни има люкове и мисля,че десния затваря и фиксатора..
Идеята ми беше дали някой е ровил там и как става номера, защото ме съмнява,че или няма съчма или се е скапала ..

П.П. Върти ми се една идея...да го продам и да си взема мотоблок с фреза...обаче, към тая машина имам и резачка,а и на ремаркето съм слагал повече от тон и изобщо не се замисля,макар да е 5 кс....само тия скапани скорости са му проблема...
iivanov - майстор
Имаш хубава машина не се изумявай да продаваш.Според мен проблема е в пружината на фиксиращата сачма.Според симптоматиката,която описваш вероятно е омекнала.Предлагам да махнеш сервизните люкове и да видим до какво има достъп.Предполагам, че следващата стъпка(и може би последна)ще е махане на горния капак с джаджите за управление на ск кутия и диференциал.
Илчо Илиев - майстор
Здравей Иво, и аз това мисля да направя,но до сега чаках времето да се оправи,че трябва на вън да го правя..
Иначе за да разбутам останалите неща трябва да разглобя целия трактор...за съжаление не мога да намеря снимка из нета какво точно представлява машината,за се види колко неща има върху този мотоблок от горната снимка, но има един ден разглобяване...
Вече времето е добро,а и време имам в изобилие...и трябва да се захвана с проблема, но реших първо да питам някой препатил,че да не се лутам ..

П.П. Жал ми е за машинката...имаме я повече от 20 г и доста работа си вършим ,а и като гледам тия китайски мотоблок/фреза хич не ми вдъхват доверие,е то има и добри,но не са по моите възможности...
iivanov - майстор
Нямам опит с такава машина,но и аз им ям попарата на братушките.Като цяло правят прости и дуракоустойчиви машини,ама винаги има нещо за доизпипване.Ако имаш някакво телефонче с камера (640/480 пиксела)снимай и качвай тук.Ще умуваме.
Илчо Илиев - майстор
"Според мен проблема е в пружината на фиксиращата сачма."

Иво, Приятелю, излезе абсолютно прав!!!
Днес се престраших и му изкарах карантиите на трактора..
Развих страничния люк, който затваря и пружината на фиксатора, извадих пружината и съчмата...изглеждаха перфектно, пръта на който са нарезите за фиксатора също нямаха следи от износване.....
Пружината излиза от отвора към 5 мм, твърда е, но ми се стори,че е малко натяга и... подложих едно болтче 5мм,но с глава с вътрешен шестограм...
Направих нова гарнитура и ...изпитанието мина перфектно, за сега без товар, но вече всички скорости ги има и не изключват...

Ако излезе от това само...ще е велика работа и като си помисля,че 20г си имаме ядове от една пружинка......
iivanov - майстор
Мисля че още ядове ще имаш.Казваш че и като нова е правила мизерии с последващо задълбочаване на проблема,нали?Смятам че материала на пружината е калпав и пак ще подаде.Най-добре я смени. :partyman:
MrMurdjo - майстор
И аз мисля, че може да се намери подходяща пружина. Едва ли руснаците са сложили супер нестандартна, по-скоро са взели вече съществуваща в друга машина.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с мотоблок Беларус 05" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: