Всеки да напише по някоя весела случка или виц.
hidrazin - майстор
нед фев 02, 2025 8:48 pmbigdragon написа:
Елероните не увеличават подемната сила,
функцията им е съвсем друга.
Да, основната подемна сила се създава от крилото.
Моля да бъда извинен - не съм инженер по аеродинамика.
Но все пак:
Падащият елерон увеличава подемната сила на съответното полукрило, докато повдигащия се елерон намалява подемната сила на другото полукрило.
Кофти ... А някой все си слагаше за аватар самолёт-чета... :-D

:partyman:
P.S. Тюх, докато се натюхкам и ... са ме изпреварили.
bigdragon - майстор
Ба си войнстващата некомпетентност?
Ми то с ко друго да го държи вирнат, освен с елероните. Естествено и тягата има роля.
Който си няма елерони да му мисли!...............и тяга!

Светни, просветли ни, голям гущере! Никога не отказвам да уча.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на нед фев 02, 2025 9:28 pm, променено общо 1 път.
нед фев 02, 2025 8:48 pmbigdragon написа:
Елероните не увеличават подемната сила,
функцията им е съвсем друга.
Вече цитирах източник, който сочи друго.
Вярвам на него, а ти, ако искаш да вярвам на теб, просто сподели как са нещата!

Един леко по подробен източник.

Уравнението за подемната сила изразява важни зависимости между основните фактори, които я създават, както от конструкцията на летателния апарат, така и от въздушната среда и условията, при които се провежда полета: [2]
Изображение

Y
=
1
2
ρ
V
2
S
C
Y
{\displaystyle Y={\tfrac {1}{2}}\rho V^{2}SC_{Y}},
където:

Y е размера на подемната сила измерена в kg;
ρ
{\displaystyle \rho } е плътността на въздуха, в kg/m3,
ρ
{\displaystyle \rho }=1.225 kg/m3 при 15 0C;
V е скоростта на летателния апарат по отношение на въздушната среда;
S е повърхността на крилото, измерена в m2;
C
Y
{\displaystyle C_{Y}} коефициент на подемната сила, който се определя от ъгъла на атака на крилото, както и зависи от числото на Мах (Ma), и Числото на Рейнолдс (Re).
Вижда се, че увеличаването на площта на крилото (S) и коефициента на подемната сила (
C
Y
{\displaystyle C_{Y}}), позволяват създаването на подемна сила при по-ниска скорост (V).

https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0 ... 1%82%D0%BE
ESPACE - майстор
нед фев 02, 2025 9:23 pmТрифон П.Трифонов написа:
нед фев 02, 2025 8:48 pmbigdragon написа:
Елероните не увеличават подемната сила,
функцията им е съвсем друга.
Вече цитирах източник, който сочи друго.
Вярвам на него, а ти, ако искаш да вярвам на теб, просто сподели как са нещата!
Трифоне, прав е bigdragon. Някъде бъркат елероните със задкрилките. Функцията на елероните е свързана с управлението на самолета при полет.
Прикачен файл:
2025-02-03_060954.jpg
2025-02-03_060954.jpg (70.34 KиБ) Видяна 244 пъти
Последна промяна от ESPACE на пон фев 03, 2025 6:11 am, променено общо 2 пъти.
bigdragon - майстор
Добро утро!
Трифоне, бъркаш (и не само ти). В механизацията на крилото влизат и елероните, но на тях функцията
им не е свързана с повишаване на подемната сила на цялото летящо тяло.
Елерон (от френски: Aileron) е подвижна управляваща повърхност на крилото на въздухоплавателно
средство с неподвижно крило (например самолет), осигуряваща напречно управление (завъртането
около надлъжната ос)
при ниски и средни скорости на полет. ...
...Елероните се разполагат по един или повече на всяко полукрило, и са кинематично свързани,
така че когато едините се отклоняват надолу, другите се отклоняват нагоре. Падащият елерон
увеличава подемната сила на съответното полукрило, докато повдигащия се елерон намалява
подемната сила на другото полукрило.
Работят съвместно и когато единият увеличи подемната сила, другият я намалява, резултантната
е равна на нула

ПП Това, че не виждате гифчето в подписа ми е проблем на машината на форума...
Прикачен файл:
1821.gif
1821.gif (32.08 KиБ) Видяна 238 пъти
пон фев 03, 2025 6:09 ambigdragon написа:
Добро утро!
Трифоне, бъркаш (и не само ти).
Приемам, че си прав.
Прочетох това, което обясняваш и ти- когато единият създава подемна сила, другият я намалява, тоест елероните служат само за управление на самолета и не могат да работят в тандем- еднопосочно. Тяхната функция е единствено да накарат самолета да "завива". Така ли?
Всъщност, ако е така, това не означава ли само, че в спорния момент пилота не ползва елероните при аварийното кацане, а задкрилките?

Гифчето съм го виждал.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на пон фев 03, 2025 8:44 am, променено общо 1 път.
bigdragon - майстор
https://www.lavionnaire.fr/AngFlightControl.php

Изображение

Изображение

Летенето не е като ходенето по "плоска" земя.

Това състояние на самолета от гифчето се нарича спирална неустойчивост.
Оправя се с пълна газ, в случая десен пИдал (вертикално кормило), леви
елерони, а елеватора според зависи.
Последна промяна от bigdragon на пон фев 03, 2025 9:04 am, променено общо 4 пъти.
Всъщност, грешката ми е, че елероните не участват при излитане и кацане. Инак променят профила на крилото като така влияят на подемната сила.
bigdragon - майстор
Елероните са едни от най-важните плоскости за управление на самолета
и участват в управлението по всяко време, но не увеличават подемната
сила на крилото. Не случайно са в ръцете на пилота по всяко време.

ПП Нямаш на идея колко часове имам на поляната между Калиманци и Изгрев
и не само там, също и на Овощник...

Тема "Клипчета! (... напишете резюме на постнатите линкове)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: