Всички имаме коли, нали ?
nikolaytatarov - специалист
Този метод е използван още през втората световна воина при самолетни двигатели за форсиране за кратко време.
Здравейте колеги, това със водата не е нещо ново.
http://emm69.snimka.bg/automobiles/voda-v-dvg.764390
Има безброй начини да се вкара вода в мотора.
Всеки избира начина сам.
Проблема на горенето е АЗОТА....той се явява инертен газ, който не извършва никаква полезна работа.
В нашите допотопни ДВГ кадето работи само по един цилиндър.
Успех :supz:
hidrazin - майстор
[quote="emm69"Проблема на горенето е АЗОТА....той се явява инертен газ, който не извършва никаква полезна работа.[/quote]
Същото се отнася и за водата.
:partyman:
ivanovbg - майстор
emm69 написа:
Здравейте колеги, това със водата не е нещо ново.
http://emm69.snimka.bg/automobiles/voda-v-dvg.764390
Има безброй начини да се вкара вода в мотора.
Всеки избира начина сам.
Проблема на горенето е АЗОТА....той се явява инертен газ, който не извършва никаква полезна работа.
В нашите допотопни ДВГ кадето работи само по един цилиндър.
Успех :supz:
Азота не е никакъв проблем. Той е необходимост.

А ефекта от добавянето на вода в горивото е като да гориш мокри дърва. Мокрите дърва горят по дълго и няма толкова значение какво е дървото, но топлят по малко.
mania - напреднал
Здравей tyrnokop,

Без да се обиждаш, виждам, че имаш някаква идея от ДВГ, но много неща не са ти ясни.

Тук излагам моите притеснения:
Предполагам, че си получил пара, която е с мнооого голям обем, при което ще получиш и високо налягане. Въпроса е какво ще ти е налягането и дали ще ти издържи медната тръбичка.
Второ, ти искаш да получиш пара, нещо като сгъстен въздух, коята да бута буталото. За тази цел трябва да вкараш парата в самия цилиндър. По принцип инжекционите впръскват горивото пред клапаните и когато клапана се отвори, буталото засмуква сместа, която продължава да се досмесва в цилиндъра. След това има сгъстяване, запалване и тогава работен ход. В този случай трябва да си вкараш парата по-късно.
Трето, с газови инжекциони няма да стане, работят на доста по-ниско налягане от исканото.
Четвърто, вкарването на достатъчно количество пара или вода за икономия според мен само ще съсипе маслото по-бързо, както и някой части ще корозират по-рано.

"6. Нагретият обем вода в тръбичката дали ще се върне обратно към тубата с вода и там да си клокочи." - Предполагам, че ще ти трябва помпичка, обратен клапан и съд в кой да събираш парата.
Това е, което се сещам на първо време. Като заключение бих казал, че няма да стане както го мислиш. Също така има други начини за пестене на гориво.

И все пак, докато си мислиш как да използваш водата, хвърли един поглед тук http://voith.com/en/products-services/p ... 20471.html . Не че ще приложиш решението, но все пак :)
tyrnokop - специалист
Здрасти mania,
Няма място за обиждане.
Темата започва с фантазии, в които от части има истина. Колко отчасти? Това е въпроса, на които търсим отговор.

За връщането на гореща вода в тубата си мислех вместо възвратен клапан да направя коляно на тръбичката.
Големите страхове са свързани с корозията и разрушаването на маслото.
За налягането - след изпарителя при ГИ 1 атм я има, я няма.
За сайта - само един ред и то много общо написано, а именно:
"TurboCompound systems by Voith convert the thermal energy that is present in the exhaust fumes and transfers it to the crank shaft."
Нещо по-конкретно и дали става за коли?

Мой много добър приятел беше диагностик на камиони тук в БГ. Той ми е разказвал за т.нар. AGR или EGR система, чиято функция е да връща част от изгорелите газове обратно в двигателя за да доизгорят. Проблемът идва оттам, че това означава че гориво - въздушната смес вече се състои не само от гориво и чист въздух, но и изгорели газове (по-малко кислород). Имало е случаи, при които правят проба и изолират маркуча, връщащ изгорелите газове към двигателя. Веднага се е чувствала разлика. Към по-добър вървеж. Тази Voith доподпомага AGR-a или ...
tsenkov - специалист
Не ми ясна постановката на въпроса и какво се цели с вкарването на вода или пара.Каквото и да вкараш в цилиндъра освен горивна смес и окислител е вредно за работния процес. Самата постановка на въпроса е много грешна и граничи с фантастиката. Да допуснем че сме вкарали определено количество вода в цилиндъра и сега какво става? Водата се изпарява и увеличава обема си. Добре. Но за чия сметка става това? Ще ви отговоря-за сметка на енергията на горивото.Защото за да изпарим водата трябва да отнемем топлина от горящата горивна смес и да забавим разпространението на горенето,което води до намаляване на максималното налягане при изгарянето на горивната смес.Резултат-намалена мощност.Ако смяташ че изпарената вода във вид на пара ще компенсира тази загуба се лъжеш.Помисли защо. Ще се опитам да го обясна по просто. Ако за изпаряване на 1л. вода вложим 1Кв енергия колко ще получим от парата- А/ под1Кв Б/ 1Кв В/ над 1 Кв. Отговори си на този въпрос и тои ще те насочи към по нататъшната съдба на твоя замисъл..... Има една приказка не всичко което е в книгите расте по нивите.
mania - напреднал
tsenkov, tyrnokop не иска да вкара директно водата. Идеята му е да оползотвори отделената топлина от изгорелите газове, с която да нагрее достатъчно водата за да я превърне в пара под високо налягане и да я вкара, както става при парния двигател. Т.е. това ще е друг вид хибриден двигател, но за да не е направен досега сигурно има причина.
Ако парата не се преохлади прекалено, когато се подава в цилиндъра, тогава едва ли изгорелите газове ще трябва да нагряват чак толкова остатъка вода/пара. И все пак, вкарването на вода в цилиндъра не е работа. Поне при ДВГ.

Сега, tyrnokop, това с водата, където ще ползваш разни туби и подобни забрави. Аз лично нещата ги виждам така: Съд, в който се налива водата; Помпа, която подава вода към друг съд с нагревател; възвратен клапан; Друг съд с нагревател или топлообменник, в който водата се загрява до висока температура; Дюзи, както и предпазен клапан. Това що годе е единия начин за генериране на пара, с директно нагряване. Знам че беше прост, но леко опасен.
При ГИ вярно, налягането е около бар на дюзите, но при теб ще ти трябва значилно по-голямо налягане. Ако ли не, закачи една цистерна към колата. Имай предвид, че налягане Х обем дава мощност.
На страницата по-надолу има Function and design, там има картинка. Идеята да има две турбини, едната си е за турбото, а втората при въртенето си отдава механична енергия.
Това с EGR си е вярно. Неговата цел не е по-голяма мощност, а по-малко вредни изгорели газове. Просто такива са правилата - има си европейски директиви, които определят към коя година какви емисии трябва да отделя едно новопроизведено превозно средство.
И тъй като искаш да се занимаваш с пара, що не погледнеш двигателя на Стърлинг: http://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine http://auto.howstuffworks.com/stirling-engine1.htm
tsenkov - специалист
Като идея - добре. Обаче дявола е скрит в подробностите. Вкарването на каквото и да е различно от гориво-въздушна смес намаля мощноста.Значи варианта с вкарването на пара отпада.Сега другата част-там според мен има някаква логика но само за стационарни двигатели работещи в констсантен режим, за да се разтоварят от допълнителното натоварване на генератора и водната помпа-икономия1-3% от мощноста. За леки и товарни автомобили не става по простата причина че цената на една такава турбина ще надхвърли 5-6000 евра , а ефекта ще е близко до нулата.Трябва да се направи цяла парна турбина -съд за вода, съд за нагряване,помпа за пълнене на съда/под налягане/ тръбопроводи за ниско и високо налягане, турбина,/ А какво ще вържеш на нея ?/охладител, съд за охладената вода,помпа за вкарването и в водния резервоар. Нямам претенции да съм изчерпал всичко по темата но личното ми мнение е че е много близко с не научната фантастика.
tyrnokop - специалист
На този сайт има обяснения за схемата, приложена по-долу. Проблемът е, че преводът на статията сякаш е правен с google translate. Устройството се казва GEET реактор и е най-близко до фантазиите ми като резултат, но не и като принцип на действие. Прочетох и оригинала на статията, но и там обясненията не са кой знае колко по -различни.
Моля за коментари на следните две неща:
1. Откъде ще дойде въпросното магнитно поле и то с такъв интензитет, че в най-вътрешната тръба да левитира стоманена пръчка?
2. Емулсията, която е в изпарителя освен вода и гориво ще съдържа и изгорели газове. Като се върне в двигателя пак стигаме до ефекта, че нарушаваме оптималната гориво-въздушна смес.

Благодаря.

Прикачен файл

original-Pantone-diagram.png
original-Pantone-diagram.png (70.42 KиБ) Видяна 5366 пъти

Тема "Газов инжекцион на ... вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: