Всички имаме коли, нали ?
housedoktor - майстор
nivanov написа:
Това със спускането на гумите е на 180 градуса както с физиката, така и с моя опит ... Зимата ти трябват по тесни гуми основно поради 2 причини: тежестта на колата се разпределя на по малка контактна площ (съответно има по голям натиск) и гумата, за да работи добре, трябва да успее да изхвърли през грайферите всичко по меко, докато стигне до стабилен терен. По широката гума по трудно се справя с това (материала има доста повече път за изминаване, докато се махне под нея).
Аз лично зимата карам с 2 до 3 размера по тесни гуми, отколкото летните, до сега не се е налагало да ме вадят от някъде, а съм планинско чедо ... ;-)
Много странно защо в армейските автомобили има системи за централно управление на налягането в гумите.И пак защо ли има инструкции в дълбок сняг гумите да се спадат до 1,0-0,75 кгс/см2..И как конструкторите са се заблудили така,че всички вседеходи имат възможно най-малкото натоварване върху пътя.
Тесните гуми са предимство при утъпкан сняг , не много дълбок и като се избягва пробуксуване.
25th Hour - специалист
Карам само задно предаване . Имам и шпер.
Задно предавне иска задължително 4 хубави, колкото е възможно по нови гуми съобразени с условията.

До сега не съм имал проблеми дори не нося вериги..

Лед ли е спасение няма....

Един път спаднах наполовина гумите / което си е моя грешка/ колата стъпи от снега на някаква кал или по скоро глинеста почва се случи / риболов/ което ми костваше 2 спукани гуми..
hygro - майстор
Няма угодия :)

Сняг при градско или поддържана пътна мрежа - тесни гуми с нормално налягане.
Офроуд или дълбок сняг - широки гуми с висок профил и с ниско налягане.
ArturDent - Почти Безобиден
... или верижна машина.
bravo - напреднал
housedoktor написа:
nivanov написа:
Това със спускането на гумите е на 180 градуса както с физиката, така и с моя опит ... Зимата ти трябват по тесни гуми основно поради 2 причини: тежестта на колата се разпределя на по малка контактна площ (съответно има по голям натиск) и гумата, за да работи добре, трябва да успее да изхвърли през грайферите всичко по меко, докато стигне до стабилен терен. По широката гума по трудно се справя с това (материала има доста повече път за изминаване, докато се махне под нея).
Аз лично зимата карам с 2 до 3 размера по тесни гуми, отколкото летните, до сега не се е налагало да ме вадят от някъде, а съм планинско чедо ... ;-)
Много странно защо в армейските автомобили има системи за централно управление на налягането в гумите.И пак защо ли има инструкции в дълбок сняг гумите да се спадат до 1,0-0,75 кгс/см2..И как конструкторите са се заблудили така,че всички вседеходи имат възможно най-малкото натоварване върху пътя.
Тесните гуми са предимство при утъпкан сняг , не много дълбок и като се избягва пробуксуване.
И двамата сте прави, но за различни случаи. При пресен сняг има нужда от по-голяма контактна повърхност за по-малък натиск на единица площ. Тази система при армейските камиони (поне тези които съм карал) беше именно за проблеми при движение извън пътя, бил той и черен - неутъпкан сняг, кал, тресавище и т.н. Тесните гуми от своя страна са по-подходящи за хлъзгавия утъпкан сняг и за лед. Там е нужен по-голям натиск. Ако сте гледали видео или снимки от ралита в скандинавските страни на зима, там участниците са с едни такива "писалки".
nivanov - специалист
Основната идея на армейската система е да поддържа налягането в пробита от куршум гума ;-) Специално за БТР имам спомени, че по данни и даваха да поддържа налягане от 2 атмосфери при 6 дупки от 7.42 патрон :-)
илко илиев - специалист
незнам каква е основната идея на руснаците,но аз лично съм го изпитвал.Сняг и преспи по над 1метър,отдух му гумите на зил-131на около 0,5атмосфери и зила вървеше отгоре върху снега.Итака докато изляза на почистен път, след това пускаш самонапопващото и се надуват всичките едновременно.
eurogas - специалист
Ето една интересна идея на руснаците като заговорихме за тях http://www.youtube.com/watch?v=MtacFlDU ... r_embedded

И още нещо, не съм съгласен че на лед нищо не помага, гумите имат огромно значение дори на ледена пързалка http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s
NEMESIS - специалист
Темата е интересна :?
Това за централното помпене на гумите-следене на налягането в различните гуми различно е добро-наскоро и аз ще слагам такова.Но без подходящи гуми няма голяма полза от централната подкачка на колелата-тряббват гуми широки и такива които могат да се карат с свръхниско налягане.Няма на серийна машина такава гума никъде и никога няма да има защото това са спец техники.Гумата трябва да е широка-задължително-без значение дали се кара по кал,сняг или блато-трябва да е широка много широка-проверено при този тип техники и да може да се кара с налягане 0,3-0,5 атмосфери.
Спадането на гумите които са си щатните на кола или друга машина е грешно защото като се разбортират става много интересно :lol:
Krelion - специалист
rendo написа:


Примерно при затъване - случвало ми се е на витоша - с тесла или брадва - отсичаме тъничко борче - клонките под гумите - с ствола имаме достатъчно дълъг лост за да избутаме возилото
Хайде да оставим борчетата да си растат.

Тема "Хитринки при Затъване и Боксуване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: