• 1
  • 2
Всичко за дърводелството
dragozow - майстор
Да, действително отнема повече. Веригата все пак е консуматив и се сменя, като режеш с неправилно заточена или тъпа верига е по-зле. На повечето хоби машинки веригата струва 20-25 лева. С една верига се режат доста дърва. Иначе се продават заточващи устройства които спазват горе долу ъгъла с които може да се заточва в полеви условия. Иначе машинката за професионално заточване изглежда така:
http://hitachi.bg/images.ashx?id=324&field=photo_data
yakinceto - специалист
аз използвам дълго време stihl и съм много доволен
за масло купувам на stihl към 17лв. е
20гр. от него на 1л. бензин А-95
за веригата отдавана слагам изгоряло масло (прецедено)
на всяко рязане изпирам филтърчето
имам 2 вериги -едната я давам да ми я заточват другата аз си я точа с пиличка
ама дървата свършват , а почва зиматаааааааааааа :x :x :x
volverine - специалист
Установих нещо което хич не ми харесва по машинката, хвърля много масло за веригата,то направо си капе под мястото където е помпата.
С един резервоар свършва и маслото за веригата, даже и по-рано, това нормално ли е? На какъв принцип е това, т.е. дюза ли е или помпа?
За веригата купих М10.
Моля помагайте
EDI - майстор
При моя електрически БОШ също си смазва обилно веригата, така трябва да е.Моя модел, понеже е с къс меч, не е с колелце отпред и триенето е по-големичко.Ако го оставя на едно място и резервоара е пълен, след време си прокапва масло.По инструкция за моя дават към 10-15 минути рязане с един маслен резервоар.
trevora - специалист
Нормално е да хвърля повече масло.Температурата на въздуха оказва също влияние .При топло и при студено време има различно омасляване на веригата.
dragozow - майстор
Нормално е. При скъпите модели има винт за реглаж на подаването на масло за веригата.
volverine - специалист
Има някакъв винт близо до веригата, но аз си мислех че е за допълнително пристягане на веригата.
Но щом казвате че е нормално да капе значи всичко е наред, балгодаря ви за бързите отговори, направо сте златни.
dragozow - майстор
Ако има такъв винт с нарисувано парче от верига това трябва да е.
sek.1 - специалист
Нормално е да капе все пак изхода на маслената помпа и шината са метал в метал в книгата на Хускварна пише че смазването на веригата се проверява като се насочи шината към нещо относително чисто и машината се изфорсира няколко пъти трябва да се появят маслени пръски. На машините с нерегулируема маслена помпа обикновенно фирмата производител дава къкаво масло да се сипва за смазване на веригата за да свършват двата резервара почти едновременно на мойта Хускварна и дават SAE 80 W 90 което е трансмисионно масло всички останали по рядки масла свършват много бързо.
volverine - специалист
При мен с М10 двата резервоара свършиха долу горе еднакво, маслото свърши малко по-рано, но щом е нормално значи всичко е наред.
Само трябва да й свикна на машинката, за да знам кога свършва маслото за веригата и да изградя системата :)
  • 1
  • 2

Тема "Поддръжка на бензинов верижен трион..?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: