• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
пон юли 14, 2025 5:33 amLisko написа:
Тази сметка може да излезе единствено ...
Сметката (моята) излиза ВИНАГИ а не единствено... :)
пон юли 14, 2025 5:33 amLisko написа:
1000MW мощност по 24 часа дава 24000MWh енергия.
Тази енергия ако приемем че се усвоява с кпд 100% при зареждане на колите,
всяка кола/батерия ще получи за тия 24 часа 24 000/3 000 000 = 0.008MWh = 8kWh
Онова в червеното в ключово за изчисленията. Оня "професор" не успял да си формулира правилно задачата и да постави изходни условия.
Как подходих аз? Ами по правилния начин, от тук:
Средно, колко километра годишно изминава един автомобил?
Отговорът е - Около 15 000 километра. Среднодневно излиза 15 000 / 365 дни = 41 километра.
При условие че един електромобил изразходва средно 20kWh за 100km, то за тези 41km са му необходими:
20 x 0,41 = 8,2kWh
И това напълно кореспондира с поста на LazarGanev
8 кВтч/ден е абсолютно нормален разход - това е някъде около 50км/ден
От тук нататък сметките са лесни:
3 000 000 автомобила Х 8kWh на ден = 24 000MWh на ден или 24GWh на ден.
Точно толкова колкото произвежда един от реакторите ни на АЕЦ Козлодуй.
Ноооо... тъй като идеални неща НЯМА - нека приемем че ДВА реактора от по 1000MW са НАПЪЛНО достатъчни за 3 000 000 електрички. :cool:
:partyman:
P.S. Все пак тези сметки все още са в сферата на ФАНТАСТИКАТА. Защо?
Ами защото в обозримите поне 20 години в България няма как да има 3 000 000 електрички.
То в цяла Европа са толкова... Айде и 4, и 5 000 000 да са е все тая.
У нас електричките (изцяло електрически) са ... НЕ ЗНАМ колко. Ама едва ли имат и 20 000.
По-скоро доста надолу...

P.S. 2
Лично и отново се убедих - чистите електрчики за никакъв чеп не стават.
Дори тези от по 200 000 пари (български, все още).
Не точно че не стават де. Просто луди пари за нещо с много ограничения и неудобства.
И много висока цена за пробег...
LazarGanev - "Велик майстор"
пон юли 14, 2025 11:34 pmhidrazin написа:
Лично и отново се убедих - чистите електрчики за никакъв чеп не стават.
Дори тези от по 200 000 пари (български, все още).
Не точно че не стават де. Просто луди пари за нещо с много ограничения и неудобства.
И много висока цена за пробег...
Верно ли? Аз тъкмо доказах, че сметките ти са много по-верни от на професора и ти пак ме изненадваш :-D . След като сам си написал, че разхода на електричката е 8кВтч/50км или 16кВтч/100км, или 4лв/100км по дневна тарифа, как в следващото изречение успяваш да напишеш, че това е "много висока цена за пробег"? Един бензинов автомобил харчи 5 пъти повече - 8л х 2,50лв/л = 20лв/100км. Да не говорим, че познавам вече доста хора с волтаици на покрива, на които разходът им е 0лв/100км, а някои от тях имат по 2, че и по 3 бр електрички и си джиткат безплатно :cool:
DundyTheCroc - майстор
вт юли 15, 2025 4:49 amLisko написа:
Mercedes зарежда за 400км за 5 минути!!!

https://www.msn.com/en-ca/autos/other/n ... r-AA1HxD4p
850KW, това смуче от два трафопоста наш стандарт всичкия ток :mrgreen: Предполагам където има подобни зарядни слагат и по-яки трафове в трафопоста, че иначе няма хранене.
Lutchezar - майстор
В България в момента има регистрирани над 19 000 електромобила. В ЕС са някъде около 9 000 000.
Това изровено от разни източници със допълване и стъкмяване.
Като отпадне безплатното паркиране в синя зона, особено в София нещата ще загрубеят. Перфектното засега е зареждане в гараж по нощна тарифа и още по-добре от собствени фотоволтаици. Така пробегът става многократно по-евтин.
stefanjor - специалист
вт юли 15, 2025 9:50 amLutchezar написа:
Като отпадне безплатното паркиране в синя зона...
Почти са го приели вече Реформа в платеното паркиране на София
И всъщност се оказа, че приказките за "Зелена идея" и други подобни са просто алабализми... отново става въпрос само и единствено за пари :axe:
hidrazin - майстор
вт юли 15, 2025 1:24 amLazarGanev написа:
Верно ли? Аз тъкмо доказах, че сметките ти са много по-верни от на професора и ти пак ме изненадваш :-D . След като сам си написал, че разхода на електричката е 8кВтч/50км или 16кВтч/100км, или 4лв/100км по дневна тарифа, как в следващото изречение успяваш да напишеш, че това е "много висока цена за пробег"? Един бензинов автомобил харчи 5 пъти повече - 8л х 2,50лв/л = 20лв/100км.
Верно бре. И не съм написал такива неща. Написал съм 20kWh за 100km Демек ония 8kWh са за 40km.
В България да заредиш на обществена зарядна станция излиза средно 15лева за 100km
Точно толкова, колкото излиза при мен на дизел, нооооо... при мен е по-евтино. Защо?
Ми защото не вися поне 20 минути на "бърза" зарядна станция за да заредя за 150-200km пробег.
Демек на мен зареждане за 800-900км пробег ми изяжда от живота 5 минути.
На тоя с електричката зареждането за същия пробег му изяжда около 1,5 ЧАСА ... :)
вт юли 15, 2025 1:24 amLazarGanev написа:
Да не говорим, че познавам вече доста хора с волтаици на покрива, на които разходът им е 0лв/100км, а някои от тях имат по 2, че и по 3 бр електрички и си джиткат безплатно
Та са частни случи. И не, нито разхода им е 0лв/100км, нито си джиткат безплатно.
Ще си джиткат безплатно след поне 10 години - когато си изплатят (евентуално) волтаиците.
Ма тя тогава батерията на електричкта ще жив-зян - за смяна.
Което означава смяна на КОЛАТА. Демек са в изходно положение... :-D
:partyman:
P.S. Ми вземи да мръднеш с електричка из Европа.
Не пропускай да заредиш в Словения.
Цена 1,5 ЕВРО за 1kWh - демек разхода ти за 100km рязко отива към на 50 кинта за 100 километра. :oops:
Яко. Тия са готови за сериите за издържливост.

пп. Бях притеснен през седмицата, предвид паузата между двата последни поста.
nikolson - майстор
Според мен в средносрочен план това е по-работещ вариант. По-лесно ще измислят софтуер, който да анализира "консумираната амортизация" (т.е. консумиран ток+изхабяване капацитета на батерията), отколкото чакания пробив в енергийната плътност на батериите.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Тема "Електромобил в гаража." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: