Всичко за дърводелството
mavryt4o - майстор
Долния лагер грее смених го но пак същото вероятно така си работи машината поради не добро съосие (така ми казаха).Дразни ме това и си мисля че ако сложа самонагаждащ лагер ще се оправи но незнам дали има със същите габарити лагера е 308.Ако някой може да даде друго решение да каже или да си карам така да видя колко ще изкара?!?!И друго каде в пловдив се продават ножове за фреза?
ZEDYCUS - майстор
Виж размерите на твоя и сравни с тези самонагаждащи- http://www.lagerite.com/index.php?art_n ... ed=&width=

За ножовете немога да помогна.
mavryt4o - майстор
ZEDYCUS написа:
Виж размерите на твоя и сравни с тези самонагаждащи- http://www.lagerite.com/index.php?art_n ... ed=&width=

За ножовете немога да помогна.
Същия е !разликата в цените е убийсвена :? Ти как мислиш дали ще спре да грее?
ZEDYCUS - майстор
По принцип на Рачо Ковача дето имам са така, един обикновен и един самонагаждащ лагер. Понеже са от огъната ламарина 4-5мм не могат да се обработят съосно и са ги предвидили така. Не греят. За стационарна фреза незнам, никога не съм работил на такава. :partyman:
ktamen - специалист
Последните фрези, които съм правил имаха по 4 скорости - 4500, 6000, 7500 и 9000об/мин. Двигател 3кВт, 3000об/мин. Поликлинов ремък - или както е по-популярен в магазините за авточасти пистов ремък - 4 канален (4РК).
За повечето операции трябват 6000об и 1,1кВт са достатъчни, така или иначе подаването е на ръка и ако вземе да заглъхва намаляш скоростта и продължаваш. Ако се използва двигател с 1500об/мин голямата шайба може да е гладка, без канали, но и така диаметърът става много голям и изработката е трудна.
Лагерното е тяло е дебелостенна стоманена тръба с дължина около 40см. Лагерите са 6206, най-обикновени едноредни, ако оборотите са до 6000 с гумена капсуловка, ако са по-високи с метална капсуловка. Ако са ФАГ, СКФ или други подобни живота им е над 10 години при интензивна експлоатация. Шпиндела стърчи около 16см нагоре и 10см надолу за шайбата. Външният диаметър на тази тръба се използва и за направляваща повърхност за движението нагоре и надолу. Подобен е механизма за вертикално преместване на българските фрези "Родопи". Хода нагоре надолу е 8см, началото на шпиндела може да е на 4см под нивото на плота при долно положение и 4см над плота при най-горно положение.
Плота е най-сложният детайл - много е важно да е много равен, просто парче ламарина 10мм от близкия склад не върши работа, при крив плот детайла се движи на зигзаг и това после си личи на обработената повърхност. Рамата се прави от дебели и яки железа, такива тенекиени профилчета не са за тази работа. Нужна е голяма стабилност заради вибрациите. Фрезата трябва да е около 200кг минимум.
Изработката никак не е лесна.
Фрезата наистина е най-опасната дърводелска машина и на нея стават най-гадните инциденти. За мой късмет от няколкото инцидента, които съм имал са ми останали само малки белези, които е трудно да се забележат. Да се учиш сам да работиш с такова нещо не е никак добра идея.

Тема "Дърводелска фреза (стационарна)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: