пон фев 03, 2025 9:02 ambigdragon написа: ...ПП Нямаш на идея колко часове имам на поляната между Калиманци и ИзгревСъс сигурност за да се постигне нещо значимо, нужно е много време и упорство. С всичко е така.
и не само там, също и на Овощник...
Ясно стана че елероните не променят общата подемна сила. Нещо което е работа на задкрилките.
Това е така защото елероните са свързани "диференциално" - когато единия я намалява, другия я увеличава.
Но това се отнася само за стандартните елерони.
Щото имало и друг вид елерони - "увиснали елерони"

Викали им още flaperon
При тях има възможност да не работят противоположно а в синхрон.
Демек и двата надолу - тогава играят ролята на задкрилки и повишават общата подема сила.
Не знам дали въпросния самолет EMBRAER ERJ 190-100 има такива.
Ей го де е клипчето на Трифун но с по-високо качество. Виждат му се почти всички карантии на крилете.
Вече когато търкалетата докосват пистата, отваря и интерцепторите за да "изпусне" подемната сила.

