Всичко за дърводелството
bimbaeco - майстор
Освен изброеното от Грифин, ще добавя, че гумата не поврежда чапраза на лентата.
Булхоумс, нали каза, че на банцига не може да се разчита и че много криви, сега викаш, че е без грешка. Да не си го оправил случайно?
bulhomes2 - майстор
Тя си криви лентата като мъча да бича с него, но те всички били така. Трябвало като го видиш накъде криви - натам да изкривиш и ти линеала. Но не съм си играл още.
За шума съм съгласен. Макар, че тия дни си смених мотора с по-бавнооборотен и сега банцига ми е по-тих от циркуляра.
За сцеплението - със сигурност го повишава, но едва ли затова се слага гумата. Контактната повърхност на лентата и колелото е голяма, съчетана с натягането на лентата води до невъзможност да превърти колелото в лентата. По-скоро ще превърти ремъка в шайбата на мотора, ако се случат такива сили.
Като казвате за формата на колелото се сещам, че гледах по клиповете колелета с бъчвообразна форма. Да. Ако колелото е с такава форма, не е лошо да има и гума, защото контактната повърхност ще е по-малка, а и вероятно зъбите ще са върху колелото. Но моя е с цилиндрични колелета и всички банцигари, които виках за съвети казаха, че като слагам лентата да го настроя така, че зъбите да са извън колелетата. Я кажете Вашите банцизи с цилиндрични или бъчвообразни колелета са!
big_death - специалист
Лентата се настройва така че да не мачка чапраза на лентата - демек зъбите да са отвън ! Това се постига с наклона на горния маховик .Бандажа обаче има един недостатък , който ако някой от вас е работил в производството с иглолистен материал го е забелязал - полепя за бандажа, като от натрупването се получава напукване на лентата или късане .....За кривенето линеала по принцип се замерва зад лентата и отпред на плота където е прорязан за да влиза лентата на маховиците .Като се замерва трябва да имате в предвид дали разстоянието е еднакво при опъната лента - прореза искам да кажа да е в една линия с лентата .Ако е така мерите зад лентата мерите и отпред на линеала до прореза на желаното растояние като може да добавите полвин сантиметър да "заклинва" .Ако затяга като започнете да разбичвате намаляте растоянието в предния край до момент в който материяла върви без дава зор на машината , като същевременно и не охлабва материяла който се реже .Важна предпоставка за кривенето е и долу трупчето което се вкарва на плота след като се постави лентата да влиза плътно до лентата , а да не е разшлякано ! Същото се отнася и за водачите до лагера - да са перпендикулярни на лентата и да са притегнати към лентата и когато се разкроява да са минимално прибрани до материяла който се обработва .Дано съм се изразил правилно за да разберете .
griffin - майстор
Ако колелата са с бъчвообразна форма лентата се стреми да се самоцентрира в най високата част на колелото т.е на върха на бъчвообразната форма. Бандажа пази чапраза също така. Има четчици за почистване на ролките, даже новите гледам че имат прахоулавяне директно под плота така че до лентата да не достигат боклуци или да са малко. А за бандаж който няма както казах изолирбанда навит обратно на посоката на движение върши работа аз съм така от половин година на малък банциг. Дори успях да ги направя бъчвообразни от плоски колелата.
bulhomes2 - майстор
Едно и също си говорим. Да обобщим, че бандажа е за бъчвообразни колелета. За цилиндрични функцията му ще е само обезшумяване.
lov - майстор
Преди години ми се наложи да правя същия ремонт да едни колелета. Само че се оказа че никъде в околията не можах да намеря струг на който да ги кача поради големия диаметър. Та с колегата решихме проблема нестандартно. Една малка ъглошлайф машина и една шпилка която завихме в някакви технологични отвори на корпуса, така че да имаме по какво да се води машинката. Подаването на ръка. На едната шайба стана лесно защото двигателя на банцига си я въртеше но на другата се наложи да се сменяме с колегата и да въртим колелото ръчно. Но за една вечер успяхме да се справим. Повече време изгубихме докато измислим как да направим гимнастиката на място.
pvk1967 - специалист
Като чета постовете само едно нещо не е уточнено - дебелината и ширината на изпозваните ленти са пряко свързани с диаметъра на колелото и не е добре да си правим експерименти! Като пример може да се вземе таблицата от сайта на Технолес за продажба на банцигови ленти - например 40 см. колело - лента 25 по 0.6 по 8 мм.! ...По тънки и по тесни да, но най вече по дебели не е желателно....!,
Илчо Илиев - майстор
pvk1967 написа:
Като чета постовете само едно нещо не е уточнено - дебелината и ширината на изпозваните ленти са пряко свързани с диаметъра на колелото и не е добре да си правим експерименти! Като пример може да се вземе таблицата от сайта на Технолес за продажба на банцигови ленти - например 40 см. колело - лента 25 по 0.6 по 8 мм.! ...По тънки и по тесни да, но най вече по дебели не е желателно....!,
Еми и аз това им казвам,но.......
На моя банцинг на колелата имаше залепена гумена лента,но се скапа и стария я махна, нито има канали, нито са бъчвообразни и стана повече от 30 г си бачка без проблеми..
Лентата трябва да върви в предния край на колелото, така,че чапраза да е извън колелото,за да не се изправя,а това се регулира от наклона на горното колело...
Пукането/късането на лентите е комплекс от фактори, като начало е дебелина на лента и радиус на колела, качество на материала от който е направена лентата, от това, по какво върви лентата и колко е гладко- ако има полепнали пилки се получава силно трептене и се напуква по-лесно и не на последно място, дали се претоварва лентата...трябва да се заточва на време,а не да се натиска на сила, чапраза и ъгъла на заточване също са основен фактор за качеството на работа на лентата,а от там и живота и...
mavryt4o - майстор
griffin написа:
Ако колелата са с бъчвообразна форма лентата се стреми да се самоцентрира в най високата част на колелото т.е на върха на бъчвообразната форма. Бандажа пази чапраза също така. Има четчици за почистване на ролките, даже новите гледам че имат прахоулавяне директно под плота така че до лентата да не достигат боклуци или да са малко. А за бандаж който няма както казах изолирбанда навит обратно на посоката на движение върши работа аз съм така от половин година на малък банциг. Дори успях да ги направя бъчвообразни от плоски колелата.
Ако имаш възможност снимай този изолирбанд как е станал и аз реставрирам един малък чугунен с 40 см колела в момента има кожен бандаж и незнам как ще се държи с него малко неравен ми се струва и вероятно ще го махам.Попитах на 2-3 места и в Пилана и ме насочиха към лента за цветни метали за този малък банциг незнам защо споменах им че освен за надлъжно рязане ще го ползвам и за криволинейно.Обясниха че доста била устойчива на странично усукване и си поръчах една за метал 1,5 см широка 4 зъба на инч и една обикновенна 25мм широка.Дайте отзиви кои лента са най-сполучлииви за малък банциг.
griffin - майстор
Колега ето линк пак към публикацията
http://woodbg.blogspot.fr/2014/01/blog-post_15.html
Аз съм с по малък банциг така че ползвам малки ленти :-), по принцип широките са за праволинейно рязане а тънките за криво като тези които са за разбичване имат редене на зъбите "skip hook" мисля че се пише формата на зъба е като кукичка и са малко зъби на инч по спомен 3-4. Аз имам ленти 6,10 и 12 или 14 не помня вече какво купих тая ситната. 10-ката я ползвам за повечето неща тя е по спомен 1/4, широката беше 3/8 и беше с 6 ползвам ако трябва за разбичване колко му са силиците :-), и ситната лента е 4-5мм не помня колко инча беше широка нея я ползвам само като правя кутийки или някъкви подобни изгъзици с повече криви.
Доколкото знам има биметални ленти които са с гръб, има и с карбидни зъби но такива чудесии не съм пипал :)

Тема "проблем с колелета на банциг" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: