Всеки да напише по някоя весела случка или виц.
ArturDent - Почти Безобиден
На космическия кораб „Кенеди” са разположени два двигателя с ширина 5фута. Разбира се, конструкторите на кораба са искали да направят тези двигатели по- широки, но не са успели.
Защо?


Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по жп линия която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута.

Възниква резонния въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма? Откъде се взе тази цифра?
Оказва се, че жп линиите в Щатите е направена по прототип на английските железници. А в Англия са правили жп вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е …4 фута и 8,5дюйма.

Но защо?
Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5дюйма.

Ама защо?
Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е …правилно се досетихте- 4 фута и 8,5дюйма.

Накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето.
Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина?
Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5дюйма – това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по- дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.

Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най- висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!
Borizanov - специалист
Кара те да се замислиш за много неща а??? :?
crez - майстор
В продължение на написаното от ArturDent, защо ж.п пътищата в Русия са с 120 мм по-широки от европейските? Първата ж.п линия в Русия е строена по времето на НиколайІ 1842 г. между Москва и Санкт Пербург. Строена е от руски и белгийски инжинери. Започнало строителството и идва време да се определи ширината на трасето, ръководителя на строежа чака чинно да го приеме императора за да уточнят въпроса, но в същият момент императора коментирал военни въпроси с воення и външния министър. Секретаря влязал и попитал на ухо императора колко ще разпореди да бъде широко междурелсието, но той се ядосъл, че точно в този момент го занимават с такива проблеми и извикал"Пошли етого на х.й" Инжинера чул само последната дума(толкова разбира руски човека) и си тръгнал, набързо направил проучване и осреднил получените резултати "среден х.й = на 12 см". и прибавил тази цифра към европийското междурелсие. :lol:
niki_sap - специалист
По Дискъвъри гледах едно филмче, че точно разликата в стандартите между релсите в Русия и Европа е една от основните причини немците да не се справят с Русия през втората световна война, защото всички доставки на боеприпаси и храна са идвали по по-тенсите ресли и трябвао да се претоварват на по-широките, съответно проблеми с товаренето, диверсии и т.н.
Chefo77 - майстор
niki_sap написа:
По Дискъвъри гледах едно филмче, че точно разликата в стандартите между релсите в Русия и Европа е една от основните причини немците да не се справят с Русия през втората световна война, защото всички доставки на боеприпаси и храна са идвали по по-тенсите ресли и трябвао да се претоварват на по-широките, съответно проблеми с товаренето, диверсии и т.н.
... и затова за по-лесно слагат трета релса между двете съществуващи. :)

Тема "Конски Задници" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: