• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Тази тема е за мечтатели философи и изобретатели.
hidrazin - майстор
Е, получихме първата кочина. По-зле и от ЛАДА.
Няма да лети на парада за 6-ти май. Няма и как. Малко "леко е счупен". :-D
Ма да припомня че 2019-та правителството на "Борисов 3" отпусна 2 200 000 000 лева за 8 самолёта F16 и за завод дето да ни ги издялат.
Демек излиза по 275 000 000 на самолёт...
Явно са доста крехки и лесно се трошат. Излагация от всякъде.
Как ще поддържаме такива крехки моми? Крехки но доста дърти...
Но пък споко, старите МИГ-29 си бачкат...
:partyman:
P.S. Па съм познал... Лошото е че врачка няма.
Николов Н. - специалист
"Наше - лучше". Има и по зле от него.
Прикачен файл:
Лада BМW.jpg
Лада BМW.jpg (76.56 KиБ) Видяна 291 пъти
LazarGanev - "Велик майстор"
Искали сме 16 нови самолета, купили сме си ги, ще дойдат. Дали Борисов ги е поръчал, дали Главчев, дали Кирчо или друг, не е важно. Дали изборът на Радев би бил по-добър ("подшушването на журналистите" не му прави чест), може само да гадаем, пък най-добре да имаме и Грипени и Рафали, според мен. Все пак да сме благодарни, че изборът не зависеше от Нинова и Копейкин.
https://www.actualno.com/cars/polovin-g ... 34139.html
Последна промяна от LazarGanev на чет май 01, 2025 1:16 pm, променено общо 1 път.
пишман_майстор - майстор
Така е.
Но нали е нова машина? Уж де. Нямат ли гаранция поне 6 мес?
То една най-скапаната марка кола да е, си има там 2 години .
Ясно, че самолет и кола нямат нищо общо, но приликата поне, че са нови ( пак казвам уж де) и би трябвало да си имат гаранция. Или тя е колкот на китайски винтоверт от али-то....
То и не иде реч за копейки, а за центове.
Центове, дето са излезли от джобовете на всички работещи българи.
Излезли, пък насреща...."Взе парите и рече- Ще видим!
Времето, когато
Изображение
бяха пари.

Дали е "счупен", стар модел или не, на това не трябва да се гледа сериозно, според мен. "Фейк" и "хейт" винаги ще има.
Lutchezar - майстор
Цитат:
"Бившият министър на отбраната обясни с пост в социалната мрежа, че е налице отказ при новия F-16 Block 70, като, по думите му, такива повреди са често срещани при нова летателна техника. Той уточнява, че отказът на изтребителя да лети е потвърден и от американските техници, които са у нас. Причината е повреден агрегат, но нямаме резервни части тук, за да го сменим веднага.
"Защото в началния период на експлоатация на новопроизведена авиационна техника се появяват най-много откази. Така пише и по дебелите книги, това казва и личния ми 25-годишен опит, като авиационен инженер. Както казваме в авиацията - самолетът трябва да се закисне. Първите година - две от експлоатацията на нов самолет или вертолет са винаги такива - с повечко откази и повече работа за инженерите и техниците. Та, напълно нормално е да се прояви отказ и на чисто новите F-16. Разбира се, по-интересен е въпросът, защо не го отстраним бързо този отказ и защо не се лети с новия самолет?", разяснява Димитър Стоянов.
След което продължава с упрек към Бойко Борисов и Красимир Каракачанов - съответно премиер и министър на отбраната, когато поръчахме американските изтребители, че са отрязали от офертата включването на пакета с резервни части, за да намалят цената. А в същото време в момента ни е нужно да заменим дефектирал агрегат с друг, но го нямаме наличен.
"При избора на самолет се гледат едни показатели, от които нито Борисов, нито Каракачанов, нито Запрянов разбират - това е времето за изпращане, ремонта и връщането му в България на отказали агрегати. Точно какъвто отказал агрегат имаме и сега. За съжаление, не бе избрана офертата, която предлагаше 24 часа за доставка на нови агрегати, за замяна на отказалите. Избран бе F-16, при който тези срокове са... да кажем, много по-дълги" Някой ще попита, а защо не заменим проблемния агрегат с такъв от складовите наличности? Просто е - защото пакетът с резервните части в сделката за първите осем F-16 беше зверски орязан. Защо? Ами защото при бюджет от 1,5 млрд. лева американската оферта беше за около 2,5 млрд. и започна да се реже поголовно, че да се влезе в политическо приемлива цена. И сега ще получим резервен агрегат догодина по това време, разбира се, иронично казано", твърди Димитър Стоянов.
"По-важно е, да си спомним кой договаря орязването на тези пакети. Кой обясняваше, че нищо не се реже и пакетът за F-16 бил от пълен, по-пълен? Това беше един заместник-министър, който сега е министър на отбраната. Ако Борисов иска някой да е отговорен, то да търси отговорност от министъра си. Знаем, че те имат чудесна активна комуникация", обвинява Стоянов по адрес на Запрянов.
Президентският секретар отрича още твърдението на министъра, че и вторият изтребител F-16 лети към България.
"Топката е в полето на МО. Но в това поле, в момента имаме някакъв комуникационен хаос. В понеделник, министърът на отбраната самодоволно обяснява, че вече бил тръгнал за България вторият F-16 и го чакаме да кацне у нас след три дни. Само дето, нищо не е тръгвало и нищо няма да пристигне тази седмица", категоричен е Димитър Стоянов.
Той припомня още, че изтребителят няма да лети за парада на 6 май, както "министър Запрянов се кле многократно"."

Та излиза че не сме купили пакета с резервни части и пакета за бърза доставка...
Което не е неочаквано, поне за мен. Тези дето да определяли кой пакет да купим хал хабер са си нямали, поне тогава, кое как се чупи на този модел и от кое трябва да имаш няколко бройки на рафта в хангара :lol: .
LazarGanev - "Велик майстор"
Няма никакво значение какъв пакет резервни части сме купили. Щом е в гаранция осигуряването на резервните части е грижа на сервиза. Разбира се, ако случаят е гаранционен, защото се работи по всякакви версии, включително и саботаж :wink:
zz_stefanov - майстор
пРезидентърите си завъртяха пропагандата и тук.
Това е много добър самолет.
Кофти, че самолета попадна от самото начало в ръцете на дългогодишните си противници в пРезидентството чрез ген. Наплатанов.
hidrazin - майстор
А мен просто ме е срам.
Хич не ми дреме какво и от кого са ни накарали да купим. Стига да не беше такава излагация.
- платили сме ги 100% на зелено преди пет години
- закъсняха с две години - удобно извинение с КОВИД
- и пак за нас късата клечка още с първия
Те затова ме е срам. Поне да беше втори, третия или който и да е друг.
Някои викат - техника е и може да се счупи.
Ясно е че ще го правят. Някога.
Да, ма е военна техника за 200 000 000 лева и не е Опел които да го спреш в аварийната лента.
Те затова и са толкова парите срещу почти нищо - поне да е безотказно до края на ресурса за първи ремонт.
Ако такива "незначителни проблеми" ги приемаме за нещо нормално, какво правим с гражданската авиация бре хора?
Демек ще е нормално гражданските да не могат да хвръкнат или да падат като круши. :-D


Изображение


:partyman:
P.S. А че някой се бил възпалил от единствения мъж в тая територия ... Има съответните специалисти. :rock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "F-16 Block 70" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: