• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16
Всичко за дърводелството
Leon - специалист
шоп написа:
... Ако имам тези параметри мога да сметна загубите:-)

...
Нима?

Ще ти дам параметрите, но нищо няма да сметнеш!

Като си учил в механотехникум трябва да си смятал редуктор.

Ще ми обясниш ли защо дву киловатов редуктор излиза с габарити по-големи от скоростна кутия на автомобил 70 киловата?

Също съм учил в такова училище, ама в един момент на човек му цъква, че нещо не е наред в методиката.

По темата - увеличавайки диаметъра на диска ще увеличи и периферната скорост. За какво му е тогава да увеличава оборотите (в минута ) ?

Не съм дърводелец, ама при по-висока периферна скорост няма ли опасност да "пропуши" дървото?
шоп - майстор
И аз не съм дърводелец. Любител съм в дърводелството. ( завършил съм ТНТМ Вапцаров и преди 25 години ако кажех някой размер в см. щях да имам слаб и коментара, че см. използват само дърводелците:-) На всеки диск има напечатана мах. допустима периферна скорост. До тази скорост в м/сек. няма да "пропуши" нищо:-)


Мога да сметна всеки редуктор, защото съм смятал стотици редуктори ( на това се наблягаше във Вапцаров) и си пазя всички учебници и тетрадки, но немога да ти сметна "дву киловатов редуктор" както пишете Вие, защото така не се дават параметри на редуктор. Редуктора има много параметри, но най-разпространениете са n входящи, n изходящи обороти демек от тук веднага имаме предавателното число i ) Диаметри на вход и изход валове, КПД, максимален предаван въртящ момент, брой стъпала, модул, вид на предавките ( цилиндрични, с прави или наклонени зъби, конусни, червячни, хипоидни, комбинирани...)

Мога буквално тема, да напиша, но нито е времето нито е мястото.
Успехи на всички!
Leon - специалист
шоп написа:
И аз не съм дърводелец. Любител съм в дърводелството. ( завършил съм ТНТМ Вапцаров и преди 25 години ако кажех някой размер в см. щях да имам слаб и коментара, че см. използват само дърводелците:-) На всеки диск има напечатана мах. допустима периферна скорост. До тази скорост в м/сек. няма да "пропуши" нищо:-)


Мога да сметна всеки редуктор, защото съм смятал стотици редуктори ( на това се наблягаше във Вапцаров) и си пазя всички учебници и тетрадки, но немога да ти сметна "дву киловатов редуктор" както пишете Вие, защото така не се дават параметри на редуктор. Редуктора има много параметри, но най-разпространениете са n входящи, n изходящи обороти демек от тук веднага имаме предавателното число i ) Диаметри на вход и изход валове, КПД, максимален предаван въртящ момент, брой стъпала, модул, вид на предавките ( цилиндрични, с прави или наклонени зъби, конусни, червячни, хипоидни, комбинирани...)

Мога буквално тема, да напиша, но нито е времето нито е мястото.
Успехи на всички!
Стотици редуктори? Ти си бил машина за смятане на редуктори!
Ще ми кажеш ли като имаш "обороти" (в минута) и въртящ момент дали не можеш да си сметнеш мощността?

А може би ще ми кажеш след като имаш въртящ моменти, "обороти" на изходящия вал и евентуално обороти на входящия вал, което е най-честото задание как избираш двигател?

Защото в практиката най често заданието е да "захраниш" нещо си с определен въртящ момент и ъглова скорост (което е коректния термин). Оттам нататък си избираш вида на редуктора, който пък ще зависи от ъгловата скорост и въртящия момент на двигателя с всичките си параметри (на редуктора) като предавателно число, вид на зъбните колела, брой стъпала и т.н.

п.п. Ай нЕма смисъл ти изнасям лекции.
шоп - майстор
Leon, приятно и зарибяващо е да се спори Вас, определено в спора се ражда истината. Имате тех. познания. Това не го отричам, но с този параметър "ъглова скорост" не съм съгласен. Аз съм изучавал термина обороти (n) и периферна скорост m/s, изчислена спрямо n и диаметъра на зъб. колело, рем. колело и т.н.

По принцип винаги така е поставено занятието: трябва да се захрани даден обект с n обороти и дадени N/m въртящ момент. Изчисленията са лесни и би трябвало всеки 10 класник от тех гимназия да ги сметне, но ВАЖНОТО В СЛУЧАЯ Е ДА СЕ ИЗБЕРЕ ГОТОВ МАШИНЕН ДЕТАЙЛ ПО ГОСТ ИЛИ ПО БДС
който да е с изчислените параметри или да ги надвишава. Ей в последното е разковничето. И аз и ти ( предполагам ) можеме да изчислиме редуктора, но няма да го изработиме физически, а ще подберем готов серийно производство. Наистиа спирам, че вече е само спам.
Наздраве на всички!
Leon - специалист
шоп написа:
..... Имате тех. познания. ... :lol:
Ам не ... даскал съм по рисуване!

Това не го отричам, но с този параметър "ъглова скорост" не съм съгласен.
Може и да не си съгласен слънцето да изгрява от изток ... ама:
N = Ѡ.M
където:

N - мощност [W];
Ѡ - ъглова скорост [rad/s];
M - въртящ момент [Nm].

Ѡ = 2Пn/60 = Пn/30

или Ѡ = n/10 грубо.

където:
П = 3,1415 и т.н. :lol:
n - обороти в минута

Това са системните мерки. Някой ако иска може в инчове, цолове, дюймове, галони, калории, конски сили и т.н. да работи.

п.п. Въртящ момент = 90 Nm;
Обороти в минута = 6000.

Ѡ = 6000/10 = 600 rad/s

тогава N = 600*90 = 54 000 W = 54 kW

Това да не би да е маторя на опел кадет 1.3 двигател?

:lol:

Ай стига толкова!
шоп - майстор
Типичен пример за копи пейс от уйкипедията.

Няма сгрешено в методиката, както Вие се изразихте. Определено не сте изучавали машинни елементи, иначе щахте да знаете, че при изчисляване на един редуктор участват и параметрите модул, ширина на зъбното колело, контактна площ, сила на срязване, вид метал, термозакалка на зъбите...

Вие ми цитирате само въртящ момент и обороти. Това са само два параметъра и изпускате още много други параметри.

Цитирате ми някакви параметри на опел кадет 1.3, може да разбирате само от автомобили или пък имате такъв автомобил, но вече ще се повторя не са важни входящите параметри на двигателя, а параметрите на редуктора са и параметрите на изходящият вал.
Грешка в методиката. Да бе да. Хиляди машинни инжинери са завършили по тази методика и е грешна. Грешка има но не в методиката.
Край! :partyman: Беше ми приятно но минавам на червено вино и пастърма.
Leon - специалист
шоп написа:
Типичен пример за копи пейс от уйкипедията.

Сигурно ще ми посочиш от къде точно?
:lol:
Няма сгрешено в методиката, както Вие се изразихте. Определено не сте изучавали машинни елементи, иначе щахте да знаете, че при изчисляване на един редуктор участват и параметрите модул, ширина на зъбното колело, контактна площ, сила на срязване, вид метал, термозакалка на зъбите...

И затова ли да ти изнасям лекция? След което да кажеш, че е от ...

Вие ми цитирате само въртящ момент и обороти. Това са само два параметъра и изпускате още много други параметри.

Нищо не цитирам. Отговарям на това, че някой не бил съгласен с "ъглова скорост"!

Цитирате ми някакви параметри на опел кадет 1.3, може да разбирате само от автомобили или пък имате такъв автомобил, но вече ще се повторя не са важни входящите параметри на двигателя, а параметрите на редуктора са и параметрите на изходящият вал.
Грешка в методиката. Да бе да. Хиляди машинни инжинери са завършили по тази методика и е грешна. Грешка има но не в методиката.
Дори и десетки хиляди, а някой от тях дори са учили при мен, което не пречи да призная разликата между методиката и действителността. Мога да ти обясня защо на практика се получава така, но явно си останал със знанията от техникума и ти е трудно да го осъзнаеш!
Край! :partyman: Беше ми приятно но минавам на червено вино и пастърма.
п.п. Много сме на пастърма и вино ... ама някой го ползват за претекст като им свършат аргументите!
koveslav - майстор
Leon написа:
шоп написа:
... Ако имам тези параметри мога да сметна загубите:-)

...
Нима?

Ще ти дам параметрите, но нищо няма да сметнеш!

Като си учил в механотехникум трябва да си смятал редуктор.

Ще ми обясниш ли защо дву киловатов редуктор излиза с габарити по-големи от скоростна кутия на автомобил 70 киловата?

Също съм учил в такова училище, ама в един момент на човек му цъква, че нещо не е наред в методиката.

По темата - увеличавайки диаметъра на диска ще увеличи и периферната скорост. За какво му е тогава да увеличава оборотите (в минута ) ?

Не съм дърводелец, ама при по-висока периферна скорост няма ли опасност да "пропуши" дървото?
Ще пропуши единствено и само при неправилно заточване или липса на т.н. чапраз,водещ до триене на дървесни частици по стените на диска.При всички случаи по-високата(макс. допустимата за диска) периферна скорост води до по-висока скорост на рязане,по-добри резултати и по-гладък срез.
Кутията(редуктора) на автомобила е с осигурено добро охлаждане,благодарение на движението му.Освен това натоварванията с макс. въртящ момент са краткотрайни,до набиране на определена кинетична енергия на цялата машина(инерция на камион,кола) и намалява при поддържането на стойностите и при постоянна скорост. При стационарните машини и тракторите,редукторите се пресмятат за непрекъсната работа при макс. въртящ момент,без наличието на принудително охлаждане на маслото-респективно на механизмите,при 24-часов режим на работа.Редукторите,пресмятани за кратковременен режим на работа,са значително по-малки от автомобилните.За пример сравнете редуктор за 2000W четков електродвигател с редуктор,предназначен за 2000W асинхронен електродвигател.Разликата във въртящия момент е възможно да е в полза на четковия,но възможност за непрекъснат режим на работа има само при асинхронния......При всички начини на изчисления,ще се получат и различни габарити,различни обеми на маслената вана или начин на смазване,разлика в предвиждането на часовата издръжливост на лагерите......
Leon - специалист
koveslav написа:
.........При всички начини на изчисления,ще се получат и различни габарити,различни обеми на маслената вана или начин на смазване,разлика в предвиждането на часовата издръжливост на лагерите......
Е това е вече компетентно мнение!

:thumbs:
cekop - специалист
До тук не разбрах много. Koveslav да разбирам ли че ако вдигна оборотите до 5500 с този 1000w мотор машината ще работи или трябва предварително да задам размера на диска.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Тема "Направа на хоби циркуляр–дилема" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: