• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 107
Всеки да напише по някоя весела случка или виц.
jekasus - майстор
hidrazin написа:
Щом е на пешеходна пътека
Само, ако е бутала колелото...
hidrazin - майстор
jekasus написа:
hidrazin написа:
Щом е на пешеходна пътека
Само, ако е бутала колелото...
Така е ама трябва да се докаже че е карала.
Аз да кажа че такова ... сестра ти, пък ти после доказвай че нямаш такава. :-D
:partyman:
jekasus - майстор
hidrazin написа:
Така е ама трябва да се докаже че е карала.
Какъв % колоездачи знаят как се преминава пешеходна пътека :-D Изобщо колко хора знаят за това...
hidrazin - майстор
jekasus написа:
hidrazin написа:
Така е ама трябва да се докаже че е карала.
Какъв % колоездачи знаят как се преминава пешеходна пътека :-D Изобщо колко хора знаят за това...
1%, 0,1%, хич никой... :? :-D
Изобщо няма да се учудя ако се е набила на пешеходната пътека направо така като си кара.
Ще ми е интересно Гоги как ще закове в такава ситуация. :lol:
Той ГАРАНТИРА че тоя на пешеходната пътека ще остане невредим.
После само щял леко да я ступа. :cool:
:partyman:
DMN - майстор
Аз владея три начина за придвижване по суша - пеш(в изправено положение), с велосипед(карайки и бутайки), и с автомобил(последния начин не ми е най-любимия, особено в града). Много е полезно за културата на участниците в движението, да имат поглед от различните гледни точки - така по-добре се разбира позицията/реакцията на другия участник в движението, и до някаква степен може да се предвиди или да се има едно на ум към него. В България се понаучихме да спираме на пешеходни пътеки, когато някой преминава, но...По тоя въпрос съм си мислил доста. Не винаги съм съгласен, че пешеходеца трябва да има абсолютно(сляпо) предимство на пешеходна пътека, и това го казвам с цел запазване живота и здравето на пешеходеца(според мен). Има много пешеходци(явно владеещи само този начин на придвижване, особено пешеходки), които въобще не се оглеждат, не се съобразяват с другите участници в движението, а просто знаят - пешеходна пътека е, аз съм с предимство, минавам без дори да се огледам(бог да ги прости някои). Аз лично когато приближавам пешеходна пътека като пешеходец, се оглеждам(ако имам видимост) поне от 5м. преди да я достигна. Ако има повече автомобили в този момент, даже се правя малко на разсеян и се спирам на метър-два преди пешеходната пътека. Да си призная - не ми е удобно да спирам движението заради мен, изчаквам да се разредят. Помня как 2000-ната година разхождайки се из Лондон приближавам пешеходна пътека и спирам точно на края на тротоара преди пътеката, защото видях приближаващи коли. С българските си навици се зазяпах някъде в друга посока докато изчаквам да преминат колите. Тишина. Сигурно след 10-тина секунди се обръщам и гледам - спрял двуетажен градски автобус, 3-4 автомобила след него, стоят кротко и чакат да премина, няма клаксон, няма псувни, просто чакат, а пък аз с българските навици съм се заблеял и чакам тях. Преминах и се почувствах доста неудобно, че ги накарах да ме чакат. Може би от тогава като пешеходец винаги се съобразявам(в България, щото съм си тука), когато по платното се движат, тежкотоварни автомобили, автобуси или колона от 10-тина автомобили и т.н. Не съм съгласен, че трябва един човек да спира тонове желязо, пък бил той и с предимство. А да не говорим и от екологична гледна точка какъв пушек ще изхвърли един камион или автобус когато потегля, след като е спрял да осигури предимство на пешеходеца, който е решил на всяка цена да премине без да спира. Разбира се някъде има и светофари на пешеходните пътеки, където пешеходците натискат един бутон и след известно време светофара им разрешава да преминат, което според мен е най-интелигентното решение, защото по този начин се събират и повече пешеходци докато чакат да им светне зелено, и така преминават повече хора наведнъж, и не се налага за всеки пешеходец всяка секунда и всяко едно превозно средство да спира. Поне малко толерантност му е майката :) .
Последна промяна от DMN на пет фев 19, 2016 2:19 am, променено общо 1 път.
velsi - Почетен майстор
DMN написа:
Разбира се някъде има и светофари на пешеходните пътеки, където пешеходците натискат един бутон...
Всички светофари тука са така направени, без исключение. Изобщо системата на светофарите е много интелигентна и коренно различна от българската, но това е друга тема.
DundyTheCroc - майстор
Много малък процент слизат от велосипедите на пешеходна пътека, а някои направо прелитат, появявайки се от нищото. Редовно им обяснявам къде вербално, къде с еднозначни жестове, че като са на колелото са без предимство и в нарушение на пешеходната пътека. Да не остана недоразбран аз също карам колело и се движа по пътя по всички правила, дори си спирам на светофари и не се вра между колите.
п.п. Ето и поредната простотия на управляващите:
http://dnes.dir.bg/news/plaj-kamping-gl ... e-21764575
gogo7777 - майстор
Ще ми е интересно Гоги как ще закове в такава ситуация......После само щял леко да я ступа.
Тайната е в средният пидал... :lol: На женски екземпляри палтета още не съм тупал :lol:
toolegittoquit - майстор
DMN написа:
което според мен е най-интелигентното решение,
На натоварените кръстовища за безопасност, поне според мен вариантът е само един - подлези и надлези, изградени със съответните асансьори за инвалиди/трудно подвижни/майки с колички.
gogo7777 написа:
Тайната е в средният пидал... :На женски екземпляри палтета още не съм тупал..
Щото колата ти е космически кораб от Стар Трек, нали така? А за побой знаеш ли как могат да те осъдят, свят ше ти се завие... Явно ти физика не познаваш, не знаеш какво е момент, импулс, какво е кинетична енергия, какво е триене и за тебе законите на физиката не важат. И за да ти го обясня. Всяко движещо се тяло притежава определено количество кинетична енергия и определен момент, който е произведение на скоростта и масата. Спирачната система на колата разчита на триене. Тя трябва да превърне цялата енергия на автомобила в триене. Освен това трябва да бъде запазено и условието за триене на гумите с пътя. Стигнем ли до плъзгане, системата губи ефективност.
Няма вариант за моментален СТОП. Когато натиснеш рязко спирачките, гумите блокират, а инерцията на тялото продължава да влачи машината напред. В противен случай енергията се преобразува от системата (спирачки-гуми-път)
Кинетичната енергия на обекта е квадратът на момента върху удвоената маса.(за скорости значително по-малки от релативистичните) Та харесва ли ти или не, движението при спиране е закъснително. И има определена дистанция, както и определен капацитет на системата (спирачки-гуми-път)
Стига бръщолеви небивалици. Пренаписа физиката. :x
Та, за да сгафиш, просто ти трябва такова събитие, което да се случи на такова разстояние и в такъв момент, че да е под критичното време и дистанция за спиране при съответните условия. Като към времето и дистанцията слагаме и времето за реакция на водача и спирачната система. Истината е, че това може да се случи и водачът в тоя случай не може да бъде винен. Дори и той да натиска спирачките, тялото притежава енергия, инерция и т.н и не спира веднага.
gogo7777 - майстор
Щото колата ти е космически кораб от Стар Трек, нали така? А за побой знаеш ли как могат да те осъдят, свят ше ти се завие...
:-D
Скица....

......размислите около физиката са друго нещо....там също е интересно....
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 107

Тема "Ако не беше истина щеше да е смешно...." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: