• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31
Всички имаме коли, нали ?
ZEDYCUS - майстор
МАмаму -Печката(автоматичен догревател) се включва под 10 градуса външна температура на шараноподобните, звездните и алахамбрите, за да включва и изключва по няколко пъти явно прегрява заради неработеща допълнителна помпа на антифриза. Смени и четките, ма за да я стигнеш ша ти трябват дълъг гъвкав инструмент за скоби, иначе няма бъркане там вътре. Преди 2-3 години смених моите с грешни, обикновени въглеродни , още работи и топлото върви. При мен на едната не работи датчик пламък и при палене на колата печката се включва само веднъж за деня при първото палене, но другата която имам се включва и в движение когато падне температурата на антифриза под 70 градуса. Излиза грешка при четене ако допълнителанта помпа не работи. :partyman:
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
чет дек 19, 2024 7:05 amfloydogi написа:
... мога ли аджеба да досипвам кондензна вода от сушилнята? Чини ми се като дестилирана.
Тя е дестилирана, ама пълна с микровласинки, та и в ютии не се сипва.
За акумулатор и за ракия, дестилирана вода от аптека
С вода от влагоабсорбатора си направих антифриза.
На акумулатор не бих сипал, понеже все ще има някакви бактерийки. От сушилнята може да е различно. Не зная как би се отразило на химията, да каже някой вещ.

пп. Дубрутру Кака! 'спривари ме.
kozl - майстор
Все още може да се закупят акумулатори с възможност за обслужване.
Например "Старк":



Изображение



Писал съм за подобен акумулатор на вид същия, но друга марка в тази тема.
Имах проблеми с Галаксито - акумулатор но съм убеден, че проблемите бяха заради слабия генератор и въвеждането на дневните светлини. Така в изключително градско движение акумулаторът се сулфатизира и не можеше да се зарежда нито на колата, нито с автоматични зарядни, като лидълските и някакъв Бош от шир потребата и други автоматични безпроцесорни зарядни.
На практика напрежението при заряд на акумулатора бързо досига горна граница и автоматичните зарядни спират заряда.
А в посочената тема има 42 страници изписано за акумулаторите и не само.

От 2015 г. съм с новозакупен Партнер. От СФА твърдяха, че акумулаторите на Пежо се произвеждат в Турция, но тази година за първи път акумулаторът в Партнера не пожела да завърти стартера. И понеже имам некъв китаец за проверка на акумулатори, показа 50A стартов ток и неколко Ah капацитет, а по надписи е 75. Та заредих го с автоматично зарядно и китаеца отчете 350А стартов ток и не помня колко за капацитет и като запали Партнера, директно в магазин-сервиза за нов акумулатор. А оригинала, с който купих Партнера се оказа испански VARTA. А да китаеца показва и вътрешно съпротивление, но не помня данни, пък и не знам какви са нормите. А и се сетих, че скоро виждах и в Лидл да се продават подобни уредчета.

9 години никакви грижи и директни проверки с оргинално заложения акумулатор в Партнера. Е ползвах в запалката цифров волтмер да гледам напрежението и мога да потвърдя, че явно компа на колата е замесен в напреженията. Малко след стартиране на двигателя след престой, волтмера показва 14,6V, 14,8V, а лятото на дълго пътуване е показвал 13,6V. Всъщност на дъртото пежо 305 в Бош регулатора към генератора имаши функция като се затопли генератора да смъква напрежението до 13,8V. На 306 пак Бошова система, но нямаше такава ф-ия.
Даже в някои съвременни коли има датчик в клемата на акумулатора, който отчита тока на разряд и заряд и заряда се управлява от компа по балансова функция.
kozl - майстор
Дестилирана, дейонизирана :rolleyes:
Надписи, а съдържанието какво е :?
prasse - специалист
Добре си бяха акумулаторите с капачки и с възможност за доливане на дестилирана вода. Четох някъде, че в сервизи или автобусни депа при заряд се следи с ареометър и плътността на електролита в г/см3 и това се оказва важен параметър.
Но, дори и необслужваем, акумулаторът требе да си се обслужва. Имам в предвид да се почиства от прах, петна, почистване на окиси и сулфати по клемите, който намери – да слага от оная специалната гресчица по клемите, мерене с мултицета (какво ли мое се разбере при това мерене, ама нейсе... :? :? ) и най-вече – периодично зареждане на акумулатора.
За зарядните - преди ползвах лидълско зарядно от стария модел, тези със светодиодите. След два скапани акумулатора с него, тази есен направих за пръв път заряд със стабилизиран лабораторен токоизправител (викам му ТЕС, нищо че е китайски), като задавам стойностите на зарядния ток и напрежение ръчно! В моя случай, акумулаторът е GIGAWATT 63Ah. Нямам спецификация от производителя! Задавам на ТЕС-а 14.6V (мерено с мултицет FLUKE!!!) и ограничавам тока на 1/20 от капацитета (3А). Даже 1/10 е нормално (6А), но при наличие на достатъчно време се презастраховам. Държал съм акумулатора на 18°С няколко часа. Колкото се е климатизирал – толкоз!
Пускам постановката ТЕС-акумулатор. В началния момент напрежението на ТЕС-а (логично) пада по-ниско, в моя случай 13.76V (показание на ТЕС-а, отделно FLUKE-то показва 13.72V, мерено на клемите на акумулатора!). Токът си е 3А. След около 1 час напрежението стигна 14.6V и токът започна да пада. Тук вече го оставих и цяла нощ не съм го следил. На сутринта токът беше 230mA, т.е. след около 15ч. Оставих го и след около още 10 часа токът беше 158mA. Поглеждах го още през следващите 2 часа и си беше все толкова - 158mA.
При това положение изключих постановката. Знам, че при така проведеното зареждане, акумулаторът е зареден на 80% от пълните си възможности, като капацитет, но изравнителен заряд не съм правил, защото акумулаторът е без капачки и ме е шубе да го напъна на 16.5V за няколко часа, дори и при силно ограничен ток!
Определено, акумулаторът се държи много по-добре от предишните, зареждани с лидълското зарядно. Колата пали безупречно, без „замисляне“ и почти без премигване на ламБите. Карам много градско, с чести спирания и поне засега нямам проблемите, както с предишните акумулатори.

Та въпросът ми е - дали купешките зарядни зареждат, аджеба, правилно нашите акумулатори???
DMN - майстор
От една година съм с Монбат от Кауфланд - за него след малко.
Предишният ми беше някакъв Rombat обслужваем, и не му стигнаха 2-3 месеца, за да навърши 10г. от датата на производство. Появи се мъртва клетка и в последствие клетката окъси, но го усетих на време, та не ме остави на пътя. Винаги съм го зареждал редовно, даже имам и едно 10 ватово соларно панелче, което винаги стои вътре на стъклото, когато не карам, а аз не карам всеки ден.

Тук по кода може да се разбере кога уж е произведен един акумулатор:
http://battery-code.info/web/index.php

Настоящият - Монбат необслужваем 65Ah, 570А стартов ток, го взех съвсем пресен буквално на една седмица(според кода и линка по-горе), чак да се чуди човек какви работи стават в Кауфланд - акумулаторите по-пресни от месото им :-D .

С това тестерче за акумулатори си избрах един, макар че всички, които измерих бяха с почти еднакви стойности.

Тук е току-що купен акумулатора:
Прикачен файл:
1734590439815.jpg
1734590439815.jpg (40.33 KиБ) Видяна 1121 пъти


Нищо, че е нов, и този акумулатор го зареждам редовно от време на време без да го свалям от автомобила (на село), но сега го свалих за първи път след година, щото пред блока нямам начин за зареждане без сваляне.

Ето положението преди да го заредя:

Прикачен файл:
1734590365800.jpg
1734590365800.jpg (22.88 KиБ) Видяна 1121 пъти


Заредих го със зарядно imax B6 mini, което успя да му натика 13Ah, преди да изключи.
После го държах ден-два на подзаряд с напрежение около 13.8V.

Резултатът след зареждането и престой една вечер в покой:

Прикачен файл:
1734590319212.jpg
1734590319212.jpg (22.21 KиБ) Видяна 1121 пъти
prasse - специалист
чет дек 19, 2024 9:52 amDMN написа:
- акумулаторите по-пресни от месото им :-D .
:lachtot: :lachtot: :lachtot:
Супер е акумулатора.

Щастливец с два капачкови акумулатора съм.
Преди няколко дни реших да погледна банерчето на дъртанянката. Закачих мултицета- 12.94V в покой. Поиска доливаме след летните жеги. Пое ок 250мл. Закачих превантивно на зарядното- обяснимо пое съвсем малко. Пет часа след откачане от зарядното- 13.05V.. Не намерих кодове за Банер. Изглежда ми доволно стар. С него купих жипката през април.

Когато купувате нов акумулатор зареждате ли го или направо в боя? Задължително първо зареждам.
prasse - специалист
Търговците се кълнат, че купуваме заредени и "готови за бой" акумулатори. Досега не съм зареждал, но май си прав - зареждане, след покупката.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 31

Тема "Акумулаторът!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: