пон юли 14, 2025 5:33 amLisko написа: Тази сметка може да излезе единствено ...Сметката (моята) излиза ВИНАГИ а не единствено...

пон юли 14, 2025 5:33 amLisko написа: 1000MW мощност по 24 часа дава 24000MWh енергия.Онова в червеното в ключово за изчисленията. Оня "професор" не успял да си формулира правилно задачата и да постави изходни условия.
Тази енергия ако приемем че се усвоява с кпд 100% при зареждане на колите,
всяка кола/батерия ще получи за тия 24 часа 24 000/3 000 000 = 0.008MWh = 8kWh
Как подходих аз? Ами по правилния начин, от тук:
Средно, колко километра годишно изминава един автомобил?
Отговорът е - Около 15 000 километра. Среднодневно излиза 15 000 / 365 дни = 41 километра.
При условие че един електромобил изразходва средно 20kWh за 100km, то за тези 41km са му необходими:
20 x 0,41 = 8,2kWh
И това напълно кореспондира с поста на LazarGanev
8 кВтч/ден е абсолютно нормален разход - това е някъде около 50км/денОт тук нататък сметките са лесни:
3 000 000 автомобила Х 8kWh на ден = 24 000MWh на ден или 24GWh на ден.
Точно толкова колкото произвежда един от реакторите ни на АЕЦ Козлодуй.
Ноооо... тъй като идеални неща НЯМА - нека приемем че ДВА реактора от по 1000MW са НАПЪЛНО достатъчни за 3 000 000 електрички.


P.S. Все пак тези сметки все още са в сферата на ФАНТАСТИКАТА. Защо?
Ами защото в обозримите поне 20 години в България няма как да има 3 000 000 електрички.
То в цяла Европа са толкова... Айде и 4, и 5 000 000 да са е все тая.
У нас електричките (изцяло електрически) са ... НЕ ЗНАМ колко. Ама едва ли имат и 20 000.
По-скоро доста надолу...
P.S. 2
Лично и отново се убедих - чистите електрчики за никакъв чеп не стават.
Дори тези от по 200 000 пари (български, все още).
Не точно че не стават де. Просто луди пари за нещо с много ограничения и неудобства.
И много висока цена за пробег...