Всеки да напише по някоя весела случка или виц.
mamkata - специалист
- Истинският програмист не пише на PASCAL ;
Истинският програмист не се страхува да исползва GOTO, истинският програмист може да пише цикли заемащи цели страници бес да се обърка , Истинският рограмист харесва аритметичния IF, защото той прави програмата по интересна , Истинският програмист пише самомодифициращи програми, особено ако това спестява 20 наносекунди на някой еднократен преход, - Истинският програмист няма нужда от коментари, за него програмите са очевидни .
Добрият програмист може да намери в ръководството и да разбере
току що появилото се съобщение IIK305I. Големият програмист може
да пише на JCL без справочник. Великият Истински Програмист може
да открие грешка, погребана в шест-мегабайтов дъмп без
шестнайсетичен калкулатор, а при липса на хартия за широкия печат
дори и без целия дъмп.
Истинският програмист трябва да подбере и текстов редактор
който да подхожда най-добре на душевната му нагласа, както и на
вратовръзката подарена от тъщата за по-миналия професионален
празник на програмистите. Проблемът е там, че Истинският
програмист не харесва концепцията "Каквото виждате, това
получавате". Той иска редактор от типа "Искаш и получаваш", а
какво получавате е тема на съвсем отделно изследване. Редакторът
трябва да е сложен, тайнствен, мощен, непрощаващ и опасен, с
тънко и своеобразно чувство за хумор. Някоя грешка при работа с
него да унищожи цялата програма или само най-важните и
трудно-настройващи се сегменти. Друга грешка (или същата в
зависимост от фазата на Луната) да запълва с двоични нули
масивите, защитени от изтриване и неправомерен достъп, съдържащи
данните от измерванията и изчисленията на група от четиринадесет
висококвалифицирани и нервни специалисти (двама от които едно
време са се колебали между чистата наука и професионалния бокс).
Хубаво би било редакторът от време на време да вмъква тънка и
загадъчна грешка в подпрограма, която сработва само веднъж.
Къде работи Истинският програмист? Какви програми заслужават
вниманието Му? Можете да бъдете сигурни, че никой Истински прог-
рамист няма да бъде заварен да пише статистически програми на
PASCAL, да сортира адреси за някое списание с помощта на Lotus
или да прави табулограми за малките стари дами, минали на меди-
цинска комисия за презаверка на шофьорските книжки. Истинският
програмист иска задачи с разтърсваща света сложност.
Някои от Най-Страшните Истински Програмисти работят в
космическата лаборатория на NASA в Калифорния. До голяма степен
на тях се дължи отиването на хора на Луната. Компютрите на
космическата совалка са програмирани от Истински програмисти.
Много от тамошните програмисти знаят наизуст целите операционни
системи на Pioneer и Voyager и при нужда оправят нещата от Земята
по радиото без да гледат source-текстовете. С комбинация от дълги
програми на FORTRAN на Земята и къси на ASSEMBLER в Космоса те
могат да извършат невероятни подвизи в навигацията и управлението
- например след шестгодишен полет да улучат десеткилометровия
процеп в пръстените на Сатурн; да сменят някой датчик или
кондензатор 83 секунди преди да се е повредил и други подобни.
Казват, че един Истински програмист решил да напъха програма за
разпознаване на образи в останалите няколкостотин байта от
паметта на Voyager. В последствие тази програма откри нов спътник
на Юпитер.
Истинският програмист може да направи и компромис с принципите
си, работейки върху нещо малко по-тривиално, стига то да носи
достатъчно пари. Например някои Истински програмисти правят
видеоигри, без обаче сами да играят. Истинският програмист знае
как да бие всеки път компютъра или поне да се впише в началото на
таблицата с резултатите, затова не вижда предизвикателство в
играта. Също така всички работещи за Лукас са Истински програмис-
ти, защото би било глупаво да не се приберат парите на петдесет
милиона почитатели на "Междузвездни войни". Малко по малко Истин-
ските програмисти започват да се занимават и с машинна графика,
главно защото никой още не и е намерил разумно приложение и тя за
сега е едно малко странно хоби.
Изобщо Истинският програмист се забавлява така както работи -
т.е. с компютри. Той постоянно се учудва защо неговият работода-
тел му плаща за работа,която иначе би вършил само за удоволствие,
но естествено не изразява гласно такива мисли пред началниците.
От време на време Истинският програмист все пак излиза от служ-
бата си за глътка чист въздух и една-две бири.
В каква среда работи най-добре Истинският програмист? Типичният
Истински програмист живее пред терминала, заобиколен от лис-
тингите на всички програми, които някога е написал. Те са нареде-
ни в строго хронологичен ред,натрупани на места, чието разположе-
ние обаче е така организирано, че само по себе си представлява
изключително интересен проблем в областта на случайните събития.
Ще видите и пет-шест чаши, наполовина пълни с дълго престояло
кафе. Понякога в тях плуват кибритени клечки, угарки от пури и
много други неща. В някои случаи някои чаши съдържат бледа
течност с цвят на чай, силно миришеща на много ром с малко лимо-
нов сок. Не са наблюдавани случаи на недоизпита бира. Освен ако
програмистът не е изключително опитен, ще намерите ръководство за
програмиране на JCL, и справочник по ASSEMBLER отворен на някоя
особено интересна страница. На пода се въргалят опаковки от сухи
бисквити, празни пакети от тютюн за лула и билети за Онзи Концерт
На Който Трябваше Да Отида С Жена Си. Някъде наблизо вероятно има
и забутан шаблон за блок-схеми.
Подложен на силен натиск Истинският програмист може да работи
петдесет часа без прекъсване. Всъщност той предпочита този стил.
Дългото време за отговор на системата не го безпокои, защото му
дава възможност да подремне между две компилации. Ако не го
стягат достатъчно, Истинският програмист работи, първите девет
седмици, по една малка, но изключително интересна част от
проблема. През последната седмица завършва работата си за два-три
петдесет-часови маратона. Това не само впечатлява ръководството,
но и създава удобен претекст да не пише документация.
Ето и някои правила за разпознаване на Истинския програмист:
- Истинският програмист по принцип не носи вратовръзка, но
когато се налага слага вратовръзка, без да изневерява на
принципите си.
- Истинският програмист отива на работа по обяд. Ако отиде
по-рано значи е объркал нещо.
- Истинският програмист може да знае или да не знае рождената
дата на съпругата си, но знае наизуст ASCII - таблицата.
- Истинският програмист не знае да готви. Когато се налага да
сготви, поради липса на алгоритъм, той готви по метода на
пробите и грешките и не обича формален контрол. Понякога
успява.
- Истинският програмист използва водата за миене (в комбина-
ция със сапун или паста за зъби). Ако не трябва да се пие
алкохол, той пие кафе или бира.
- На забава Истинските програмисти стоят в ъгъла и говорят за
защити на операционните системи и начини за преодоляването им
- На футболен мач сравнява играта със своя листинг.
- На плажа чертае блок-схеми по пясъка.
- Отива на дискотека за да открие системата в работата на
светлинните ефекти.
- На погребение Истинският програмист казва: "Бедният Джордж!
Програмата му за сортиране почти тръгна преди инфаркта".

Всъщност и бъдещето не е толкова лошо. Докато има лошо дефи-
нирани задачи, изтънчени грешки , нереални графици и павилиони за
бира, ще има ИСТИНСКИ ПРОГРАМИСТИ, жадуващи да се втурнат и да
решат проблема, оставяйки документацията за после.
sevar - специалист
Проект "Битие"
(из корпоративни преписки)

До генералния директор Йехова
от началник-отдел "Маркетинг" Гавраил

Изследването, проведено от нашият отдел в рамките на проект "Битие", показа, че най-добри перспективи на пазара имат системи със следната конфигурация:

Планета: 1 бр.
Радиус: 3000 км
Сила на тежеста: 0.5 g
Съотношение суша/вода: 1:1
Температура: +24 градуса
Атмосфера: кислород
Море: сладководно
Реки: мляко, мед
Фауна: тревопасна
Периферия:
светила 2 бр. (дневно/нощно), скорост: 0.0007 RPM (1 об./денонощие)

Резолюция: Да се изпрати в отдел "Стратегическо планиране" за изготвяне на техническо задание (ТЗ).
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Стратегическо планиране" Михаил

С цел снижаване на себестойноста на системата, предлагам захранването на светилата да е от един източник на енергия, а кислородът да се замени с азот.

Поне 50% кислород трябва да оставим, иначе потребителят ще се задъхва
началник отдел "Тестване и Поддръжка" Рафаил

И 25% стигат
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер

По време на работата по проект "Битие" (стадий "Да бъде светлина!") възникнаха следните трудности: липсва компактен източник на непрекъснато светене с разпределител за две светила. Предлагам да се използва стандартен източник тип "червено джудже", а за нощно светило да използваме огледало.

По-добре "жълто джудже". Себестойността е малко по-голяма, но изглежда доста по-внушително
началник отдел "Маркетинг" Гавраил

Ама това е сървърен източник. За какво му е на потребител на единична планета?
Луцифер

Какво му е нужно на потребителя, и какво не, ще му обясни отдел "Реклама"
Гавраил

Луцифер, занимавайте се с въпроси от вашата компетенция. Одобрявам "жълто джудже"
Йехова

Между другото, при тази яркост, която дава жълтото джудже, можем да използваме вместо огледало нормален планетоид
Михаил

Става
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер
След измененията в ТЗ възникнаха следните трудности: масата на източника на непрекъснато светене е много по-голяма от масата на планетата, в резултат на това източникът отказва да се върти около планетата. Вместо това планетата се върти около източника. Освен това, поради високата мощност на източника, се наблюдава устойчиво превишаване на температурата над указаната в ТЗ (примерно с около 2 порядъка). Ако увеличим разстоянието до източника, съществено се увеличават габаритите на системата.

Габарити - това е престиж, но въртенето на планетата около периферното устройство може да предизвика усещане за непълноценност в потребителя. Не може ли да променим гравитационната константа?
Гавраил

Ако променим гравитационната константа, ще възникнат проблеми със съвместимостта
Михаил

А бе каква е разликата за потребителя кое около кое се върти? Нека отдел "Реклама" да измислят някаква теория на относителността
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер
След увеличаване радиуса на орбитата, опитът да ускорим планетата до скоростта, указана в ТЗ, води до crash на системата (планетата отлита в космоса). С нощното светило историята е същата.

Няма значение какво става в системата - важно е какво вижда потребителят. Защо да не накараме планетата да се върти около оста си? Тогава на потребителя ще му се струва, че светилата се въртят около планетата с указаната в ТЗ скорост?
Гавраил

А потребителят няма ли да се усети?
Йехова

Даже и да усети, проектът по това време вече отдавна ще е предаден.
Гавраил

Съгласен
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Тестване и техническа поддръжка" Рафаил
Първичното тестване на системата показа следните дефекти:
Наблюдава се устойчиво прегряване
Оста на въртене се е отклонила на 33 градуса от вертикала, вследствие на което възникнаха циклични температурни аномалии
Пропускателната способност на реките не съответства на проектната
Фауна липсва
Орбитата е нестабилна, планетата има тенденция да падне върху светилото


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер
Ами какво искате при такова съотношение вода/суша? За оптимално охлаждане трябва да е 1:3 - 1:4
Работим по въпроса
Защото млякото се вкисва, а медът - захаросва
На тревопасната фауна и трябва трева, а тя не расте при такава жега и без вода. Предлагам да пуснем вода по реките, това ще реши проблем 3 и 4 заедно
За гравитационна противотежест ще изведем още една планета на външна орбита

Сушата не можем да я намаляваме, значи трябва да увеличим площта на моретата. Това означава увеличаване на обема и силата на тежестта. Още една излишна планета...
Михаил

Нищо, потребителят ще изтърпи. Излишната планета ще я оформим като feature. Но млякото и меда сме ги анонсирали вече. Поне в по-големите реки трябва да ги оставим...
Гавраил

Напомням, че сроковете наближават, а даже и коне няма още. Дизайнерите още не са представили проект за кон, само динозаври... За какво са ни тия динозаври!?
Йехова

Потребителите ги харесват...
Гавраил

Добре, ама и коне да има.
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Тестване и техническа поддръжка" Рафаил
Поради нерешените проблеми с оста, сега планетата има тенденцията да отлита в космоса.
Тревопасна фауна пак няма


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер
Ще сложим противотежест, този път на вътрешна орбита
Фауната се размножи, изяде тревата и измря

Колко противотежести още ще ви трябват!?
Михаил

Като цяло, след калибрирането успяхме да ги стабилизираме на девет.
Луцифер

Правилно ли съм разбрал? Вместо една планета потребителят ще получи девет!?
Йехова

Е, и? 8 и без това не стават за живот...
Луцифер

А размерите на системата?
Йехова

Не е задължително потребителят да знае за другите планети. Половината без телескоп не се виждат. Предлагам да допълним ръководството за потребителя с 11-та заповед: "Не изобретявай телескопа"
Гавраил

Тогава те точно него ще изобретят...
Йехова

Между другото, след увеличаването радиуса на орбитата, яркостта на нощното светило падна под проектния минимум. Предлагам вместо него да сложим огледало.
Рафаил

Е сега ли се сетихте? Тъкмо уравновесихме системата! Да не искате да почваме отначало!?
Луцифер

Никакви такива! До края на срока останаха 6 дни. Луцифер, или ще накарате всичко да работи, или ще ви понижа!
Йехова


До генералния директор Йехова
от началник отдел "Схемотехника" Луцифер
Виновен ли съм, че не ми дадоха нормално ТЗ?
Предлагам да оставим наклона на оста както си е. В края на краищата в Едемската градина температурата ще е +24 градуса, ако потребителя тръгне нанякъде - това си е негов проблем. Динозаврите няма да можем да довършим, но коне ще има. С млякото и меда нищо не стана, по реките пуснахме вода, вярно че внасят сол в моретата ама... За да не изяждат всичко тревопасните, пуснахме patch във вид на хищници, но все още не сме успели да ги програмираме да различават потребителите. В общи линии всичко ще работи... долу-горе...

И това е добре...
Йехова


=========================

P.S.: Началникът на отдел "Схемотехника" Луцифер все пак беше понижен заради несанкционирано подсказване на етап "Потребителско тестване".
triXtyle - помощник
@mamkata, от flex type ли си го взел/а/ това ;)
иначе е яко :lol:

Тема "Великият Истински Програмист" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: