Я да видим дали ще мога да оправя началото. Темата е извадена като развило се отклонение в друга дискусия. Някой твърдеше, че напълно безплатно е да се спазват ограниченията за скоростта. Не казвам, че не трябва да се спазват, а че не е напълно безплатно. И от тук тръгна:
Ми не е вярно.
В частта за безплатното. Максималното КПД на бензиновия двигател е около 3-3300 оборота в минута. Това на най-високата скорост от предавките отговаря на 100-120 км/час. ЧУвал съм, но не го твърдя със сигурност, че най-икономичната скорост на даден автомобил е тази, при която стрелката на скоростомера е вертикална.
Това означава, че всяка по-ниска скорост от тази е в преразход. Ясно е, че няма как да се кара винаги на най-висока предавка с 3-3300 оборота. Но и е ясно, че карането със скорост под тази е по-скъпо.
Туй за да оборя, че не е съвсем безплатно. А ако се замислиш, че всички ограничения на скоростта са избирани така, че посочената скорост да е допустима при екстремални условия (нощем, мъгла, мокро, сняг, ...), а ти караш в сух летен ден на околовръстното на Ловеч, което на вид си е магистрала с 4 ленти. Няма никаква логика защо точно там не са заобиколени правилата за градско шофиране (както на Цариградско шосе в София). Но точно тоя участък са най-често позиционирани патрулки, а наскоро бащата получи честитка и от мобилна камера.
Ми не е вярно.
В частта за безплатното. Максималното КПД на бензиновия двигател е около 3-3300 оборота в минута. Това на най-високата скорост от предавките отговаря на 100-120 км/час. ЧУвал съм, но не го твърдя със сигурност, че най-икономичната скорост на даден автомобил е тази, при която стрелката на скоростомера е вертикална.
Това означава, че всяка по-ниска скорост от тази е в преразход. Ясно е, че няма как да се кара винаги на най-висока предавка с 3-3300 оборота. Но и е ясно, че карането със скорост под тази е по-скъпо.
Туй за да оборя, че не е съвсем безплатно. А ако се замислиш, че всички ограничения на скоростта са избирани така, че посочената скорост да е допустима при екстремални условия (нощем, мъгла, мокро, сняг, ...), а ти караш в сух летен ден на околовръстното на Ловеч, което на вид си е магистрала с 4 ленти. Няма никаква логика защо точно там не са заобиколени правилата за градско шофиране (както на Цариградско шосе в София). Но точно тоя участък са най-често позиционирани патрулки, а наскоро бащата получи честитка и от мобилна камера.
Последна промяна от bulhomes2 на пон мар 03, 2014 8:53 am, променено общо 1 път.