Направих си циркуляр на плот. Фабричен двигател за целта ползвам който носи директно диска и е с фабрично изработени шайби, но диск 300мм ми дава странично отклонение от около 1/1.5мм. Като,че ли нямам зиг заг просто една част от диска тръгва към двигателя и постепенно стига до към мм отлонение. Горе долу поравно разпределени. Половината диск изглежда се движи праволинейно другата половина дава постепенно увеличаващо се отклонение. С три диска го проверих и все така. На пендулата същите са перфектни. Значи как да установя дали е от оста или от шайбите? За съжаление нямам други шайби за проверка. Втора употреба е не е нов така, че незнам какво се е случило.
Всичко за дърводелството
estorm
- специалист
10 мнения в "Как да разбера защо бие диска."
patologa_ds
- напреднал
- Мнения: 30
Лагери!?
novgradski
- специалист
- Мнения: 455
Огледай за подбитости на засечката на вала или по шайбите.
Пробвай с индикатор и магнитна стойка....първо оста (като въртиш на ръка)-да не е крива (биене) и прага(засечката) между диаметрите.За шайбите - първо с микрометър (дали са еднакво дебели).Иначе "профилактично" можеш да им пуснеш един плосък шлайф-и дано хлабината на отвора да може да поеме неперпендикулярността(ако я има)на отвора-спрямо притискащата повърхност.
ПП
Пробвай с индикатор и магнитна стойка....първо оста (като въртиш на ръка)-да не е крива (биене) и прага(засечката) между диаметрите.За шайбите - първо с микрометър (дали са еднакво дебели).Иначе "профилактично" можеш да им пуснеш един плосък шлайф-и дано хлабината на отвора да може да поеме неперпендикулярността(ако я има)на отвора-спрямо притискащата повърхност.
ПП
estorm
- специалист
- Мнения: 855
Доколкото можах нарисувах какви са. Тази вътрешната се набива на оста едни 3/4 см. Така мисля отпада значението на засечката на вала. Измерване не мога да направя и двете са с елипси на гърба. Ако приемем, че при набиването съм прецакал шайбата то как може да се оправи ?
Прикачен файл
шайби.jpg (23.13 KиБ) Видяна 3073 пъти
brad4edat
- специалист
- Мнения: 407
Ако си набил на оста задния таз (което е грешка! По принцип се прави така, че таза да влиза свободно но плътно, а на самата ос да има хубав опорен ръб. При теб обаче няма как, понеже си с неправилната концепция за закрепване на диска директно на мотора. Правилно е с отделна ос и ремъчни шайби, но пък се оскъпява машината. ) но центрите на оста на мотора са непокътнати, то сваляш мотора и барабар с тазовете го караш на някой кадърен стругар, да удари по една лека стружка на челата на тазовете. Тъкмо при стругаря ще има и индикаторни часовници да проверите дали пък не е и крива оста на мотора.
Иначе допостимото отклонение в успоредността на двете опорни повърхнини на задния опорен таз е около 0.01-0.06мм, ама повечето пъти са от порядака на десети от милиметъра и стават тия странични отклонения
Като ти гледам скицата, се чудя предния таз, как се закрепва за оста. Някакъв болт се навива в самата ос ли, и после с шайба отзад се набира таза към триона? Ако е така е хубаво да смениш тоя болт с якостен болт, иначе в един прекрасен ден тоя болт е възможно да се скъса и да си отрежеш главата! Такива болтове ги има по железариите и са стотинки, но са два пъти по здрави от обикновенните!
Ако не режеш трупи с циркуляра
може да минеш и без клина, но ако си с това притискане за което казах, че е хубаво да се ползва якостен болт си остави клинчето. Иначе ако тазовете се набират с голяма гайка, може и без тоя клин, при любителски нужди.
Иначе допостимото отклонение в успоредността на двете опорни повърхнини на задния опорен таз е около 0.01-0.06мм, ама повечето пъти са от порядака на десети от милиметъра и стават тия странични отклонения

Като ти гледам скицата, се чудя предния таз, как се закрепва за оста. Някакъв болт се навива в самата ос ли, и после с шайба отзад се набира таза към триона? Ако е така е хубаво да смениш тоя болт с якостен болт, иначе в един прекрасен ден тоя болт е възможно да се скъса и да си отрежеш главата! Такива болтове ги има по железариите и са стотинки, но са два пъти по здрави от обикновенните!
Ако не режеш трупи с циркуляра

estorm
- специалист
- Мнения: 855
Аз не съм променял нищо. Резбата е на оста и с гайка се притиска таза. Вътрешния таз има къде да опре въпреки набиването. Фабрично бе набита и я вадих с инструмент за вадене на лагери. Този мотор е свален от машина за рязане на дърва и е предвиден за работа с 400мм диск. Даже вътре има спирачка за по бързо спиране. Но предишния собственик бе скапал диаметъра 30мм където ляга диска и затова я измъкнах и дадох на стругар да направи там втулка. Стругаря естествено не е пипал по челото в което се притиска диска. Допускам че може и оста да е изкривена ако съдя по това, че швабата е затягал гайката със секач и чук да не му превърта диска. Дали има смисъл да взема една плоска пила и при пуснат двигател да опитам да челосам шайбата? Или приемаме че идва от оста и тогава какво следва?
Прикачен файл
оста.jpg (21.38 KиБ) Видяна 2791 пъти
Илчо Илиев
- майстор
- Мнения: 1549
Свали ротора и го закачете на два центъра на струг и вижте колко радиално биене има и ако трябва да се престърже леееко и да се направят нови шайби...
estorm
- специалист
- Мнения: 855
Съгласен съм, че това е начина. Проблема е, че не е лесно да намериш съвестен стругар да ти свърши работа. С тези дето съм си имал работа за такава прецизност не бих отишъл. Не че не са майстори. Просто правят каквото си знаят. По най бързия начин да те ' оправят' и да приберат парите.
Пък и повечето ползват една амортизирана техника с инвентар от 60те. Незнам дали изобщо могат да докарат търсената точност. Макар, че ще ме уверят без съмнение, че всичко ще е 6. Ще търся все пак дано намеря някой по разбран. Защото аз като не разбирам ще видя резултата чак когато монтирам всичко обратно и пусна машината.
Пък и повечето ползват една амортизирана техника с инвентар от 60те. Незнам дали изобщо могат да докарат търсената точност. Макар, че ще ме уверят без съмнение, че всичко ще е 6. Ще търся все пак дано намеря някой по разбран. Защото аз като не разбирам ще видя резултата чак когато монтирам всичко обратно и пусна машината.
brad4edat
- специалист
- Мнения: 407
Техниката от коя година е, не е въобще никаква гаранция за каквато и да е точност. Всичко зависи от конкретния човек, дали е мърлъо или е технически грамотен и издържан човек, за да приведе машината в перфектно работно състояние. Не съдете за машините по годините им, че са стари. Много от тези машини от 60-70-80 години са в пъти по прецизни и качествени от съвременните китайски и пластмасови подобия на машини
Важен е човека-стопанина!
Иначе, ами можеш и сам да провериш на място дали проблема е в радиалното или аксиалното биена на оста на мотора или опорния таз! Но ти трябва индикаторен часовник с магнитна стойка! Желателно е биенето да не превишава 0.03мм, или пък 0.1мм. Ако обаче успееш да намериш такъв индикатор (назаем) и се окаже, че има биене, което не може да се коригира с размяната на двата таза (един с друг) си си за стругар! Найстина обаче стругаря трябва да има малко мозък в главата и да е прецизен, че да изправи дефекта, че има и доста кухи лейки, работят ама не мислят въобще, какво и как да го изработят
Хубаво е да провериш дали няма износване на лагерите на мотор, особенно предния лагер, че ако лагера е износен или е превъртял в лагерното си легло ( капака на мотора) то е съвсем възможно да се получава въпросното биене от тук! Така както си е мотора захванат с болтовете на стойката, пъхаш един лост или някоя гредичка под оста-таза и напъваш рязко (отсечено) нагоре надолу! Ако усетиш, че има луфт-хлопане, то имаш и проблем за оправяне, понеже не само, че ще ти бият дисковете а е много вероятно да изгориш и мотора така!
Друг "каруцарски" вариант е да коригираш биенето, като залепиш парченце изолирбанд на необходимото място върху задния опорен таз. Каруцарска работа, ама е по-добре отколкото пък без хич.

Иначе, ами можеш и сам да провериш на място дали проблема е в радиалното или аксиалното биена на оста на мотора или опорния таз! Но ти трябва индикаторен часовник с магнитна стойка! Желателно е биенето да не превишава 0.03мм, или пък 0.1мм. Ако обаче успееш да намериш такъв индикатор (назаем) и се окаже, че има биене, което не може да се коригира с размяната на двата таза (един с друг) си си за стругар! Найстина обаче стругаря трябва да има малко мозък в главата и да е прецизен, че да изправи дефекта, че има и доста кухи лейки, работят ама не мислят въобще, какво и как да го изработят

Хубаво е да провериш дали няма износване на лагерите на мотор, особенно предния лагер, че ако лагера е износен или е превъртял в лагерното си легло ( капака на мотора) то е съвсем възможно да се получава въпросното биене от тук! Така както си е мотора захванат с болтовете на стойката, пъхаш един лост или някоя гредичка под оста-таза и напъваш рязко (отсечено) нагоре надолу! Ако усетиш, че има луфт-хлопане, то имаш и проблем за оправяне, понеже не само, че ще ти бият дисковете а е много вероятно да изгориш и мотора така!
Друг "каруцарски" вариант е да коригираш биенето, като залепиш парченце изолирбанд на необходимото място върху задния опорен таз. Каруцарска работа, ама е по-добре отколкото пък без хич.
Тема "Как да разбера защо бие диска." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!