• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
ЧефоС - специалист
След 1 април ще съм три седмици на вилата ми. Обади се на ЛС, за да ти кажа как да се свържеш с мен. И да ти докажа, че е възможно и без пружини да не тече, даже и газ. Въпреки съмненията на специалиста сола 180 :lol:
stan_slav - специалист
За реглажа на клапаните ще е необходим микрометър 0-25 мм. Ако са запазени размерите написани на "хапчетата" може да се разминеш и без него. Хубаво е да направиш реглажа преди да монтираш главата - по-лесно е. Като стигнеш до там ще ти обясня някой тънкости.
сола 180 - специалист
ЧефоС написа:
Има много технологии - с дрелка, с маткап, с абразивна паста с различна едрина на абразива, паста ГОИ, някои ползват и прах от стационарен шмиргел :x

Аз лично пасвам клапани БЕЗ натиск, на ръка. Каква паста ползвам, не е важно. Важно е да се получи, както и колегата казва, матова повърхност на контактните повърхнини. Ширината им зависи от доста фактори, но колкото е по-тясна, е по-добре. За добре напасван клапан към седлото смятам този, при който клапана, оставен на собствената си тежест, и залят с газ за осветление, няма теч през него.

Второ правило, което спазвам, е следното. Регулирането на хлабината да е на горната граница на допуските. Защото с времето клапана и седлото "се сработват" и хлабината намалява.

Не знам дали съм прав - нека сола 180 да каже като специалист. Просто толкова си разбирам. :?
Ей страшен си.Това, че си прочел нещо във форума на ситроен и после си го постнал тук не означава, че си го правил или е правилно.
Аз лично бих го направил с парче маркуч, винтовер и шлайф паста .И не се натиска а се дърпа.Ааааа и нови клапани също.

Е сега ще прибягам до мазата да покажа един от Марея.Като макарон е.
stan_slav - специалист
Давам ти едим малък план как аз бих извършил ремонта ти си прецени дали да го следваш.
1. Пълно разглобяване на "новата" глава. Не забравяй, че всички петички, които държат разпределителния вал си имат място и не се разместват.
2. Оглед на "новата" глава, обърни внимание на водачите на клапаните при удар понякога се пукат, ако имаш съмнения за някой го подмени.
3. Сваляш клапаните от старата глава почистваш ги на телена четка от нагара.
4. Напасваш ги с паста както ти обясниха другите колеги на "новата" глава номерираш ги и ги махаш.
5. Шлайфаш "новата" глава.
6. Измиваш я добре, изсушаваш я и сглобяваш клапаните всеки на мястото си, не забравяй да подмениш гумичките.
7. Използвай повдигачите и хапчетата от старата глава - след удар на клапаните някой от повдигачите се пукат затова не позлвай тия който са били на "новата" глава.
8. Монитрай разпределителния вал който е бил на "новата" глава - шииките му са се сработили с главата и задължително смазвай всички подвижни части с малко масло преди да ги сглобиш.
9. Реглаж на клапаните - като стигнеш до тук ще помагаме.
maxuel82 - специалист
Благодаря Ви ! Но главата която щях да купувам се оказа много зле !Има пукнатини като моите но "моргаджията" твърди че главата не е спукана ,но и неможе да я проверя или да я върна ако е спукана ! Освен това има 3 отчупени водача вследствие на удара ! И се отказах от нея ! Незнам дали пича дето ми каза че моята глава е спукана ми казва истината , имам си причини да се съмнявам ! Можете ли да ми кажете как точно прави водната пробва (надуване) на главата че да се разбере къде е спукана ! :? искам да се уверя сам защото мой познат а и тук във форума чета че почти всички глави са спукани по този начин и няма проблем ! :?
stan_slav - специалист
Пробата се прави по следния начин. Демонитрат се клапаните, прави се плоча от здрав материал /човека,който ми ремонтира главите използва материла за кухненски плот/ , изрязва се по размера на главата като се правят отвори с размер и точно на мястото на цилиндрите и отвори за болтовете на главата, изрязва се от гума и уплътнение по същия начин, притяга се към главата за да запуши всички отвори на охладителната система. Запушват се здраво и всички други отвори встрани на охладителната система /щуцери, фланци/ като на някоя от плочите които се позлват за запушване се поставя щуцер през който да се подава въздух под налягане. Като запушиш всичко, надуваш с въздух и със сапунена вода по мехурчетата ще разбереш дали изпуска някоя пукнатина. Това е най-сигурния начин за проверка.
maxuel82 - специалист
Ясно благодаря !Мисля че ми стана ясно !Целта е да се запушат всички охладителни отвори като се остави само един през който ще се подава сгъстен въздух и се оставят дупки там където са цилиндрите за да може да се види къде е точно спукването и откъде "помпа" налягане от цилиндъра в охладителната система ! :wink:
ЧефоС - специалист
stan_slav написа:
Това е най-сигурния начин за проверка.
Прав си, ама не съвсем. Всичко, което си описал е при някаква стайна температура. Но не знаеш дали при работна температура на двигателя дали няма от някъде идеята да се компрометира.
сола 180 - специалист
Ами дедо ако главата е потопена във вана с вода загрята до 90 градуса????????
Естествено начина за запушване който аз съм виждал не е с кухненски плот.
maxuel82 - специалист
Е чак такава прецизност :-D Какъв динамометричен ключ да си купя !Евтините варианти на "топмастер" вършат ли работа ! Има още по-евтини динамометрични ключове със стрелка но казват че са по- неточни !А без динамометричен ключ няма да стане ! Както за главата така и за петичките на разпределителния вал ще ми трябва такъв ключ ! :?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Тема "Шлайф база в Пловдив - къде ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: