• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
iva6ki - специалист
Подариха ми пловдивски мотоблок 3 скорости напред 1 назад с 327куб. бензинов двигател.
Пали, работи но искам да му направя профилактика, та въпроса ми е за видовете масла и тяхното
количество. За двигателя до колкото рабрах с SAE W 30 720гр. за скоростите и фрезата никаква идея,
за какво служат междинните скоростти също нямам идея. :?:
Всяка информация ми е от полза, мерси предварително.

Прикачен файл

11301605_928798077162270_192847404_n.jpg
11301605_928798077162270_192847404_n.jpg (92.64 KиБ) Видяна 11554 пъти

Прикачен файл

photo.php.jpg
photo.php.jpg (6.18 KиБ) Видяна 11554 пъти
Andri01 - майстор
Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
kabel96 - специалист
Andri01 написа:
Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
80w-90 за редуктора има си пробка с нивото.
iva6ki - специалист
kabel96 написа:
Andri01 написа:
Скорости и фреза-редукторно масло. Всички масла отдавна са само синтетични така, че почистваш картерите от баклуците и наливаш новото.
80w-90 за редуктора има си пробка с нивото.
Мерси :wink:
А някой да е правил подобрения защото по време на работа фрезата изключва (лоста се връща),
някакво застопоряване на лоста трябва ли да има. :?:
iva6ki - специалист
Пак зов за помощ, ако някой разполага с такова животно. Въпроса е на коя скорост
се оре най добре и дали ползвате други колела(метални), става въпрос за тежка глинеста
почва тъй като моя опит нещо не се получава едва ли не трябва да го бутам. :?:
Лоста за вкл/изкл на фрезата често си прави каквото си поиска и да бъдем честни, иска си побългаряване. Най-простият и лесен начин е да го заключваш с една кука с пружина хванати с тел за болта който държи курмилото. Това е първобитен начин но като почне да ти изключва на полето и нямаш друг начин тва е решението. Може и само с тел, но ако трябва да я изключиш бързо нестава. Скоро и аз трябва да измисля нещо по интелигентно защото и моята е така и още е с тела :lol:
Колкото до оранта за твоята почва мисля че с металните колела ще ти върши по добра работа, с гумите ще боксува много. А колкото до това на коя скорост, зависи от почвата от настройката на плуга от дълбочината на оранта и т.н. Не трябва да я гониш, нито да заспиваш докато оре, горе долу с пешеходна скорост се оре с това животно.
Колкото до скоростите не са 3+1 а са 5 или 6 бяха не помня+ задна. Имаш бързи и бавни от там идват повечето скорости. Този двигател ако е поддържан е почти вечен, вече няма с подобен ресурс двигатели.
iva6ki - специалист
Мерси за подробната информация проблема с лоста го реших с багажен ластик, за момента по интелигентно решение не намерих. Както се вижда метални колела ще се правят. В момента му изработвам роторна косачка (flail mower) само че в упътването не намирам на колко оборота е силоотводния вал :?
Все по изобретателни ставаме с тея машини :lol: виж за багажен ластик не се бях сещал, добра идея. На моя мотоблок имам оригинални железни колела които са доста тясни, спрямо другите които съм виждал из нета. Около 7-8-9 см им е широчината на самите колела и на грайферните пластини и самите колела са доста тежки, с това нещо ако има сила и асфалта на Бойко ще оре :lol:
Силоотводният вал и аз незнам колко оборота прави, но мисля че около 500. Имам трактор със силоотводен вал с 500 оборота и на око се вижда че са горе долу еднакви оборотите. Доколкото знам силоотводните валове или 500 или 1000 оборота а разликата между двата вида няма как да не се забележи с просто око. Ще чакаме снимки на роторната косачка :idea:
Вискяр - напреднал
Привет.
Да питам тук, за да не отварям нова тема.
Харесах си един мотоблок с фреза, правен в Пловдив по лиценз през недемократичната епоха - двигател Акме BCS 735, 14 кс, дизел, 550 кубика. Гуми 13 цола. Тези данни са от телефонен разговор.
Довечера чакам снимки и евентуално ТТ данни.
Някой да има наблюдения или мнение?
Питам, защото алтернативата е японски мотоблок с фреза от тежките - 8 кс в момента, или 11-13 кс след месец. Не ми се чака месец, пролетта настъпи още януари. Имам заливадени ниви, които трябва да обработя.
Комшиите с тракторите се назландисват и не щат да дисковат. Аз пък не ща да ора. Миналата година познат с 4х4 тракторче 14 кс ми обработи един декар и видях какво може по-сериозна фреза. Аз имам една малка на Айнхел - като мотика с копче е перфектна. Но за 4 дка ливада не ми се мисли как бих сборил тревата и корените ѝ.
iva6ki - специалист
Японския ако ти го дава на прилична цена с фреза задължително поне и е в добро състояние не се замисляй за акме макар и дизел. Просто защото японския е с повече скорости и доста по функционален тъй като е с ремъчна шайба а и за
оран няма проблем със сцепление който се провява при по тежки почви при акмето :wink:
П.С. Имам същата мотика Мотофреза BG-MT 3336 като вземеш мотоблок няма да се сетиш за нея.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Пловдивски мотоблок с двигател акме-информация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: