Всички имаме коли, нали ?
jordanvass - майстор
Колата е Ford Mondeo, MK1, 1996г, бензин. Километражът е без жило, само с кабели, не е с електронен дисплей, а с въртящи се колелца. Изведнъж спря да ми навърта километри. Колелцата на километража не се въртят. И на големия, и на малкия. Скоростомерът си работи нормално, от което съдя, че с VSS датчика всичко си е наред. От същия датчик ли се взема сигнал за отчитането на километрите или има друг? Или компютърът изработва отделен сигнал за въртенето на колелцата? Наскоро свалях таблото, за да подменям крушки, но след това всичко си работеше нормално, а след около 500км спря. Някой да е имал подобен проблем? Поне да знам в таблото ли да търся повредата или в датчик.
ivouz - специалист
Свали още веднъж таблото и виж всички щекери .После предприемай каквото и да е.
dyaneff - майстор
По твоите обяснения, проблем е в зъбните колелца, които осъществяват връзка между скоростомера, и индикатора за километри. Разглоби таблото, и ще се ориентираш.
jordanvass - майстор
Гадината си тръгна сам. 100км мързелува и аха да го отворя и реши пак да работи. Ще го наблюдавам дали не запецва от време на време и ако пак спира, тогава ще го разглобявам и ще пиша какво съм открил.
Благодаря за съветите. :)
bobii - специалист
Колата има ли абс? Автомобилите с абс взимат сигнал от абс датчика. Може да не ти сработва някой от абс датчиците и колата се шашка защо някое колело не се движи. Ако няма, значи взима сигнала от скоростната кутия.
Andri01 - майстор
В колата има 4 датчика на АВС-а. От кой от тях се взема сигнала ?Те подават различни сигнали по време на движение/ в завой/!? :?
jordanvass - майстор
Има ABS, но не вярвам да има някаква връзка с него. За скоростомера се взема сигнал от датчика за скорост на автомобила VSS, който е на скоростната кутия. Но щом скоростомерът си работи добре, значи не е той. Доколкото знам, има някакво моторче в километража, дето върти колелцата. Предполагам, че взема информация от същия сигнал, както скоростомерът, но или не върти, или има зъби изронени. Щом тръгна пак, по-скоро мисля, че е някакъв лош контакт. Ако са изронени зъби, ще запецва периодично, а може и въобще да не тръгне. Затова ще го наблюдавам. Щом засега работи, не ми се разглобява табло.
kuger - майстор
bobii написа:
Колата има ли абс? Автомобилите с абс взимат сигнал от абс датчика. Може да не ти сработва някой от абс датчиците и колата се шашка защо някое колело не се движи. Ако няма, значи взима сигнала от скоростната кутия.
Не е задължително, не е при всички марки.
jordanvass написа:
Има ABS, но не вярвам да има някаква връзка с него. За скоростомера се взема сигнал от датчика за скорост на автомобила VSS, който е на скоростната кутия. Но щом скоростомерът си работи добре, значи не е той. Доколкото знам, има някакво моторче в километража, дето върти колелцата. Предполагам, че взема информация от същия сигнал, както скоростомерът, но или не върти, или има зъби изронени. Щом тръгна пак, по-скоро мисля, че е някакъв лош контакт. Ако са изронени зъби, ще запецва периодично, а може и въобще да не тръгне. Затова ще го наблюдавам. Щом засега работи, не ми се разглобява табло.
Сигнала върти моторче, то по индукция "вдига" стрелката. От същия мотор по механичен път /зъбни предавки/ се върти и брояча на километри. Мисля, че не са изронени зъбци, може да е некоректна работа на лостовата система, която нулира дневния километраж. Там се прави някакво механично превключване.
MamaMy - майстор
Забелязвам, че подобни проблеми имат все коли минали през нашите любими алчни автотърговци. Явно в стремежа си да подновят колата икономисват дори от по-професионална намеса и ръчкат сами навсякъде. На една от моите коли направо личеше къде са бъркали с иглата и са напъвали по колелцата. Ма нали са малоумни и не могат да разгледат, хайде и аз няма да ги святкам колко е елементарно. Така или иначе ме прекараха два пъти с такива километражи. Даже и този в моргата беше въртян насилствено. Само си представям какво творят по електрониките на колите. Аз още откривам следи от техните ръчички почти 13 години след покупката на автомобила. Веднага след тях в класацията нареждам алармаджиите. Където пипнат те и проблемите по инсталацията почват най-късно след 3 години. :проба:
Имам един приятел с магазин за електронни компоненти. Твърди, че най-продавания компонент са някакви мощни резистори които ги монтирали на мястото на въздушните възглавници. Честито на печелившите ако се надяват, че има какво да ги спаси при необходимост.
nikolovvd - майстор
Проблемът идва от смазката по зъбните колела от моторчето на спидомера до зъбните колела на километража. С времето се смесва с боклуци и се втвърдява. Става като туткал. Трябва да се почисти и смаже отново.
Има случаи при износени или изронени зъби да прави същия проблем. Колкото и боб да фърляме, докато не се разглоби и огледа, няма как да се даде точна диагноза.

Тема "Неработещ километраж на Мондео MK1" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: