• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
gogo1113 - специалист
Колега, това че имаш HDI двигател ВЪОБЩЕ не означава, че той няма подгревни свещи. Напротив, има както и другите дизелови двигатели. По принцип HDi = High-pressure Direct Injection или другото общо известно наименование Common Rail двигатели.
В зависимост от температурата на охлдащата течност в мотора се определя времето за допълнително подгряване, а то е:
-(минус) 25 C ---- 15 seconds
- 18 C ----- 10 seconds
- 10 C ----- 0.5 seconds
- 1 C ---- 0.5 seconds
Тани, лампата първоначално загасва за да ти подскаже кога да запалиш двигателя, след като го стартираш и той заработи свещите не спират да работят, просто им се намалява силата на тока и те не работят на максимална мощност за време, определено от ЕКУ в зависимост от предварително зададени параметри - температура и качество на горивната смес.
Johny - майстор
Chefo77 написа:
А какво е питането ...
Или просто се хвалиш? :)
Да, наистина пропуснах питането, а то беше - наистина ли няма подгряващи свещи, или просто няма индикатор и се включват автоматично?
Chefo77 написа:
dirtyplay написа:
Старите конвенционални дизели могат да работят без какъвто и да е ток, дори и алтернатор не им е нужен, това се дължи на факта, че горивото се пали под налягане, а не от искра, давам бърз пример, преди доста време имахме ифа дето все си нямаше акумулатори (при нея са 2 бр.) беше нужно само да пуснеш камиона по нанадолното и палеше и работи без проблеми!
А ти усети ли какво изръси току-що? Колко дизелови двигателя си виждал, които да се палят с искра? ПРИ ВСИЧКИ нафтата се пали от налягане. :)
Интересно ти къде видя, че пише да се пали с искра, като съм споменал иска съм имал в предвид бензинов двигател колега!
Chefo77 - майстор
dirtyplay написа:
Chefo77 написа:
dirtyplay написа:
Старите конвенционални дизели могат да работят без какъвто и да е ток, дори и алтернатор не им е нужен, това се дължи на факта, че горивото се пали под налягане, а не от искра, давам бърз пример, преди доста време имахме ифа дето все си нямаше акумулатори (при нея са 2 бр.) беше нужно само да пуснеш камиона по нанадолното и палеше и работи без проблеми!
А ти усети ли какво изръси току-що? Колко дизелови двигателя си виждал, които да се палят с искра? ПРИ ВСИЧКИ нафтата се пали от налягане. :)
Интересно ти къде видя, че пише да се пали с искра, като съм споменал иска съм имал в предвид бензинов двигател колега!
Ами колега, не знам защо изобщо беше необходимо да намесваш искрата ... "Старите дизели се палят от налягане, а не от искра ... " - ти как го тълкуваш?
20-годишните момичета не могат да пикаят прави, защото пикочният им канал е къс. ЗАЩО, другите момичета могат ли?

Извинявай, ако съм те засегнал!
Kirilpm - специалист
Всеки дизел,който има някакъв помен от компресия и сегменти може да запали БЕЗ никакво подгряване,модерните дизели топлят само под -5 говоря за комън рейл и помпа дюза мотори предимно.И на тях не е хубаво да им сменяш акумулатора на работещ двигател,още по-голяма глупост е да го правиш на средни обороти!!Ники незнам къде си завършил,но това за 2005 година кола без ЕКУ се сештам единствено Лада 5тица де още се произвеждат с карбуратор за Русия,а това за смяна при повишени обороти и с товар от фаровете няма да го коментирам,просто аз не бих го направил,не съм такъв специалист,9волтовата батерия също,дори и ако не е алкална.Кой автомобил има ключмаса особенно след 2005?Последния такъв ключ,който монтирах беше на трактора ми.При сменяне на акумулатор на запален мотор рискуваш следните неща: Предпазител на алтернатора,диоден блок на алтернатора,ротор и статор на алтернатора,реле регулатор,консуматори,които са включени в момента,релетата им,компютъра и кабелчетата дето не са сметнати за такива намеси,пък дори и на Лада да го правиш и на ЮМЗ и там рискуваш алтернатор.Това дали може и неможе много ясно,че може мога и да скоча от колата в движение но не бих го направил.По-правилно е дизел да се дърпа,но иска опит,по-добре се учете на бензинов автомобил или на такъв с верига да се дърпате!Иска се плавно отпускане на съединителя в точния момент и натискане в момента,в който колата припали.И ще запали и с акумулатор паднал на 6 волта с 3 мътви клетки.Дизела няма никакъв проблем да бъде дърпан,дори на задна,стига да знаеш как да го запалиш докато те дърпат,ако ще и с каиш да е,тея ремъци не се правят от локум.Принципа на дизела е че горивните пари не се възпламеняват,а експлодират заради високото налягане,за това като полеем нафта не може да я запалим с запалката :wink: Подгревните свещи помагат до там да сгреят въздуха в цилиндъра,за да не се утрепе стартера от въртене,но такава нужда при температура над 0 градуса няма,за това на Джони френския дизел пали без подгрев и не му свети жълтата лампа.
ArturDent - Почти Безобиден
Kirilpm написа:
Всеки дизел,който има някакъв помен от компресия и сегменти може да запали БЕЗ никакво подгряване
Само дето някой трябва да закара нафтата в цилиндрите и тя трябва да премине през дюзите. Пробвай да го направиш при -15.
Kirilpm - специалист
Да кажа честно колега тук ме хвана,не съм мъчил никога без подгряване на -15 и надолу.Но все си мисля,че закарването на "зимна" нафта би трябвало да е по-лесно,но не си мисли,че може с скапан акумулатор да стане това,защото иска яко въртене стартер,или дърпане/бутане.Идеята ми беше,че акумулатора не играе някаква роля за да работи двигателя,след като е запалил,но при изваждането му стават бели.
Chefo77 - майстор
При дизела нищо няма толкова голямо значение, колкото добрия акумулатор. Със слаб акумулатор, и 200 атмосфери налягане да имаш в цилиндрите ...
vvventsi - специалист
Според мен първо въпросът не е зададен правилно ,правилния въпрос е можели да се махат клемите от акумулатора докато работи двигателя,за тази процедура за смяна на акумулатора защо ще ти работи двигателя, махаш стария слагаш новия поле палиш ,а за това дали клемите могат да се махат зависи от две неща първия е :релето а втория консумацията,при електромеханичните релета можеш да си махаш кабелите колкото искаш от клемите на акумулаторната батерия, за електронните съм чувал че щяло да се повиши напрежение и можело да изгорят консуматорите!
montoya - майстор
vvventsi написа:
Според мен първо въпросът не е зададен правилно ,правилния въпрос е можели да се махат клемите от акумулатора докато работи двигателя,за тази процедура за смяна на акумулатора защо ще ти работи двигателя, махаш стария слагаш новия поле палиш ,а за това дали клемите могат да се махат зависи от две неща първия е :релето а втория консумацията,при електромеханичните релета можеш да си махаш кабелите колкото искаш от клемите на акумулаторната батерия, за електронните съм чувал че щяло да се повиши напрежение и можело да изгорят консуматорите!
Ако ти е свършил тока в стария акумулатор, слагаш на комшията акумулатора за да запалиш, после трябва да си сложиш стария, за да го възбудиш. Ако угасиш и пак сложиш стария, няма ток за палене пак.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: